Ännu ett självmord på häktet i Göteborg

Den här tråden diskuterar artikeln Ännu ett självmord på häktet i Göteborg.
Inlägg #1: Postat: 2011-09-03 12:52:00
Just me
Tragiskt när sådant händer, MEN man ska inte skylla bara personalen på häktet nu känner jag inte till hur det går till i Gbg utan de läkare som "bedömer" att patienten inte är suicidal utan ska tillbaka till häktet och detta händer inte så sällan. Ibland undrar jag om det helt enkelt handlar om diskriminering; sitter man inne så är man mindre värt....
Inlägg #2: Postat: 2011-09-03 16:16:00
VästraGötaland
Ytterst beklagansvärt ! Dock är det så att hela regionen VärstaGötaland är ett område genomsyrat av korruption och massor av brott mot mänskligheten.En region som jag ej längre vågar besöka då brotten mot mänskligheten där sker som oftast med sociala myndigheter och polis mot t.ex barnfamiljer... Förutom detta så skjuter man ihjäl människor eller misshandlar snart varje dag.... en region som totalt är förstört av många tjänstemän som begår brott utan samvete. Nyligen i tidningen GP fanns en artikel om delar av problemen och där man kunde kommentera varför förtroendet minskat för Göteborg. Problemet är så stort att det gäller hela regionen vilket också framkom av dem som gjorde kommentarer.

Det finns bara en lösning som jag ser det: Placera hela regionen och dess tjänstemän inklusive dess domstolar med åklagare etc totalt under förmyndarskap. Gå till grunden med alla brott mot mänskligheten som har begåtts från grunden. Man kan inte bota en livshotande cancersvulst i en region som denna med plåster av typ salvekvick
Laddar...