Martin Sevc bör inte åtalas för hets mot folkgrupp

Den här tråden diskuterar artikeln Martin Sevc bör inte åtalas för hets mot folkgrupp.
Inlägg #1: Postat: 2011-10-31 16:45:00
Jan Olsson
Daniel Rahimi måste väl själv veta om han är Rom eller ej? - Behövs väl inte något ytterliggare påpekande om den saken kan man ju tycka! - Huruvida han är "jävlig" i sin etniska roll,är ju en subjektiv beskrivning av Martin Sevc,vilket väl inte i sig är straffbart? - Själv har jag blivit kallad "jävla skåning" vid ett otal tillfälle,men tagit det med "knusende ro" - Skulle föreslå att Daniel Rahimi också borde försöka med det! - Samt att inte uppehålla sig på platser där blod så lätt kommer i svallning! - Skulle det nu förhålla sig på det viset,att Daniel Rahimi INTE är Rom,kommer saken i annat läge! - Då måste ALLA Romer känna sig påhoppade,vid ett slikt uttalande! - Samt att Daniel Rahimi kanske tror att det är klandervärt att tillhöra denna krets av människor? - I övrigt synes det mig som en "storm i ett vattenglas" - Mvh.
Inlägg #2: Postat: 2011-10-31 17:04:00
Leif-Arne Undvall
Nja, nu tycker jag att inte Sevc skall stängas av men det är därför att han är en viktig spelare för FBK och han behövs. Å andra sidan, hade han spelat för en annan klubb hade jag tycket att det är ett oskick att hålla på med den typen av okvädning och det i ett sådant fall vore motiverat med en avstängning.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-31 22:18:00
YP
Leif-Arne Undvall, din partiska okonsekvens i resonemanget, bedömer jag oacceptabelt och undrar: hur du själv skulle reagerat om du vore den utsatta spelaren.
Inlägg #4: Postat: 2011-10-31 22:19:00
YP
Det ligger en MYCKET i det du säger Jan Olsson.
Inlägg #5: Postat: 2011-11-01 15:43:00
MatsB
#4, #1. En poäng till Jan. Han kan komma med matnyttigt oxå, inte bara påhopp.
Jan: Jag var tvungen att småle när du använde uttrycket "nunor" när du ville hacka lite på dina favorittokstollar. Jag måste säga att uttrycket "nuna" passar mycket bättre till din bild än den tillhörande dom du ville hacka på... min alldeles egna åsikt, btw....

#3, YP, det skulle ju kunna finnas ett ack så litet uns av ironi i Leif-Arne Lundvalls utläggning. Det var så jag läste det i alla fall. Kan ju vara fullständigt åt H-vete förstås. Vore inte första gången jag har helt fel, inte sista heller:-
Inlägg #6: Postat: 2011-11-01 16:02:00
Leif-Arne Undvall
#3 "..hur du själv skulle reagerat om du vore den utsatta spelaren.. " Med en skarp tillrättavisning i nästa period, utom synhåll för domare och linjemän.
Inlägg #7: Postat: 2011-11-02 01:02:00
Lennart Asp
Det ligger MYCKET i det du säger i din artikel, YP. Och detta säger jag utan den minsta ironi.
Laddar...