Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ho ho, "jämställdshetsare", Wiberg! Kalasord. Jag har kanske aldrig hyllat egenskaper som: Heroism, självständighet, mod, styrka, rationalitet, vilja, beslutsamhet, virilitet, som den uttrycks i "Sprickor i fasaden, en manlighet i förändring". Trots ett visst behov av några av dem. Men ett snett flin dyker upp i mungipan när Schyman predikar om svenska talibaner i media. Och en finlandssvensk genusprofessor fördömer det manliga utan att själv tillhöra ett bestämt kön. Alla vet att mannen oftast verkar i arbetet helt enligt ritningar som dragits upp i den äkta sängen. En mig närstående kvinna slog hål på könsrollsvallen redan 1961 genom att gå ut som kursetta i yrkesskolans metallarbetarlinje i en Norrlandsstad. Hon är en jävel på att svetsa. Och kvinnligare hona har jag aldrig mött vi gifte oss 1964. Hon fnyser gärna åt feministerna och pekar ordlöst mot dammsugaren. Och hon låter mig fortfarande sköta bilen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?