Jag längtar efter att se idolerna utvecklas

Den här tråden diskuterar artikeln Jag längtar efter att se idolerna utvecklas.
Inlägg #1: Postat: 2011-09-19 16:32:00
Spartacus70
Jag brukade gilla Idol men ser det idag för vad det är och har lagt det åt sidan.
När de stora musikbolagen började förlora mot fildelningsvarianterna och tappa artisterna som nu såg sin möjlighet att klara sig på egen hand och släppa och marknadsföra sin musik själva, insåg de att de behövde nya verktyg att arbeta med.

Ett verktyg som inte bara lockade blivande artister till sig men även gav dom möjligheten att göra det på deras villkor och samtidigt hindra många andra från att förverkliga sina egna drömmar.

In kommer Idol mfl där just bolagen återigen lockar produkten till sig och får kontroll över den och samtidigt krossar många andra som försöker och drömmer.

Musikgladiatorer gör upp inför skrikande, oförstående fans som verkligen tror att detta är deras stund.
Naiviteten är total....
Inlägg #2: Postat: 2011-09-19 17:12:00
angus
Vår värld är som den är, om man inte tänker förändra den så får man se allt som finns som möjligheter och verktyg, Idol är ett utav de verktyg som finns men även många andra, att hitta ett bolag som inte vill tjäna pengar det vore ungefär som att hoppas som egen företagare att de anställda gärna går ner i lön vid sämre tider, så är inte verkligheten oftast, t o m när du går in i en matbutik så har man lagt upp de vanligaste varorna längst in i butiken för att du ska göra impulsköp, så är världen, man kan hata det och ta avstång eller se möjligheter istället för problem, ofta säger idoljuryn till auditions att du har något speciellt men just för idol passar du inte, motgångar är en del av livet, jag skulle också vilja ha en värld där hjärtat bestämde före hjärnan men där är vi inte, så tills dess ser jag möjlighetr istället för problem.
Inlägg #3: Postat: 2011-09-19 17:13:00
Jan Olsson
Varför inte en IDOL talangjakt med ett bredare utbud än som nu är fallet? - Ex.sådana som Paul Pott,någon romanssångerska,eller en redig utbrytarkung! - Varför endast högljudda ungdomar,uppblandade med en eller annan "överliggare"? - Är det den "nya" given? - Tyckte att Spartacus hade skrivit nativiteten istället för som nu var fallet! - lite roligt,eller? - Mvh.
Inlägg #4: Postat: 2011-09-19 20:17:00
angus
Tydligen har tittarsiffror visat att detta koncept fungerar, och har man en bil som fungerar i ur och skur, ja, varför försöka laga den ? Men visst låter din ide som något med en bredare publik, absolut !
Inlägg #5: Postat: 2011-09-19 23:43:00
Lennart Asp
Artikelförfattaren "längtar efter att se idolerna utvecklas"!? Ja, jag längtar också. Den enda blivande idolen som hitills utvecklats någorlunda var väl han som protesterade mot den kommersiella bluffen och likriktningen genom att sjunga om "Group sex"... :
Inlägg #6: Postat: 2011-09-20 00:11:00
angus
Vilken tur att vi alla är olika, annars hade det räckt med en kanal, och det hade ju inte varit så roligt inte !
Inlägg #7: Postat: 2011-09-20 01:51:00
Lennart Asp
#4: Helt rätt tänkt, Jan. Märkligt att musikindustrin har en så trång människosyn. :
Laddar...