|
Inlägg #21: Postat: 2011-09-11 16:51:00
|
|
Dag Nilsson |
Bridge Over Troubled Water byttes till Sound of Silence! Knappast ett misstag av Paul Simon. Sound of Silence är en sång till oss som vill sanning även när det är farligt, en sång att ta kraft ur. Jag har sjungit den hundratals gånger och känner budskapet vibrera i varje ton och ord. Tack min judiske vän för att du valde Sound of Silence. Du rörde mitt hjärta och gav mig kraft att hålla ut.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-09-11 21:21:00
|
|
CMO |
#21 Och om det hade varit tvärtom hade Dag naturligtvis skrivit:
"Sound of Silence sic byttes till Bridge Over Troubled Water! Knappast ett misstag av Paul Simon. Bridge Over Troubled Water är en sång till oss som vet att Jesus är med oss när det är farligt, en sång att ta kraft ur. Jag har sjungit den hundratals gånger och känner budskapet vibrera i varje ton och ord... "
Eller något liknande självförhärligande pekoral enligt numera välkänt mönster...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-09-11 21:49:00
|
|
Dag Nilsson |
#22 - "Sound of Silence sic" - det blev för mycket för CMO. - Hur kommer det sig att tystnad kan låta? Tystnad är frånvaro av ljud, hur skall det kunna berätta något?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-09-11 22:00:00
|
|
Adamo |
Leif Erlingsson #19
Närmast omedelbart efter terrorattackerna sa USA att de var utförda av 19 araber.
Vad är närmaste omedelbart?
En timma? Två? En dag? Två? En vecka?
Och vad har det att göra med huruvida påståendet var falskt eller sant?
Argument som syftar till att övertyga kan vara övertygande för många lyssnare trots vilseledande resonemang.
Ett exempel är det Falska Dilemma:
Två alternativ ges när det i själva verket finns det Tre alternativ.
konspirationsteoretikerna hävdar att Bush administrationen antingen låg bakom attackerna den 11 september eller visste om dem i förväg och gjorde ingenting för att stoppa dem.
Ett alternativ som inte ges eller upprepade gånger avfärdas är att Bush administrationen borde ha vetat om att en attack var nära förestående, men misslyckades med att vidta lämpliga åtgärder för att stoppa dem.
Den tredje alternativet avfärdas av konspirationsteoretikerna helt enkelt därför att det inte passar i deras konspirationsteori.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-09-11 22:17:00
|
|
Leif Erlingsson |
Adamo Länk: sourze.se #24, - Du ställer själv upp ett falskt dilemma, då jag inte tror på någon konspirationsteori.Men om jag ska spekulera utifrån din kommentar så finns det ännu fler möjligheter, t.ex. att Bush-gänget trodde att något ANNAT skulle hända än det som faktiskt hände -- att de lurats av konspiratörerna att samarbeta, men att de trodde att något helt annat skulle hända.Ännu en möjlighet är den jag skisserat förut, att de var maktlösa inför den makt som behärskade dessa fri energi vapen, men döljer sanningen för alla -- är kanske tvungna, kanske under utpressning.Poängen är att innan vi vet vad som hände och därefter hur detta hände, så kan vi inte ta reda på vem som gjorde det, och det är ju den invändning jag har mot att USA, Sverige och alla andra nästan genast, i USA samma eftermiddag tror jag det var, och i Sverige iallafall dagen efter, kanske tidigare, utpekade al-Qaida.Vi måste släppa taget om denna konspirationsteori!PS: Lyssnings/lästips: Länk: gcnlive.com
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2011-09-11 22:37:00
|
|
Adamo |
Själv al-Qaida ledare har upprepade gånger hävdat att det var dem som låg bakom attackerna som en följd av "fatwa" utfärdat med syfte att skada USA.
Det var dock inte första gången som USAs egendom blivit utsatt för al-Qaidas attacker.
Även WTC blev tidigare utsatt för en bombattack av muslimerna också.
Men,
Vem som låg bakom Londons attack?
Vem som låg bakom Madrids attack?
Vem som låg bakom Moskvas attacker?
O.s.v.
Du är mitt i skogen men är osäker på om du kan se några träd...
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2011-09-11 23:40:00
|
|
Leif Erlingsson |
Adamo Länk: sourze.se #26, Ja, det är ganska viktigt att vi får klart för oss svaren på de frågorna. Av de tre du nämner vet jag mest om London. Där tycks den egna säkerhetspolisen ha haft smutsiga tassar, då de mördade en elektriker i tunnelbanan dagen efter -- sannolikt för att undanröja ett vittne till förberedelserna till attacken. Ett antal saker gick fel i London, varför det finns en del luckor i cover-upen, och därför är inte myndigheternas version där trovärdig. Min gissning är att våra s.k. myndigheter inte är våra tjänare utan att de tjänar andra herrar. Själva al-Qaida är f.ö. från början en underrättelseoperation.Tyvärr har jag lagt alldeles för mycket tid på Sourze i dag, har annat som nu ligger efter, så jag måste ta ett break.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2011-09-12 01:35:00
|
|
CMO |
Låten heter "Sounds of Silence" inte "Sound of Silence".
Ja frånvaron av ljud kan berätta mycket. Som frånvaron av ljud från detonationer när WTC 1, 2 och 7 rasade. Och frånvaron av originaljud i många trudisvideoklipp av rasen.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-09-12 01:35:00
|
|
CMO |
#28 var svar på #23.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2011-09-12 16:29:00
|
|
Klöver Knekt |
Det är ganska häftigt att Saudiarabien hade eldfasta pass redan 2011. Satam Suqami ska ha befunnit sig mitt inne i ett av de eldklot vi ser på filmerna. Suqami var enligt uppgift en av kaparna ombord på ett av planen som rammade Twin Towers. Som ett mirakel hittades hans pass i bråten ett par dagar senare, praktiskt taget intakt.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2011-09-12 17:45:00
|
|
Dag Nilsson |
#30 Samma sak vid Shankesville. Länk: killtown.911review.org
Hela 9/11 följer receptet "ljug så enormt att ingen kan tro att någon kan ljuga så enormt".
Det fungerar även denna gång.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2011-09-13 15:25:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ojojoj! så desperata alla vänsterstollarna tycks vara. De klamrar sig fast vid sitt halmstrå! konspirationen
Vän av ordning borde ta ett steg tillbaka och syna vad som driver dem till denna desperation.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2011-09-13 15:42:00
|
|
Thomas L. Aabo |
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2011-09-13 15:43:00
|
|
Per W |
#32 Skärp dig Aabo! Jag är "vänsterstolle". Den här frågan är inte en vänster-höger-fråga. Dina kommenterar brukar vanligtvis inte vara så begåvade, men det här var sämre än vanligt.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2011-09-13 16:47:00
|
|
open minded |
"Ojojoj! så desperata alla vänsterstollarna tycks vara. De klamrar sig fast vid sitt halmstrå! konspirationen
Vän av ordning borde ta ett steg tillbaka och syna vad som driver dem till denna desperation." Det är nog mer ett konstaterande ditt lilla försök till länk var mer av ett desperat inslag. 10 reasons 9/11 was an inside job...
1- The mysterious collapse of World Trade Center Building 7
2- Unignited explosive material found in the dust at Ground Zero
3- Hundreds of eyewitnesses described bombs at the towers and were omitted from the 9/11 Commission Report
4- Woman in impact hole of the North Tower disproves official story
5- Magic passports
6- United 93 crash site does not add up
7- Bin Ladens "confession" tape was mistranslated and its authenticity is questioned.
8- NORAD stand down and terrorism drills
9- Bush did nothing when notified of America being under attack
10- Anthrax attacks tried to frame muslims
Länk: axiomatica.org
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2011-09-14 15:27:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Per w. Inlägg 34. Fniss! Tack för spontant fniss. Du kritiserar grandet i din nästes öga utan att se bjälken i ditt eget.
|
| |