|
Inlägg #101: Postat: 2011-10-05 16:17:00
|
|
Jan Olsson |
# 92 & 93! - Både Dag och jag kan tänka sig! - Det var väl kul? - Obs,p.g.a. förekommen anledning! - Detta skriver jag själv! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2011-10-05 16:23:00
|
|
open minded |
#91 förföljelse det är snarare fakta. Så fort någon nämner en kriminell handling som nu i de flesta fall "råkar" ha judisk bakgrund då är det tydligen förföljelse. Men gäller det vem som helst som inte har judisk bakgrund då är de direkt kriminella. Va i h-te får er att tro att kriminella med judisk bakgrund är imuna mot åtal..
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2011-10-05 16:48:00
|
|
Per W |
#104 När det gäller "open mindeds" kommentarer är det egalt om det är den "riktige" eller dåren som lånar signaturer som skrivit dem. Det blir lika tokigt vilket som.
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2011-10-05 20:17:00
|
|
open minded |
Då betyder det ju att det är flera av mig... jag är inte bara skitzofren utan jag är det på avstånd..
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2011-10-05 20:33:00
|
|
open minded |
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2011-10-05 20:59:00
|
|
open minded |
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2011-10-06 03:17:00
|
|
Lennart Asp |
#87:Dag, jag tror på människans dualism/ying och yang. Att det finns ljus i mörker och mörker i ljuset. If you win you lose. If you lose you win. Även om det kan vara svårt att upptäcka det i svåra stunder. Instämmer i din analys. Det påminner mig om överbeskyddande föräldrar som försöker skydda sina små barn från livets farlighet med cyckelhjälmar när de leker i sandlådan. Helt sinnessjukt! Världen är farlig och skrämmande. Ju förr barnen lär sig att reagera på ett advekat sätt mot faror/ondska desto bättre klarar dem sig senare i livet ...
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2011-10-06 03:24:00
|
|
Lennart Asp |
... Om vi ska återkomma till artikelns huvudperson Julian Assenge verkar han ha haft en besvärlig barndom, som kanske kan förklara hans korståg och även att han verkar trivas så bra att stå i hela världens rampljus som så lätt drar till sig kvinnliga flugor i Stockholm med känt resultat. Men det kan inte ta ifrån att Wikileaks har gjort många viktiga avslöjanden, som andra journalister inte kunnat/vågat göra ...
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2011-10-06 03:38:00
|
|
Lennart Asp |
#85:GunnarL, jag ber om ursäkt för att jag förväxlade dig med sabotören som nämnde ett namn. Bra att det slutligen går att se skillnad på vem som är DU och vem som INTE är du.
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2011-10-06 09:25:00
|
|
Pia I |
Hej alla- Jag ar i Indien for en tid och vill bara saga- tack....... det finns inga tecken pa den har maskinen....vi hors om nagra manader...
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2011-10-06 12:17:00
|
|
Per W |
#110 Några tecken verkar det allt finnas.
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2011-10-06 12:51:00
|
|
Inger Olsson |
Alla som tycker att GunnarL skall hålla sig borta från små barn räcker upp en hand.
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2011-10-06 19:25:00
|
|
Lennart Asp |
#110: Lyckliga dig! Ha det så bra, Pia! Jag var själv i Indien 1977 och 1979. Det finns mycket att se och uppleva!
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2011-10-07 10:06:00
|
|
Pia I |
Ja, det ar fint har, tycker jag. Bor pa ett ashram har, med underbara manniskor---de tar verkligen hand om mig. Vi har lektioner i alla mojliga vediska kunskaper som Yoga och annat. Blommor, faglar , fjarilar och god vegetarisk mat balanserar livet. Jag badade I Ganges i dag- svalkande och bra meditation...Ha det sa bra alla pa sourze....vi hors!
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2011-10-07 18:15:00
|
|
anneskaner |
Inger vi har diskuterat förr o jag orkar inte diskutera med dig igen, du är bitter och avog mot det mesta. Du var lika avog mot vanvårdsfrågan också från början..men har tydligen tystnat där sedan vi klart med ersättningsöverenskommelsen. VAd gäller RebellRobban är det väl bara att dra slutsaten att du inte vet mycket om ärendet, inte känner RebellRobban vilket många andra i Stockholm gör och kanske har en annan uppfattning än du. Du är ju en person som kan slåss för dig själv och dina egna saker, du behöver inte stöd eller hjälp från andra därav kanske du tycker att svagare männskor inte skall ha stöd och hjälp mot myndigheterna. Faktum är Inger att jag har kontakt med så oerhört många familjer och familjehem, som styrker väldigt mycket av det som sägs kring Robbans fall, alltså likartade händelser. Det är möjligt att du arbetar inom socialförvaltningen i mångt o mycket skulle man kunna tro det, men också anställda inom förvaltningar har förlorat sina barn...om du läser vanvårdsutredningens slutrapport kanske du får lite insikt i hur saker fungerar.
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2011-10-10 17:16:00
|
|
Inger Olsson |
#115 Anne Skånér: Antar att du replikerar på #6 i denna röriga tråd, som inleds med personangrepp av RebellRobban på Pia K och det helt utanför ämnet. Sådant har han hållit på med i några år nu. Han har tydligen blivit avstängd av samma skäl. Det är stalking med ett annat namn. Om du vill skydda och stötta en sådan person - varsågod! Det är ditt problem.
Du har ju skrivit om ärendet i några år. Då får du även tåla kritik och andra sakargument, vilket du givetvis inte klarar. Lika lite i detta fall som i allt annat. Du hävdar att du är "glad och seriös" i din profil. Men frågan är om det är debatt som du sysslar med?
Länk: newsmill.se
Å andra sidan tackar jag för din huvudlösa kommentar i #115. Den kommer jag att ha användning för. Till skillnad från dig är jag realist, en krass sådan möjligtvis. Jag granskar först. Debatten har väl inte börjat ännu, antar jag.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2011-10-10 17:58:00
|
|
ombudet |
Har varit härifrån en tid och måste ha klickat fel för jag hamnade i The twilight zone isf på Sourze..........
|
| |