Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Intressant, Leif. John S. Torell, ska jag kolla upp. The Controversy of Zion tar också upp en del av de där grejerna. Den finns på nätet, har bara läst ett par kapitel, men den verkade tät och välskriven. Jag kan lätt föreställa mig att de där snubbarna mötts, eller förts samman. Det förklarar saker. Frankfurt var ett centrum för de hör strömningarna , därför att Rothschilds bodde där... Weishaupt invigde sin rörelse 1 maj 1776, så det där mötet ägde nog rum innan. 1776 hade Rothschilds precis kommit igång, nymiljardär. Frank levde inte i Tyskland då men kanske reste dit. Han var en slags profet. o J Frank i wiki: Jacob Frank יעקב פרנק Yaakov Frank, Jakob Frank; 1726–1791 was an 18th century Jewish religious leader who claimed to be the reincarnation of the self-proclaimed messiah Sabbatai Zevi and also of the biblical patriarch Jacob... "purification through transgression". och kopplingen till Turkiet/Donmeh: Rabbi Mordecai Mardocheusz, another of Franks principal teachers. He helped introduce Frank to the practices of the Karakashi sect of the Donmeh in the Turkish empire, En kille på RIR talade om ett megamöte för frimureri/adel/illuminati i Europa år 1784 tror jag. Är neoconsen Perle et al sabbateaner? Kulten som kidnappat mänskligheten? eller en gren av den? Lunds UB har en vacker bok om Rothschilds, finns flera såna, auktoriserade. Inte mkt om illuminati Frank o Weishaupt där... Herr Mayer Amschel måste ha varit ett geni, det är klart. hej

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?