När jag var med i en mansgrupp

Inlägg #1: Postat: 2011-09-05 09:32:00
Jocke S-43
Intressant Wiberg, jag blev först lite undrande, "hade", men det framkommer ju klart och tydligt. Att du blev medveten om medlöperiet. Det var ingen "mansgrupp", utan ett manligt medlöperi på feministiska villkor. Och det är ju vad som gäller än i dag, och som jag själv beskriver i min senaste artikel, "Svensk statsfeminism - legitim könsrasism!" Om det beklämmande fjäsket inför blott ett kön, på DN, hos sossars och moderaters partiledning. Bristen på genuin manlighet och stolthet rakt igenom det svenska samhället.
Länk: sourze.se
Faktum är att jag just i dag skall träffa en samling män, inom bloggen "genusnytt", den största i Sverige, och där även kvinnor deltar. Vi som insett att man kan inte lösa bara ena könets problem, och genom att sparka på, ljuga om och politiskt diskriminera det andra könet. Man måste lösa båda könens problem tillsammans, samtidigt. Elementärt egentligen. Statsfeminism har utvecklats till odemokratisk maktmetod, som missgynnar och skadar både kvinnor och män, och förhållandet mellan oss förstås!
Inlägg #2: Postat: 2011-09-07 09:21:00
Leif-Arne Undvall
Bilden på medlemskortet föreställer ett medlemskort i AUF, och skall vara en illustration till en annan text som jag skrivit om näthat AUF Arbeiderpartis Ungdoms Fylking
Inlägg #3: Postat: 2011-09-07 11:02:00
Jocke S-43
2 ? Hur kom detta in? Att personen är fixerad vid att sätta hatstämpel på folk han inte gillar, och utan minsta försök till förklaring, det vet vi.
Inlägg #4: Postat: 2011-09-07 11:12:00
Jocke S-43
Wiberg. Men apropå, det kan kanske vara intressant för dig att veta något av utvecklingen från en annan horisont?
Jag träffade en "mansgrupp" i förrgår kväll. Ja, dvs det var 20 kvinnor där, fyra stycken. Av de två av dessa jag talade med, var en forskare i nationalekonomi, med inriktning Kina. Den andra var lärare på en svensk/utländsk skola. Plus då ett antal män, flera lärare, egna företagare, en förf., en amerikansk journalist osv.
Medvetna människor, som liksom Obama och danska jämo idag inser: Man "löser" inte kvinnors problem separat, och av populistiska fjäskskäl. Man löser mäns och kvinnors problem samtidigt, tillsammans om möjligt. Motsatsen är oftast sedvanlig politisk symptomlösning, slöseri med skattemedel OCH kontraproduktivt!
Inlägg #5: Postat: 2011-09-08 09:10:00
Lennart Lundwall
Ho ho, "jämställdshetsare", Wiberg! Kalasord. Jag har kanske aldrig hyllat egenskaper som: Heroism, självständighet, mod, styrka, rationalitet, vilja, beslutsamhet, virilitet, som den uttrycks i "Sprickor i fasaden, en manlighet i förändring". Trots ett visst behov av några av dem. Men ett snett flin dyker upp i mungipan när Schyman predikar om svenska talibaner i media. Och en finlandssvensk genusprofessor fördömer det manliga utan att själv tillhöra ett bestämt kön. Alla vet att mannen oftast verkar i arbetet helt enligt ritningar som dragits upp i den äkta sängen. En mig närstående kvinna slog hål på könsrollsvallen redan 1961 genom att gå ut som kursetta i yrkesskolans metallarbetarlinje i en Norrlandsstad. Hon är en jävel på att svetsa. Och kvinnligare hona har jag aldrig mött vi gifte oss 1964. Hon fnyser gärna åt feministerna och pekar ordlöst mot dammsugaren. Och hon låter mig fortfarande sköta bilen.
Laddar...