Valt inlägg:
#26 Jag drar en lans för vem som helst som mobbas. Även för dem jag ogillar om så är. Orsak - mobbning är destruktivt för samhället som helhet. Det omöjliggör demokrati och ingår som det viktigaste elementet i alla förtryckarsystem - stora som små.
Vad gäller psykiska sjukdomar så är de ingalunda så att de som tagit sig till psyket eller annan behandling, är de som är sjukast. Tyvärr saknar de farligaste psykopaterna all insikt om sitt eget tillstånd. De svårast narcissistiskt störda likaså. Att framställa sig själv som fullständigt psykiskt frisk väcker därför en viss munterhet hos oss med långvariga och djupa erfarenheter av psykisk problematik - såväl hos oss själv som hos människor i vår närhet.
Det låter fint det där med Fridshälsning, Du broder i Herran. Den återgäldar jag gärna. Hoppas vi skall komma att förstå varandra - kanske redan innan Människosonens återkomst. Än så länge ser vi varandra - så som i en spegel.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?