Mobbning i skolan oftast subtil

Den här tråden diskuterar artikeln Mobbning i skolan oftast subtil.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-08-27 23:07:00
Lennart Asp
#19: Leif, skulle man inte kunna omformulera och därmed utvidga din tes så att den inte bara inskränker sig till enskilda personer? " Den stat som tar generell samhällskritik såsom personliga påhopp upplever sig givetvis svårare mobbad ju fler länder som ifrågasätter statens politik, och uppfattar sig försvara sig när staten tystnar dessa röster med alla till buds medel." Ett medel att försvara sig är att kalla kritikerna USA-hatare, Israel-hatare, Turkiet-hatare och så vidare ... För undvikande av medvetet missförstånd. Givetvis finns det andra stater som mobbar andra svagare stater och/eller sina egna innevånare, men speciellt när man kritiserar dessa tre stater kan man riskera att få sådana "svar" ...
Inlägg #22: Postat: 2011-08-27 23:29:00
Lennart Asp
#20: Sorgligt att höra om dina lärares mobbning av barn lägre ner på klassstegen, sunny. Har inte upplev så grov mobbning från lärarna som du. Däremot kommer jag ihåg att jag blev irriterad på lärarna när de uppmuntrade de duktiga eleverna när de räckte upp händerna. Det var ju vi, de mindre duktiga eleverna, som behövde uppmuntran. Men det var väl en mer subtil form av mobbning ...
Inlägg #23: Postat: 2011-08-27 23:31:00
Leif Erlingsson
Lennart, visst är det så.  Såsom i himmelen, så ock på jorden.  Såsom på jorden, så ock i himmelen.  Det som gäller i det lilla, gäller även i det stora.  Det som gäller i det stora, gäller även i det lilla.Re:  Lennart Asp Länk: sourze.se #21, som var svar på Länk: sourze.se #19, som i sin tur var svar på Länk: sourze.se #17.
Inlägg #24: Postat: 2011-08-27 23:40:00
Leif Erlingsson
PS, Lennart, tipsar om denna:  "Om vi då skulle försöka oss på en sant frodig, kreativ hermeneutisk svängom," Länk: sourze.se .  Ingen nappade i januari, men det är kanske mer moget för denna dans nu?
Inlägg #25: Postat: 2011-08-29 14:16:00
sunnyb
Lite utanför ämnet men väldigt viktigt:Anne Skåners artikelLänk: newsmill.se
Inlägg #26: Postat: 2011-08-29 15:49:00
Leif Erlingsson
Sunny, du glömde mellanslag före Länk: newsmill.se Sedan tror jag väl aldrig att det var meningen att Vanvårdsutredningen skulle gräva alltför djupt, utan snarare grävas ned själv så fort möjligt.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...