Inlägg #41: Postat: 2012-01-15 16:09:00
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se Janne 2012-01-14 20:21:Existerar Frimurarna fortfarande i sinnesvärlden eller är de mest en vandringsmyt? - När min hustru och jag var bjudna på middag till en annan mormonfamilj då vi ännu var mormoner, detta kan alltså ha varit för uppemot 20 år sedan, så berättade mannen där lite om sitt medlemsskap i Frimurarna och varför han ansåg att det stämde så bra överens med mormonismen. Mannen ifråga var en respekterad lokal ledare i mormonkyrkan. Men även utan personlig kunskap så är det enkelt kollat. Därför, Janne, får du härmed i uppdrag att utreda saken och återkomma med rapport.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2012-01-15 16:21:00
|
SD |
Intressant, Leif. John S. Torell, ska jag kolla upp. The Controversy of Zion tar också upp en del av de där grejerna. Den finns på nätet, har bara läst ett par kapitel, men den verkade tät och välskriven.
Jag kan lätt föreställa mig att de där snubbarna mötts, eller förts samman. Det förklarar saker. Frankfurt var ett centrum för de hör strömningarna , därför att Rothschilds bodde där... Weishaupt invigde sin rörelse 1 maj 1776, så det där mötet ägde nog rum innan. 1776 hade Rothschilds precis kommit igång, nymiljardär. Frank levde inte i Tyskland då men kanske reste dit. Han var en slags profet.
o J Frank i wiki: Jacob Frank יעקב פרנק Yaakov Frank, Jakob Frank; 1726–1791 was an 18th century Jewish religious leader who claimed to be the reincarnation of the self-proclaimed messiah Sabbatai Zevi and also of the biblical patriarch Jacob... "purification through transgression".
och kopplingen till Turkiet/Donmeh: Rabbi Mordecai Mardocheusz, another of Franks principal teachers. He helped introduce Frank to the practices of the Karakashi sect of the Donmeh in the Turkish empire,
En kille på RIR talade om ett megamöte för frimureri/adel/illuminati i Europa år 1784 tror jag.
Är neoconsen Perle et al sabbateaner? Kulten som kidnappat mänskligheten? eller en gren av den?
Lunds UB har en vacker bok om Rothschilds, finns flera såna, auktoriserade. Inte mkt om illuminati Frank o Weishaupt där... Herr Mayer Amschel måste ha varit ett geni, det är klart.
hej
|
|
Inlägg #43: Postat: 2012-01-15 18:17:00
|
SD |
Sen är frågan om det sabbatianska inflytandet även nått Saud och Wahab Saudiarabien?
Någon visade hur officiella logotyper i Saudiarabie var tydligt frimureriska, vilket är lite underligt i "hypermuslimska" Saudiarabien.
Nu undrar kanske artikelförfattaren och andra vad de här utsvävningarna har att göra med ämnet. Lite långsökt, men kopplingen skulle vara den sabbateanskt drivna apokalypsen som den artificiella konflikten med Iran utgör.
SD
|
|
Inlägg #44: Postat: 2012-01-17 14:33:00
|
Thomas L. Aabo |
Tobias inlägg 11. Borgeliga h a r åtnminstone argument - det är mer än du och de dina har.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2012-01-17 14:37:00
|
Thomas L. Aabo |
PG inlägg 28 JAG lever åtminstone i verkligheten - till skillnad från dig.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2012-01-21 01:21:00
|
MatsB |
Thomas L Aabo, #45:
Vi som är förfördelade nog att "inte nå upp till din nivå av insikt", alltså inte delar din åsikt, vi har antingen missat verkligheten helt, eller så lever vi "i haschdimmorna".
Du har, för övrigt, fortfarande inte svarat på frågan om vad du menade med den kommentaren, mej veterligt. Om du har svarat och jag har missat det, ber jag om ursäkt.
Jag tycker PG uttrycker det hela väldigt väl i #28:
Det finns betydligt mer, av verklighet, än man kan se inuti sin egen bubbla... Ju vidare den egna bubblan sträcker sig, ju mer kan
man ta till sig och förstå ur andras bubblor. När man sen vill/orkar/vågar blanda den egna bubblan med andras, så kan det nog bli rätt spännande... "Mängdlära, någon?" skrev Leif Erlingsson, en annan av dina favoriter;-
Skriv gärna att jag är en stolle:-
|
|
Inlägg #47: Postat: 2012-01-21 13:03:00
|
Thomas L. Aabo |
Mats B. Du bubblar!
Insinuerar och lägger ord i min mun som du inte har fog för! Billigt!
|
|
Inlägg #48: Postat: 2012-01-21 13:41:00
|
Leif Erlingsson |
Ett citat, Thomas L. Aabo 2011-11-24 14:38 Länk: sourze.se :MatsB inlägg 8. Ta dig ur haschdimmorna så du kan se verkligheten för vad den är! Från tråden "Media förvränger Occupy Wall Street 2011", inlägg #12.
|
|