Inlägg #1: Postat: 2001-11-20 17:28:00
|
Anders Linnard |
Bara ett litet tips till dig som är lärare. Vill du få eleverna intresserade, se då till att göra språket spännande. Kom inte med massa förmaningar och pekpinnar. Och var inte så förnumstig. Kom ihåg att eleverna är tvingade till dina lektioner, det är inget fritt val.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-20 18:52:00
|
Anders Linnard |
"I nästa papper..." Luktar lite svengelska där. Fy skäms, fröken. Och varför citationstecken runt "styckeindelning"? Är det månne den förbenade ironiska generationen som slagit till?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-20 20:11:00
|
Malin |
Jag själv fick i början av gymnasiet mycket kritik för mina felaktiga styckeindelningar. Detta gjorde mig förvånad eftersom det var på det sättet mina tidigare lärare i ämnet svenska lärt ut.
Jag tror att en av orsakerna till att vi elever gör många fel är att lärarkåren är oeniga om vad som är rätt och vad som är fel styckeindelning, särskrivning etc. Att gymnasielärare och högstadielärare inte lyssnar och lär tillräckligt mycket av varandra.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-20 22:10:00
|
k |
udowomen rocks!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-21 10:07:00
|
Stefan Holmqvist |
Bokstavsfundamentalister!!!!! Jag skriver på sourze armerad med en tämligen dålig, ordbajsande svenska och river varje vecka ned beröm och får god kritik i inboxen för mitt skrivande. Den Teoretiska distansen mellan akademierna och dess praktiska utövare kan liknas med den mellan de fascistoida, milimeterrättvisa körskolornas/TSV stenhårda doktriner och den liberala, funktionella körstil som utvecklats praktiskt. mvh
|
|