11/9 ur ett geopolitiskt perspektiv

Den här tråden diskuterar artikeln 11/9 ur ett geopolitiskt perspektiv.
Inlägg #1: Postat: 2011-09-13 14:22:00
Thomas L. Aabo
SUCK! Ännu en konspirationsteoretiker. :-
Inlägg #2: Postat: 2011-09-13 14:28:00
alhambra
Länk: sverigesradio.se

8 minuter med klartext på P4 av statsvetaren Terence Fell. Lyssna!
Inlägg #3: Postat: 2011-09-13 15:31:00
Thomas L. Aabo
Inlägg #4: Postat: 2011-09-13 19:09:00
Dag Nilsson
#1 Thomas, det fanns danskar som inte trodde nazitysklands försäkringar om att det tyska folket ville fred. Det misstänkte helt enkelt att den tyska ledningen ljög och att man hade helt andra - och fientligt krigiska - planer i tankarna.

Detta var under trettiotalet. Och jag antar att du Thomas skulle ha motarbetat dina landsmän och hånat dem för konspirationsteoretiker. Eftersom du Thomas vet det enda man behöver veta för att leva ett smidigt liv - Makt Är Rätt!
Inlägg #5: Postat: 2011-09-13 21:36:00
Jocke S-43
Bra skrivet, och med insikt och värderingar som jag kan instämma i. Just därför saknar man ett alternativt scenario som kunde kittla ett intresse inför denna film.
Inlägg #6: Postat: 2011-09-13 22:11:00
Lasse Wilhelmson
Jocke S-43 #5 Jocke en trailer finns i min m fl artikel här på Sourze "911 ifrågasatt".
Inlägg #7: Postat: 2011-09-13 23:30:00
Adamo
Den 26 februari 1993 detonerad en lastbil laddad med 606kg sprängämne under norra tornet av WTC.
Meningen var då att knäcka norra tornet så att det skulle tippa mot det södra tornet och därmed dra ned båda tornen och mörda tusentals människor.
Men resultatet blev dock inte som planerat då ”bara” sex personer miste livet medan ca tusen skadades.
Attacken orkestrerades av:
Ramzi Yousef Länk: en.wikipedia.org
Mahmud Abouhalima Länk: en.wikipedia.org
Mohammad Salameh Länk: en.wikipedia.org
Abdul Rahman Yasin Länk: en.wikipedia.org
Ahmad Ajaj Länk: en.wikipedia.org
Finansierades av: Khaled Sheikh Mohammed Länk: en.wikipedia.org
Lastbilsföraren: Eyad Ismoil Länk: en.wikipedia.org

Den 7 augusti 1998 bombattacker mot USA: s ambassader i Tanzania och Kenya mördade hundratals människor.

Al-Qaidas ledarskap själv åtog sig ära för attackerna.

Vidare lovade Osama bin-ladin att flera och mera omfattande attacker mot USA var att vänta då USA stödjer Israel och amerikanska soldater befanns sig för nära Mecka...

Amerikanska myndigheterna varit medvetna om hotet men visste inte riktigt när och framförhalt hur attackerna skulle genomföras.
Man var redan van vid trafikplanskapningar men inte van vid självmordskapningar.

FBI kunde dock ganska snabbt identifiera självmordskapare tack vare att Mohamed Attas baggage blev av misstag kvar i Bostons flygplats hans baggage lastades aldrig in i planet - American Airlines Flight 11.
Hans baggage innehöll värdefull information om kapare och om deras länkar med al-Qaida.
Inlägg #8: Postat: 2011-09-14 15:00:00
Thomas L. Aabo
Dag inlägg 4. Jag talar/skriver i väster och du svarar i öster. Håll dig åtminstone till ämnena.
Laddar...