| Inlägg #21: Postat: 2011-10-03 11:46:00 | |
|
Inger Olsson |
För övrigt undrar jag vad Lars Nilsson har gjort för ont som tvingas sitta för sig själv i en liten ruta till höger och leverera rena rama dumheterna dag efter dag.
|
| Inlägg #22: Postat: 2011-10-03 11:50:00 | |
|
Jan Olsson |
#20 - Skulle nästan förmoda att Erlingsson har fått en släng av paranoia! - Ett nog så svårt tillstånd!
|
| Inlägg #23: Postat: 2011-10-03 11:59:00 | |
|
Inger Olsson |
Det kan ju bli farligt för omgivningen också, Jan. Och hans maniska länkande hit och dit gör mig också bekymrad. Har han inget jobb att gå till? Tillhör han de arbetsskygga? Jag vill veta allt om denna missanpassade individ.
|
| Inlägg #24: Postat: 2011-10-03 12:26:00 | |
|
Inger Olsson |
Hmm... Nog finns det många som heter "Inger Olsson" men i detta sammanhang är anonyma "Inger Olsson" inte jag. Tror att "Inger Olsson" "Nils Petter Nilsson" är samma person. Att som i #21 dra in Lars Nilsson i sammanhanget är väl ett bevis på att vederbörande är långt ut på vänsterkanten och levererar sin feghet. Men det är väl inte obekant?
|
| Inlägg #25: Postat: 2011-10-03 12:30:00 | |
|
Dag Nilsson |
#22, 23 och 24 - Nu går ni över gränser med eran mobbning. En flock hyenor i skepnad av människor. Jan Olsson - fråga Jesus när du kommer till aftonbön vad Han gillar dig som mobbare.
|
| Inlägg #26: Postat: 2011-10-03 13:10:00 | |
|
Jan Olsson |
#25 - Vackert så,att Du drar en lans för Din vapenbroder Dag! - Lägg dock märke till ordalydelsen i mitt inlägg,/skulle nästan förmoda/alltså inget konstaterande av fakta! - Eftersom Du är mera känd med Erlingsson än jag,kanske Du bättre kan uttala Dig om hans eventuella problematik? - Eller är Du inte "korpulent" nog att tro Dig om det? - Du kan väl åtminstone hålla med om att Edra inlägg här,kan påminna om vissa psykiska besvär! - Men jag förmodar att Ni har varit hos doktorn och blivit ordinerade lämplig medicin? - Glöm inte att taga den bara! - Fridshälsning,Du broder i Herran!
|
| Inlägg #27: Postat: 2011-10-03 13:31:00 | |
|
Lennart Asp |
#16: Du har rätt Jan. Efter att Sourze tagit bort det allra mest grova personliga påhoppet på artikelförfattarinnan blev även mina hänsyftande inlägg felsyftande.
Jag hade alltså ganska roligt åt Lasse i Gatans fyndiga kommentar till min egentillverkade teatermask, inte alls roligt åt att den forne skrikiga rebellen på tunnelbanan som uppmanade de jobbjäktande resenärerna till sydländsk gemenskap numera förlorat sig i en tragiskt personlig vendetta som bara slår tillbaka mot honom själv och ingen annan. : För övrigt Jan vore det intressant att höra vad du tycker om fresken "Dödens trädgård" och om du eventuellt har en tolkning av den ... |
| Inlägg #28: Postat: 2011-10-03 13:52:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Det är ganska uppenbart att någon eller mycket möjligt några, givetvis inte Carl Olof Schlyter som en falsk anonym projicerade på mig, försöker trigga igång oss känslomässigt, söker svaga punkter. Men jag har studerat taktiken här under lång tid, och man kan summera good cop, bad cop - bygg upp och riv ned. Det som är omöjligt att säga i de flesta fall är vilka som bara hänger på mobbarna och vilka som eventuellt har Sourze som uppdrag.
|
| Inlägg #29: Postat: 2011-10-03 14:22:00 | |
|
larsnilsson |
Leif Erlingsson borde tvångsomhändertas innan han drabbas av psykos. Jag hoppas att han är förtidspensionerad för en sådan virrhjärna har inte i arbetslivet att göra.
|
| Inlägg #30: Postat: 2011-10-03 14:27:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Dag Länk: sourze.se kl. 12:30 bryr mig inte om att skriva #nn,Det är meningslöst att referera med #nn till grova personangrepp då dessa strax kan antas försvinna, och dina kommentarer därefter verkar angripa någon helt annan.Jag har en sådan "släng av paranoia" att jag tror detta är ett av syftena med de grova angreppen. Att skapa missförstånd mellan vanliga människor.Den "flock hyenor" du vänder dig mot är Jan Olsson 2011-10-03 11:50 Länk: sourze.se fortfarande kvar när jag skriver detta anonym som här kallar sig Inger Olsson 2011-10-03 11:59 och som angriper undertecknad borttagen när jag skriver detta, fanns på Länk: sourze.se anonym som här kallar sig Nils Petter Nilsson 2011-10-03 12:16 och som angriper undertecknad borttagen när jag skriver detta, fanns på Länk: sourze.se Dag och alla vanliga människor, jag menar att ska vi som kännande tänkande mänsklighet överleva så måste vi genomskåda de manipulationer som görs via våra känslor. En krigare förstår att det inte är personligt när fienden försöker döda honom eller henne. På motsvarande sätt behöver vi lära oss att inte ta angrepp personligt - det är "bara" "krig", så bara vi ser med öppna ögon på vad som pågår så överlever vi som kännande tänkande människor. Det finns så mycket positivt som är på gång i världen, verkliga lösningar. Att verkliga lösningar angrips så hårt är en ganska tydlig indikation på att vi befinner oss under en PsyOP här på Sourze, och på många andra forum.
|
| Inlägg #31: Postat: 2011-10-03 14:28:00 | |
|
Dag Nilsson |
#26 Jag drar en lans för vem som helst som mobbas. Även för dem jag ogillar om så är. Orsak - mobbning är destruktivt för samhället som helhet. Det omöjliggör demokrati och ingår som det viktigaste elementet i alla förtryckarsystem - stora som små.
Vad gäller psykiska sjukdomar så är de ingalunda så att de som tagit sig till psyket eller annan behandling, är de som är sjukast. Tyvärr saknar de farligaste psykopaterna all insikt om sitt eget tillstånd. De svårast narcissistiskt störda likaså. Att framställa sig själv som fullständigt psykiskt frisk väcker därför en viss munterhet hos oss med långvariga och djupa erfarenheter av psykisk problematik - såväl hos oss själv som hos människor i vår närhet. Det låter fint det där med Fridshälsning, Du broder i Herran. Den återgäldar jag gärna. Hoppas vi skall komma att förstå varandra - kanske redan innan Människosonens återkomst. Än så länge ser vi varandra - så som i en spegel. |
| Inlägg #32: Postat: 2011-10-03 14:40:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Rättelse:Denna var ännu ej borttagen: anonym som här kallar sig Inger Olsson 2011-10-03 11:59 och som angriper undertecknad FINNS ÄNNU när jag skriver detta på Länk: sourze.se Dessutom dök det precis före min förra kommentar upp en ny som man kan förmoda snart försvinner, av en anonym som stulit identiteten larsnilsson och som skrev 2011-10-03 14:22 på Länk: sourze.se .Det är mycket tydligt att Sourze nu befinner sig under kommentarsförtryckattack från åsiktsförtryckare som har slut på argument.Det ingen kan veta säkert är om det är organiserat, men detta är inte helt osannolikt.
|
| Inlägg #33: Postat: 2011-10-03 14:44:00 | |
|
Nanne |
Leif har gått i spinn alldeles, och Dag kryper till korset och erkänner att han är psykiskt sjuk. Underhållning i världsklass.
|
| Inlägg #34: Postat: 2011-10-03 14:53:00 | |
|
Eschaton |
Leif Erlingsson #32 "Det ingen kan veta säkert är om det är organiserat, men detta är inte helt osannolikt" Nej, inte HELT osannolikt men väldigt osannolikt skulle jag vilja hävda. Vilken organisation skulle tycka det var värt att lägga resurser på sådant? De kommentarer som skrivs här har en ytterst liten påverkan på opinion och åsikter. Jag tror att de organisationer som vill påverka kan använda sina resurser mer effektivt.
|
| Inlägg #35: Postat: 2011-10-03 14:58:00 | |
|
Redaktionen |
#32 Leif, tacksam om du agerar mot personangreppsinlägg genom att anmäla dem till oss på redaktionen, istället för att diskutera det i forumet. Vi tror att det är ett bättre sätt att få bukt med problemet.
|
| Inlägg #36: Postat: 2011-10-03 14:59:00 | |
|
Nanne |
Som alla nollor överdriver Leif Erlingsson sin egen betydelse. Det dravel han skriver här dag ut och dag in står och faller med sig självt och sätter vad jag vet inte någon skräck i någon organisation.
|
| Inlägg #37: Postat: 2011-10-03 14:59:00 | |
|
Eschaton |
Leif Erlingsson #28 "Det är ganska uppenbart att någon eller mycket möjligt några, givetvis inte Carl Olof Schlyter som en falsk anonym projicerade på mig, försöker trigga igång oss känslomässigt" Sry, såg inte detta inlägg. Ja, detta verkar väldigt sannolikt. Men antagligen inte baserat på någon konspiration el.dyl. utan snarare för att personen har andra åsikter än dig och irriterar sig på ditt skrivande eller något sådant.
|
| Inlägg #38: Postat: 2011-10-03 15:00:00 | |
|
Lennart Asp |
För den oinvigde: fresken "Dödens trädgård" av Hugo Simberg i Tammerfors domkyrka visar tre benrangel klädda i svarta munkdräkter som går omkring och vattnar en konstig steril trädgård med kaktusar och andra halvdöda växter i blomkrukor. Kanske var det bara Hugo Simbergs hjärnhinneinflammation som spökade när han gjorde fresken?
Men min högst personliga tolkning är ändå att om vi bara vattnar våra debatter med hat, istället för kärlek, humor, vetgirighet, nyfikenhet och provokationer med respekt för varandras olika åsikter skapar vi bara Dödens Trädgård här på Sourze ... |
| Inlägg #39: Postat: 2011-10-03 15:22:00 | |
|
Arifi |
Intressant att följa den här tråden! Från början handlade det om Julian Assange och hans motiv till att starta Wikileaks.Sedan har det spårat ur och helt gått över till att försöka bedöma författarnas till inläggen psykiska hälsa.Vilka det är som ligger bakom de inlägg som tagits bort vet jag inte, men tror nog att de inte alltid är i behov av vård.Utan mer att de tillhör typen som har stannat i stadiet obstinat tonåring som tycker om att provocera.
Assange och hans motiv kan vara intressanta att diskutera kring även om det bara blir spekulationer eftersom vi inte känner honom personligen.Hur han gjorde i fallet med sin viktigaste källa som tydligen fick ta hela smällen,och varför han inte kom till dennes försvar. Kanske hans problem bottnar i, som sägs i artikeltexten, hans barndom,hans mamma och hur han uppfattade att staten betedde sig. Det är väl i så fall inte första gången i världshistorien som en person med svåra problem upphöjs till en stilbildande ikon. |
| Inlägg #40: Postat: 2011-10-03 15:48:00 | |
|
Jan Olsson |
Lennart Asp,"Dödens trädgård" fann jag enbart otäck,fast ändå intressant,däremot älskade jag det klumpiga utrycket i "Fallen Ängel" - Altartavlan var oerhördt suggestiv,hur människorna vid uppståndelsen nästan "sprängde" sig ur jorden! - Gamla som unga,en vacker tanke! - Enckells verk var magnifikt - Det som också var intressant,var den bård med girlanger som fanns runt väggarna! - Verkligen annorlunda! - Mvh.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.