Resesugen? Inte särskilt

Inlägg #1: Postat: 2012-01-11 11:18:00
Lars Nilsson
Kul. Själv var jag inne på samma linje för ett par år sedan. Men jag var ofin nog att peka ut diverse exotiska resmål. Länk: sourze.se
Inlägg #2: Postat: 2012-01-11 14:18:00
Lennart Lundwall
Lars! Det var en utomordentligt objektiv betraktelse av de resmål jag inte heller tänkt besöka.

Att fara till Mallorca
det brukar jag orka

Annars kanske en cykeltur och en kopp kaffe i Säffle skulle smaka.
Inlägg #3: Postat: 2012-01-11 15:28:00
Leif E Ström
Varför åka charter? Jo Lennart, du är så jävla snål. Det finns alternativ till "sardinresor". Köp två biljetter "first class" á 40 lök och åk til Hawaii.

Du kan dricka hur mycket du vill, du får en liten påse med allsköns onödigt utöver spypåsen. Absolut enda och sista gången som du kan frottera dig med halvnakna smulor, utan att din käresta kan protestera. Har du tur och det ligger ett hangarfartyg inne, kan du hosta upp 20-tusen dollar och du får agera
kommendörkapten på skutan. Anm. det enda yrke jag skulle kunna tänka mig förutom kommentator på "såsen".

Dessutom kan du välja vilken nyrenoverad 50-talscab som helst till lokaliteterna frampå kvällskanten. Slå till eller är du en sån som jag förmodade. För det kan väl aldrig vara så du tillhör kategorien "trygga varelser" som runt vardandet odlar den kreativitet och förmåga som inte kräver miljöbyte?
Inlägg #4: Postat: 2012-01-11 17:16:00
Jan Brunnegård
Lennart inlägg 2 // Ja Säffle och Åmål är svårt underskattade resmål.
Inlägg #5: Postat: 2012-01-11 17:22:00
Lennart Lundwall
Det ligger en hel del i vad Leif säger - det är snålt att åka "sardinresor" med benen i skruvstäd mot nästa stol och ätande blodproppsupplösare - två Treo eller tre Tvåo, typ - tillsammans med budgetgroggen och plastkäket. Jag lovar härmed att satsa några extra spänn om det står en 1958 års Mercedes 300 SL och väntar på mig utanför terminalen. Det enda problemet och skälet till att jag sitter kvar här hemma och gnäller i mitt trygga bo är att jag kan inte bestämma mig - ska det vara en coupé med måsvingedörrar eller en cabriolet?

Ett välfärdsproblem? För mig är det en stor fråga som ska penetreras. Det lutar år coupén. Fanns AC 1958?
Inlägg #6: Postat: 2012-01-11 18:18:00
Jocke - sourzial
5 Som gammal Merca cabbe entusiast 3 st så. Välj en sådan, och skippa luftcondisen!
Inlägg #7: Postat: 2012-01-11 18:22:00
Leif E Ström
Lennart det kan vara värre än så, då man är 196 lång. Det har slutats med charter då möjligheten att pressa knäna i framförvarande stol är omöjlig, om man inte vill han en motpassagerare skrikandes i 4 timmar.
Ett alternativ var att lägga ut skånkerna i gången, men servicen på charter är som den alltid varit. Då jag slumrade till körde oftast stressade näringsleverantörer på mina ben, alt knän, med påfyllarvagnen så att blodflöde uppstod.

Vilken 300 SL du än väljer, kommer du uppleva en charterkänsla i kubik. Modellen är vida känd för sin dåliga komfort. Om du vill fortsätta att vara snål är den billigaste resan via "youtube", där finns hon med ljud och allt.
Inlägg #8: Postat: 2012-01-12 10:10:00
Jan Olsson
Lundwall skulle med fördel kunna bli kåsör,artikeln verkade ju faktiskt självupplevd? - Kanske i någon resekatalog! - Hahahaha!
Laddar...