Inlägg #41: Postat: 2011-11-04 17:12:00
|
Thomas L. Aabo |
CMO inlägg 30. HAHAHA!
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-11-09 16:31:00
|
Leif Erlingsson |
"Förtroendekris skakar WHO", SvD Nyheter 2011-11-07, Inger Atterstam, Länk: svd.se . Det är att WHO inte är oberoende läkemedelsindustrin som sågat deras trovärdighet, samt att de pushat onödigt svininfluensavaccin på världen.Den minnesgode Sourze-läsaren kan påminna sig vem som nyligen sågade min trovärdighet p.g.a. jag sågade WHO:s dito... Länk: sourze.se . Jag nämner inga namn.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-11-09 20:22:00
|
KÅM |
#42 Det är ofrånkomligt att organisation som WHO ibland går över "gränsen" eller ger felsignaler, korruption och nepotism förekommer i stort sett alla "bidrags" organisationer. Ta FN, SIDA som ex. Men vad är alternativet? Skall vi lägga ner WHO och lita på häxdoktorer, viktigpettrar eller vet bäst konspiratörer som odlar sin hybris med femtioelva länkar och blogginlägg? WHO skall granskas, ifrågasättas och uppenbara felaktigheter skall givetvis rättas till, men jag och många andra betackar oss från skrämsel propaganda och lösryckta påståenden från en massa jubelidioter.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-11-09 20:43:00
|
Leif Erlingsson |
:
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-11-10 09:27:00
|
Leif Erlingsson |
Jo, KÅM. Jag försökte räkna blogginläggen och länkarna på WHO:s, FN:s och SIDA:s sidor, och jag blev inte klok på om det var mer eller mindre än femtioelva. Min mattebok var inte heller till någon hjälp. Hjälp!
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-11-10 09:41:00
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se Thomas L. Aabo 2011-11-04 17:05, - Den som inte röstar på folk man vet kommer att göra något annat än de lovat göra är mindre medskyldig till vad de faktiskt sedan gör Länk: sourze.se . . . än den som inte stödde dem.Jag tror inte längre på partier, de blir alltid styrda av någon annan. Du förlorar makten. Det behövs istället någon form av folkstyre. Som jag skrev i annan tråd, samma som senaste länken, ett viktigt skäl, kanske huvudskälet, till kriget i Libyen kan mycket väl ha varit förhindrandet av spridandet av sådana idéer. Det vore inte det första krig direkt som dragits igång för att krossa goda exempel.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-11-10 11:44:00
|
Leif Erlingsson |
Ett "inte" för mycket där. Naturligtvis ska det vara: Länk: sourze.se Thomas L. Aabo 2011-11-04 17:05, - Den som inte röstar på folk man vet kommer att göra något annat än de lovat göra är mindre medskyldig till vad de faktiskt sedan gör Länk: sourze.se . . . än den som stödde dem.Jag tror inte längre på partier, de blir alltid styrda av någon annan. Du förlorar makten. Det behövs istället någon form av folkstyre. Som jag skrev i annan tråd, samma som senaste länken, ett viktigt skäl, kanske huvudskälet, till kriget i Libyen kan mycket väl ha varit förhindrandet av spridandet av sådana idéer. Det vore inte det första krig direkt som dragits igång för att krossa goda exempel.
|
|