Inlägg #141: Postat: 2011-07-17 19:36:00
|
Lennart Asp |
Jocke #137: "pajas" :
|
|
Inlägg #142: Postat: 2011-07-17 19:41:00
|
Lennart Asp |
Jocke#137:
Ursäkta mig Jocke, men nu kommer vi in på debatteknik igen. Som du ville undvika? Du säger att jag inte är "seriös". Bara en annan variant av att beskyllas för att vara "PK"!
Jocke, det var ett råd i all vänlighet att du kunde skriva en artikel om ditt favoritämne! Jag trodde att dina ständiga påminnelser i debatterna att inte glömma bort "statsfeminismen" berodde på att du hade en oförlöst artikel om detta ämne som ständigt ockuperade dina tankar, så att du inte kunde koncentrera dig på debatternas huvudspår. Nåväl jag har nu läst din sista artikel. Intressant, men frågan är om den har någon koppling till den här Danmarkdebatten? Mitt svar:
Nej
|
|
Inlägg #143: Postat: 2011-07-17 20:51:00
|
Jocke S-43 |
142 Alltså Aspen, "Var skall misshandlade män ta vägen, söka asyl i Sasudiarabien?" Pajasfråga anser jag, men jag gav ändå ett korrekt svar!
Har du åkt tåg i Pakistan? Det har jag -68. Jag fick en plats, uppflugen på en bagagehylla. Som boskap i en dito vagn var vi, alla män. Men det fanns en fin vagn som var nästan tom. Där satt det tre kvinnor, i upphöjt majestät. Inte reste de så mycket som de yrkesarbetande männen. De flesta var nog mest hemma, men inte bara.
Allting har två sidor, utom den extrema svenska genuspolitiken. Den har bara en!
|
|
Inlägg #144: Postat: 2011-07-18 01:19:00
|
Lennart Asp |
Jocke, #143: Alltså Jocken, "Har du åkt tåg i Pakistan?" Pajasfråga anser jag, men jag ska ändå ge ett korrekt svar...
|
|
Inlägg #145: Postat: 2011-07-18 01:20:00
|
Lennart Asp |
Jocke, #143: Ja
|
|
Inlägg #146: Postat: 2011-07-18 01:22:00
|
Lennart Asp |
Jocke #143: Det har jag -77 och -79. Ceylon också. Bagagehylla i Indien.
|
|
Inlägg #147: Postat: 2011-07-18 01:23:00
|
Lennart Asp |
Jocke, #143:Passade samtidigt på att besöka Kabul -79.
Många burkhor var det
|
|
Inlägg #148: Postat: 2011-07-18 01:24:00
|
Lennart Asp |
Jocke, #143: Ska vi snacka reseminnen eller artikeln?
|
|
Inlägg #149: Postat: 2011-07-18 01:51:00
|
Jocke S-43 |
144-148 L Asp, kan du inte samla dig i en kommentar?
Misshandling av män i Sverige har inget direkt med Arabien att göra, men om du varit i Indienregionen och uttalar dig om den, kan ju en belysning om båda könen där idag vara relevant.
Som sagt -68 var det inte många burkor, och inte slöjor i Iran heller, inte i städerna. Orsaken?
Vill du snacka min artikel så kan vi göra det. Citaten från Reinfeldt, Juholt och DN, t.ex., som atikeln bygger på.
Eller vad du vill om den eller ämnet.
Bara att lägga in något under min artikel, så återkommer jag i morgon! Dvs senare måndag.
Innan igår tog Leif E upp Tanja Bergkvist blogg. Hon har mycket om ämnet jag nämner, genusdiktaten över hela utbildningsväsendet t.ex.
|
|
Inlägg #150: Postat: 2011-07-18 01:54:00
|
Lennart Asp |
Konstigt hur hjärnan kan fungera. Just som jag håller på att jämföra roliga reseminnen med Jocke så kom jag plötsligt att tänka på en helt annan sak. Jag kom på varför jag ställde en annan pajasfråga. Den om humanismen! Naturligtvis! Så var det! En human asylpolitik!
Jag ville påminna ALLA debattörer om den allmänna etisk principen som humanismen betonar - människans okränkbarhet och vikten av efterlevnad av mänskliga rättigheter.
Just det! FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna..
|
|
Inlägg #151: Postat: 2011-07-18 01:55:00
|
Lennart Asp |
Speciellt Artikel 14: 1. Var och en har rätt att i andra länder söka och åtnjuta asyl från förföljelse.
|
|
Inlägg #152: Postat: 2011-07-18 01:56:00
|
Lennart Asp |
Och sista artikeln, Artikel 30: Ingenting i denna förklaring får tolkas som att det innebär en rätt för en stat, en grupp eller en enskild person att ägna sig åt en verksamhet eller att utföra en handling som syftar till att omintetgöra någon av de rättigheter eller friheter som anges i förklaringe
|
|
Inlägg #153: Postat: 2011-07-18 01:56:00
|
Aguirre |
Jocke..för ca 25 år sedan var det populärt med mansläger där man kunde hitta tillbaks sin manlighet när 68-velouren åkt av...missade du det ?
Jag satt aldrig i velouren så jag ansåg inte behöva hitta mig igen..men det var många mjuka killar med skägg som kom ut i läder igen.
|
|
Inlägg #154: Postat: 2011-07-18 02:15:00
|
Lennart Asp |
Jocke,#149: Jocke S, du kanske kan hitta någon annan att snacka reseminnen och statsfeminism med? Jag är lite upptagen med att diskutera artikeln...
|
|
Inlägg #155: Postat: 2011-07-18 02:18:00
|
Jocke S-43 |
AA, jag har nog gått igenom hela skalan från A till Ö, och klotet runt. Från Anarkistkostym till diverse Överdragskläder. Haft både velour och läder, samtidigt!
Men du tyckte ju att Reinfeldt var en sån hejare, när han inte ville anarkistikskt dela på barnbidraget, halva till frånskilda män. "För att det finns pappor inga mammor visst!? som är alkoholister och som kan supa upp barnbidraget".
Intellektuellt dvärgresonemang, en sann Moderat kloning.
Redan för fem år sedan varnade jag i en arikel som jag just i natt råkade läsa: "Är Fredrik Reinfeldt verkligen feminist?" Eller kan han vara anarkist i dennas smak?
Kan kanske vara en lämplig nattsaga, arbetsnamnet var först "St:Göran och draken", för det börjar med St Göran P.
Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #156: Postat: 2011-07-18 02:25:00
|
Jocke S-43 |
151-152 Asp, tycker du alltså att våld mellan könen är lite lustigt? Eller är det bara när en man är offret, t.ex. skjuts i sängen av sin hustru, för att hon inte fått sin vilja igenom? Som det blir kul?
Skall en nation klara av sina egna könsproblem? Eller skall den dölja dem genom att orera om indisk änkebränning eller om läget i Saudiarabien?
|
|
Inlägg #157: Postat: 2011-07-18 02:43:00
|
Aguirre |
Ja Jocke...hela skalan har du gått igenom....måste kännas konstigt att aldrig hitta hem till en stabil könsroll...de flesta är klara medn det innan 18....men jag tror inte att delade barnbidrag är lösningen för dig därute i genusdjungeln bland feministmonstren :-r
|
|
Inlägg #158: Postat: 2011-07-18 05:21:00
|
Leif Erlingsson |
Lennart Asp #150: FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna... Sverige vågar inte göra den till lag, för hur skulle det då gå med att vara vasallstat till USA?? Och USA.. Nästintill ingen senator eller kongressman i USA vågar låta bli att "svära Israel trohetsed". Och i Israel vågar politikerna inte stå emot de skränigaste några hundra tusen superrasistiska religiösa bosättargalningarna i det ockuperade Palestina, som tror de är Guds utvalda. Så dessa fundamentalist-galningar styr i princip världen, iallafall USA och Sverige. Så tji mänskliga rättigheter.
|
|
Inlägg #159: Postat: 2011-07-18 11:56:00
|
Jocke S-43 |
155 Stabil könsroll? Läs på lite okunnige AA. "Otidsenliga könsroller skall bort". Kolla t.ex. förskolans läroplan, en del barn är möjligen redan hjärntvättade. Även själva "könet är en social konstruktion". Men det är väl helt i sin ordning för en könlös anarkist fostrad i 70-talet, som fjäskar för Schyman och Reinfeldt! Men "stabilt"?
|
|
Inlägg #160: Postat: 2011-07-18 13:49:00
|
Thomas L. Aabo |
Aquirre, inlägg 116, är ingen människa utan en hjärnskada.
|
|