Ge mig tiotusen, Somos!

Den här tråden diskuterar artikeln Ge mig tiotusen, Somos!.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-19 18:14:00
leon Lindberg
genialt. starka argument mot egoismhögern. stå på dig broder.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-19 18:38:00
Bertram
"Så kan jag sno hans bilstereo..." Jo, jo. Att hederligt arbeta ihop pengar själv är naturligtvis inte att tala om? "Spöa skiten" ur Somos barn skall också göras. Bara för att han skall betala mer till något vaktbolag! Vilken vacker värld vi får. Om man inte har något själv så skall fan i mig ingen annan ha det heller. Vad blir bättre av det?
Inlägg #3: Postat: 2001-11-19 18:42:00
gisela
äntligen fattar du men ändå inte. varför skulle någon ha något emot att några startar ett café? det är principen med att stjäla andras pengar för det man motsätter sig. jag bor i en liten tråkig stad men jag tycker kommunen kan använda pengarna till viktigare saker än att "underhålla" oss. alla sitter på arschlet och väntar på att "nån annan" ska göra något. istället borde man ordna något själv. hela felet med världen är att alla sitter och väntar på att "nån annan" ska fixa allt som är fel.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-19 18:53:00
Christian Hasselberg
jag växte upp tvärs över Gullmarn och var mycket ute i Lysekil. Det var inte speciellt kul när det var som värst ute vid Oscars. Kanske fler lokaler hade hjälpt upp det hela och vi hade sluppit problemen med alla Stockholmsnatts-wannabes. Vet inte om ni hade problem med samma gäng som oss men det kvittar ju, världen hade varit bättre utan dom kräken.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-19 23:19:00
Erik
Jävligt bra....fortsätt så!
Inlägg #6: Postat: 2001-11-19 23:25:00
Anders
ÄKTA! Var bara det...
Inlägg #7: Postat: 2001-11-20 09:19:00
Stefan Holmqvist
Empirisk bevisning väger rätt tungt. Däremot så skulle det vara bra om du klickar på "Debattera Denna artikel knappen" så det går att följa hela pärlebandet av artiklar i högerspalten det lär iofs inte komma ett svar från Somos. mvh
Inlägg #8: Postat: 2001-11-20 09:52:00
peter horal
jag tror nog att din text skulle vinna på att vara mindre schablonmässigt
"borgarslödder"-" arbetaränglar" uppdelad. Poesi,kultur,teoretiska linjer- inte riktigt det som man dock förknippar främst med "arbetarbarn"
Inlägg #9: Postat: 2002-09-22 13:36:00
Henrik Bengtsson
Tack Anders! En rak vänster som träffade där den skulle!
Laddar...