|
Inlägg #61: Postat: 2011-10-03 22:47:00
|
|
Sunny |
Gunnar 75. Nej det har urartat helt här..Vi får väl hoppas att red.får ordning på det hela.Jag var ju här när det hände något liknande senast men då fick man hatmail hem oxå.Har du fåt det? En person som enligt Ip adressen stod för några hatmail till mig var sjukligt aktiv här då o är tillbaka i dag .Men det kan ju vara ett sammanträffande:hon kanske helt enkelt dras till den här sortens förvirring? Själv borde jag ägna mig åt vila men att skriva är terapi.Så håller vi på att ta reda på vem som 1var ansvarig för anropet till polisen 2vem som är ansvarig för intyget om tvångsvård 3vad poliserna ,gömda bakom visir o hjälmar, hette.Ännu har inga namn lämnats ut till oss men det är bara en tidsfråga.Ingen skugga över sjukhusets personal utom en enda.De andra trodde helt enkelt att jag var psykotisk o gjorde sina jobb.En underbar skribent här o en mycket nära vän lämnade oss för en tid sedan:hon miste sitt enda barn när polisen gjorde "Ett misstag" Jag skriver för henne o alla andra ,förutom mig själv, som oxå bär på livslånga trauman.Kramar från vännen S
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2011-10-04 00:48:00
|
|
Sunny |
Gunnar L 84 Jag medger att jag tänkt tanken.......
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2011-10-04 08:24:00
|
|
GunnarL |
85/ Sunny, det var inte jag som skrev nr 84 heller. Det här har som Du skriver urartat totalt.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2011-10-04 10:20:00
|
|
Dag Nilsson |
#64 GunnarL, det finns en positiv sak med att i det längsta avstå från ingrepp från redaktionens sida - nämligen att vi får sköta det själva! Precis som frihet förutsätter i samhället i övrigt.
Jag anser att agnarna redan har sållats från vetet genom att vi ställt upp för varandra trots av vi ryker ihop som hund och katt annars. Faktiskt tycker jag att man bör klara detta utan att kalla på ordningsmakten. Ett slags frihetens mognadskrav. Istället för att ropa på reglering bör vi analysera det som sker.
Vad är det som driver denna människa att göra som han/hon gör?
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2011-10-04 13:30:00
|
|
Leif Erlingsson |
Dag 2011-10-04 10:20 Länk: sourze.se , - Tyvärr så var en del av kommentarerna av den arten att de om de förmedlats till någon myndighet skulle utgjort Falsk tillvitelse, brott enligt svensk rätt. Och det är väl inte alltför långsökt att det som postats på Internet kan hamna hos en myndighet.Samtidigt är det riktigt att vi måste lära oss själva analysera det som sker. Möjligen kunde man tänka sig att förmodat falska beskyllningar - med källangivelse för i vilken tråd de postats och intakt tidstämpel etc - överfördes till en sluten grupp, där de kunde analyseras. Därmed skulle det hela bli mindre juridiskt besvärligt.Jag vet att jag själv i går föreslog en särskild tråd för att analysera detta, men inser i dag att det inte räcker med en egen tråd, den måste av juridiska skäl också vara sluten, för att man inte ska göra sig skyldig till att öppet sprida det förtal som ingår i den dynamik man vill analysera._
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2011-10-04 15:32:00
|
|
Dag Nilsson |
#65 Jag reagerade mot CMO när han anklagade mig för hets mot folkgrupp, vilket ett aktivt uttryckt judehat kanske kan anses vara. CMO är en identifierbar människa som inte kan anses vara psykiskt sjuk. Därför tog jag honom på allvar. Och därför kan andra ta honom på allvar.
Den som håller på och sabbar här sedan en tid har helt uppenbart spårat ur på något sätt. Alla sansade läsare inser det. Även en tingsrätt skulle sannolikt se det så. Anklagelserna kan inte tas på allvar. De måste ses som symptom på något mycket disharmoniskt hos avsändaren. Vi måste akta oss för "Polis, polis potatismos".
Jag förstår dock din upprördhet och klandrar dig inte om du driver detta vidare.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2011-10-04 16:21:00
|
|
CMO |
Dag Skorsten Nilsson, det bolmar judehat ur öronen på dig.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2011-10-04 17:29:00
|
|
mseder |
Det här var nog en av de mest sinnessjuka trådarna jag sett på länge. Alla verkar helt utslagna av förföljelsemani. Utför sourze något slags psykiskt experiment här? Ha ha!
Julian Assange har täckning för sitt journalistiska arbete vilket redan är dokumenterat och uppenbart.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2011-10-04 18:30:00
|
|
open minded |
Någon har ju fått frispel till absurdum är ju tydligt på den här tråden. Som vanligt så går det hela ur sakfrågan och över på personangrepp. Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2011-10-04 18:53:00
|
|
open minded |
Att GunnarL var störd visste jag redan, men nu är han ju så urspårad att jag tycker synd om kräket.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2011-10-04 18:56:00
|
|
open minded |
Jasså
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2011-10-04 19:05:00
|
|
Dag Nilsson |
Uppenbarligen går det inte att sno registrerade namn. Om NN talar i mitt namn utan att det är blått och understruket då vet ni att det inte är jag.
Är det verkligen rätt att ropa - stöt ut, stöt bort så fort vi besväras av stökiga människor? Kanske kan vi finna bättre metoder som ser medmänniskan även i ovännen och förföljaren.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2011-10-04 19:29:00
|
|
Leif Erlingsson |
Open 2011-10-04 18:53 Länk: sourze.se , Red. har tagit bort minst 5 falska inlägg redan från en falsk "GunnarL" och ännu fler från alla andra sabotörer här i natt. Du kommenterar ett inlägg de ännu tycks ha missat.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2011-10-04 19:41:00
|
|
open minded |
Den här tråden är ett ypperligt exempel på varför jag inte registrerar mig med mitt namn. Visserligen är ett registrerat namn bra i den mån att den är personlig men då blir även personangrepp personliga. Att vara anonym har sina fördelar men även nackdelar eftersom andra kan använda sig av samma namn. Länk: wikileaks.org
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2011-10-04 19:57:00
|
|
open minded |
Leif det inlägget var inte postat av mig. Finns ingen anledning för mig att angripa gunnar på det sättet.
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2011-10-04 20:14:00
|
|
Leif Erlingsson |
Open 2011-10-04 19:57 Länk: sourze.se , My bad. Slappnade visst av, efter red:s storstädning.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2011-10-04 20:19:00
|
|
larsnilsson |
Leif Erlingsson, dina inlägg är mer förvirrande än upplysande. Ta dig samman.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2011-10-04 20:20:00
|
|
John_Callenius |
Lätt hänt leif...
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2011-10-04 20:25:00
|
|
GunnarL |
Alla som tycker att Carl Olof Schlyter måste hitta en lösning på detta otyg räcker upp en hand.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2011-10-04 21:48:00
|
|
open minded |
|
| |