Stoppa liberalernas krav på diktatur i EU/USA

Den här tråden diskuterar artikeln Stoppa liberalernas krav på diktatur i EU/USA.
Inlägg #1: Postat: 2011-10-26 16:44:00
CMO
I brist på skribenter vid sunda vätskor är det i alla fall trevligt med lite variation på Sourze-dårarna. Är det inte antisemiter och konspirationsfanatiker som föreläser om allt från frimurarnas och rymdödlornas användning av science-fiction vapen för att starta jordbävningar och riva skyskrapor, eller omusikaliska gatusångare som avhandlar sitt kärleksliv så är det "EAP-aktivister".
Inlägg #2: Postat: 2011-10-26 17:02:00
Leif-Arne Undvall
Nåja, steget dem emellan är kanske inte så långt.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-26 19:03:00
Dag Nilsson
CMO - USA:s egen lilla messerschmidt - uttalar sig. I sak tillförs det sedvanliga. Bill och Bull kråmar sig lyckliga i sin konstanta skilsmässa mellan hjärna och hjärta. De tror så säkert att makten skall löna deras lydnad när Förändringen snart är real.

Ulf - jag gillar din artikel. Visa oss mer av vad som verkligen sker.
Inlägg #4: Postat: 2011-10-26 19:27:00
Leif-Arne Undvall
#3, Med vilket #2 påvisas.
Inlägg #5: Postat: 2011-10-27 13:31:00
Ulf Sandmark
CMO: Att nämna antisemitism och fanatiker i en kommentar till min artikel är direkt oförskämt, och också mot Sourze som kämpar mot den svenska mediediktaturen. Varför du tycker det är roligt att läsa antisemitiska artiklar borde du själv förklara!
Vad jag angriper är ett globaliserat finanssystem som leds från det det brittiska imperiet i moderniserad form som samarbetar med en internationell oligarkisk elit. Denna elit kontrollerar, via London, New York och sitt oreglerade banksystem skuggbanksystemetbaserat i främst brittiska skatteparadis, det mesta av det internationella finanssystemet. Den enorma skuldbubbla man skapat håller nu på att övervältras på vanligt folk. Om du CMO hade någon råg i ryggen skulle du hjälpa till att få stopp på den rena diktatur som nu påtvingas först euro-länderna med uppgörelsen inatt, och allteftersom krisen slår sönder fler banker också länder utanför. Är man så obekymrad för liberalernas rop ny diktatur, är man bara ett lamm beredd att slaktas.
Inlägg #6: Postat: 2011-10-27 14:47:00
Thomas L. Aabo
Och elake Måns, Dag N. inlägg 3, är direkt framme med klorna och rivs.
Inlägg #7: Postat: 2011-10-27 15:40:00
CMO
#5 Oförskämt kanske, men inte långsökt.

British journalist Roger Boyes wrote, "Anti-Semitism is at the core of LaRouches conspiracy theories, which he adapts to modern events -most recently the war in Iraq."182 Daniel Levitas wrote in 1995 that LaRouche "has been consistent in creating and elaborating conspiracy theories that contain a strong dose of antisemitism".183 As an example of LaRouches alleged antisemitism, Dennis King cited LaRouches statement under the pen name L. Marcus in The Case of Ludwig Feuerbach 1973, "Jewish culture ... is merely the residue left to the Jewish home after everything saleable has been marketed to the Goyim."184 A movement newspaper asserted that "only" one million Jews were killed during the Holocaust, according a 1979 story in the New York Times.185

etc etc... Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #8: Postat: 2011-10-27 15:42:00
CMO
#7 Inte konstigt att Dag Nilsson är ett fan...
Inlägg #9: Postat: 2011-10-27 15:52:00
Dag Nilsson
Alla som inte slickar tungan brun i friliberalismens arsle är antisemiter.
Inlägg #10: Postat: 2011-10-27 16:06:00
CMO
#9 Jag tror du menar:

"Alla som inte är är antisemiter slickar tungan brun i friliberalismens arsle"
Inlägg #11: Postat: 2011-10-27 17:20:00
Ulf Sandmark
CMO: Du svarar inte varför DU gillar att läsa antisemitiska artiklar. Har du själv sett något antisemitisk från mig, från larouche.se eller från LaRouche? Titta lite på namnen på dem som skriver i LaRoucherörelsens publikationer. Det enda du kan lära dig av det som Wikipedia sååå demokratiskt ... skriver, är att om du tar strid mot det brittiska systemet och mot Wall Street, är att du själv kommer att bli anklagad för att vara "antisemit" vare sig du är jude eller grek, det är taktiken från oligarkin, FBI-agenter, köpta pennor och andra du citerar!
Inlägg #12: Postat: 2011-10-27 17:21:00
Dag Nilsson
Noteras kan att CMO tror medan Lasse i Gatan konstaterar.
Inlägg #13: Postat: 2011-10-27 18:19:00
Lasse i Gatan
#12/ Dag / Lasse i Gatan har inte konstaterat någonting alls.
Det är en lusstigkurre som använder min signatur sedan igår och att Redaktionen har tagit bort flera falska inlägg.
Inlägg #14: Postat: 2011-10-27 21:42:00
Leif Erlingsson
Ulf Sandmark, tack för bra artikel,och tack för insiktsfulla kommentarer ovan.Angående kommentarerna, du har genomskådat "taktiken från oligarkin, FBI-agenter, köpta pennor och andra" som ovan citeras, nämligen att citera någon som eventuellt citerar någon som utan bevis påstår att någon skulle vara "antisemit", och så blir det "sant".  I själva verket är det bara skitsnack i självreferens.  Men i ett land, jag tänker på Sverige, som i en domstol har legitimerat skitsnack som "sanning" så kan vadsomhelst hända.  Se vidare Länk: sourze.se för källor ang. detta moderna justitiemord.Häromdagen blev en möjligen naiv ledarbloggare på Aftonbladet lurad att föra vidare detta skitsnack.  Han tycks inte ha fattat att om man inte är välbekant med den censurerade delen av debatten utan debatterar utifrån det som är ovanför ytan, då debatterar man i blindo, och då går man - som denne skribent - på grund.  Se vidare Länk: life.lege.net för den historien.
Laddar...