Anabola steroider är idrottens verkliga gissel

Den här tråden diskuterar artikeln Anabola steroider är idrottens verkliga gissel.
Inlägg #1: Postat: 2011-11-16 08:49:00
mats hägglöf
Redan 1 år efter det att IOC bannlyste anabola steroider kom NORGES IDRETTSFORBUND ut med en småskrift i ämnet: " Idrett og stimulerande midler - doping ". Detta ambitiösa arbete gjordes för att " idrettsforbundet har velat etablera en modell for internationellt bruk ". I detta ämneshäfte står det om intag av anabola steroiuder ordsgrant följade: " Detta förer till vektökning, og det karakteristiska ved vektökningen är, att den kommer på overkroppen skulder, nacke, overarm,og således gir store fordeler i kraft-idrett, kasteövelser etc ". PÅSTÅENDET ÄR HELT FELAKTIGT MEN TORDE HA LOCKAT MÅNGA TLL ANVÄNDNING.

Ett av det första ackrediterade testlaboratorerna för anabola
steroider ägdes av professor Arnold Beckett, som ingick i IOC på 1970- och 1980-talet. " Man bnehöver bara titta på de östtyska simmerskornas ben för att förstå, att anabola steroider har effekt " uttalade denne professor i tidskriften Svens Idrott hösten 1979. HELT FEL! MEN MÅNGA TORDE HA FALLIT FÖR PÅSTÅENDET.
!
Inlägg #2: Postat: 2011-11-22 04:10:00
mats hägglöf
Drick en kopp starkt kaffe före tävling och du är dopad!
Inlägg #3: Postat: 2011-11-22 08:08:00
Leif-Arne Undvall
När jag tävlade i kanotmaraton så fick vi alltid en kopp svalt, sött, starkt kaffe av vårt team, det kändes mycket bra lite extra kraft på slutet. Att kavffet var svalt, som naturligtvis är en styggelse var bara av det skälet att det är praktiskt omöjligt att svepa en kopp hett kaffe.
Inlägg #4: Postat: 2011-11-22 08:38:00
mats hägglöf
Leif-Arne! DU VAR DOPAD!
Inlägg #5: Postat: 2011-11-22 09:48:00
Leif-Arne Undvall
Besökte för några år sedan ett socialt arbetskooperativ utanför Rimini där ex heroinister arbetade med tillverkning av exclusiva möbler. Självklart var inställningen behård mot droger de fick inte ens dricka kaffe därför kaffe är, svagt, centralstimulerande. Nu var detta i Italien, så den stenhårda hållningen mot droger till trots så serverades vin som måltidsdryck.
Inlägg #6: Postat: 2011-11-22 09:52:00
Leif-Arne Undvall
Mycket kan jag ge avkall på, till och med gott öl , snus har jag slutat med, men får jag inte mina dagliga koppar kaffe blir jag kinkig. Länk: youtube.com
Laddar...