Danmark låter historien upprepa sig

Den här tråden diskuterar artikeln Danmark låter historien upprepa sig.
Showing page 3 of 9: 1  2  3  4  5  6  7  8  9
Inlägg #41: Postat: 2011-07-13 21:13:00
ankersen
Till Jocke
Har du pratat med din/a dotter/döttrar om vilka attityder de möter i det multikulturella samhället som du röstat för?
Inlägg #42: Postat: 2011-07-13 21:17:00
ankersen
Till Jocke
det är väl inte "svensk politik" att spela ut svenskar mot invandrare???
Möjligtvis att du har rätt beträffande statsfeminismen.. men det beror nog mera på personliga tillkortakommanden.
Har en kvinna varit elak?
Inlägg #43: Postat: 2011-07-13 21:32:00
ankersen
Till Mats
Är du medveten om att de flesta iranier som kommit till Sverige är just på grund av ayatollornas förtryck?
Ändå återfinns de i mycket grov brottslighet i Sverige idag. Senast i Umeå.
Jag kan ge de åtskilligt fler exempel.
Varför upprätthåller de då hederstänkande, klanmentalitet, kvinnoförtryck mm.mm?
Inlägg #44: Postat: 2011-07-13 21:39:00
ankersen
Kom igen nu Jocke och Mats!!
Har ni lagt er platt, eller?
Tryter argumenten?
Inse att ni är körda...
Inlägg #45: Postat: 2011-07-13 21:44:00
Nils Eriksson
Svar till Mats Persson nr 34. jag heter Nils Eriksson och är därmed anonym. Är inte du anonym Mats Persson? Annars kan du ju tala om din adress. Då blir du ju inte anonym längre.
Inlägg #46: Postat: 2011-07-13 21:48:00
Lennart Asp
Elake Karsten, #5: Otur för dansk landslagsfotboll att Zlatans föräldrar vandrade till Sverige.
Inlägg #47: Postat: 2011-07-13 21:51:00
ankersen
Tack Nils!
Alla heter inte Ankersen - tack och lov!
Men man kan gömma sig under Anders Andersson kanske 100000.
Inlägg #48: Postat: 2011-07-13 21:56:00
ankersen
Till Lennart Asp.
På vilket sätt bidrar Zlatan till Sverige och de som bor här?
Han har en fastighet i Malmö, det vet jag, men var betalar han skatt?
Han själv och hans familj har såklart rätt till svensk skola, utbildning, sjukvård och äldrevård - men vad hur har han bidragit till den?
Inlägg #49: Postat: 2011-07-13 22:54:00
Leif E Ström
#33, Hörru Pippen, nu hemfaller du åt precis samma argumentation som Ann Charlott Altstadt. Under senare år har mången hjärnforskare före dig, försökt diagnostisera tillståndet hos andra debattörer på "Såsen". Ingen av diagnoserna har någonsin fått patienterna att utvecklas i den riktning som utfärdaren önskat. Så därför, mitt råd är återgå till din eventuella profession då du debatterar så kanske, kanske jag kan återge några siffror angående hur många miljöanhängare som jobbar på de borgerliga blaskor som du anser demoniserade Maria och hennes kamrater vid senaste valet.
Inlägg #50: Postat: 2011-07-14 00:39:00
Lennart Asp
ankersen,#48: Jag arbetar inte på Skatteverket så jag kan inte uttala mig om Zlatans skatteaffärer. Min tanke var bara i all anspråkslöshet att det kan vara bra med mindre kontroll och mindre ordning. Är det inte det som danskarna är så bra på och svenskarna är så dåliga på? Låt människor vandra vart dem vill! Men det kanske inte du tycker? Du vill ha mer "svensk" kontroll och ordning? Jag tycker tvärtom - mindre kontroll och ordning och världen blir en bättre plats för oss alla!
Inlägg #51: Postat: 2011-07-14 07:03:00
ankersen
Lennart!
Mer AFA, mer anarkism, mer kaos med alla!!!!

Du kan ju inte vara på riktigt....

Du är inte ens ett "troll" - du är en intellektuell katastrof.
Varför finns du på Sourze?
Inlägg #52: Postat: 2011-07-14 10:10:00
Mats Persson
Ankersen, jag lever inte på bidrag. Har ett arbete som skall skötas och kan på det viset inte sitta och hacka på Internet dygnet runt utan får göra det på lediga stunder. Nils och ankersen - jag vet inte om ni gör er dumma eller har en begåvning på den punkten. Anonym är man när man inte visar vem man är. Att man uppger ett namn som inte kan styrkas innebär inte att man bryter anonymiteten. Jag har däremot skrivit två artiklar på detta forum. Om man läser dem har man en mycket god bild av vem jag är, var jag bor och vad jag gör för mitt uppehälle. Om man försöker läsa lite istället för att hacka angrepp på andra i form av "one-liners" rikerar man dessutom att läsa sig något.
Inlägg #53: Postat: 2011-07-14 10:43:00
Jocke S-43
41/42
Jag kan hålla med om att svensk invandringspolitik är rätt medioker, och att just genom denna, onödiga kulturkrockar kan uppstå. Men att då samtidigt inte inse att vi framför allt har fått en förändrad ordning inom de två största folkgrupperna, i landet, på gott och ont, det offentliga förhållandet mellan män och kvinnor Det är att stoppa huvudet i sanden och förminska särskilt kvinnors inflytande!
Att detta politiskt och populitiskt har utnyttjats, genom en feministiskt vinklad debatt, med ändrad utbildning, lagstiftning osv är ju lika klart.
Just den förändrade sexuallagstifningen, och Ankersens oro för kulturkrockar, är särkilt intressant nu när Assangefallet åter är uppe, om ev utlämning av honom till Sverige.
I Newsmill har Britta Sundman-Weitman, författare och f.d. lagman, skrivit en mycket informativ och avslöjande artikel om hur svenskt rättsväsende "fungerar", dvs snarast tvärtom! "Fyra frågor som skall besvaras om Assange skall utlämnas!"
Länk: newsmill.se
Inlägg #54: Postat: 2011-07-14 11:10:00
Jocke S-43
forts 53
I fyra punkter smular Brita S-W sönder åklagaren Marianne Nys argument om utlämning av Assange. Och hon avslutar så här:
"Jag noterar slutligen att svenska massmedier alltigenom denna process har ställt sig på Marianne Nys sida. Så sent som idag upprepar DN:s Annika Ström Melin under rubriken ”Ge upp” det lika slitna som lögnaktiga påståendet att Assanges tidigare advokater ”svartmålat de kvinnor som anmält Assange”, och hon har dessutom den makalösa arrogansen att hävda att hon bättre än hans nuvarande advokat förstår den juridiska innebörden av vad som i England gäller om en giltig europeisk arresteringsorder: ”Assanges advokat borde läsa på bättre”.
Hur SVT på ett närmast löjligt partiskt sätt iscensatt ett försök till karaktärsmord på Assange har jag för övrigt beskrivit i en artikel i tidskriften DSM."
Tilläggas kan att även statministernäsan här lagts i blöt i ärendet.
Samt att feministen Helene Bergman från Radio Ellen kritiskt nämnt ordet i artikel på newsmill.
Ordet är, politiskt, medialt och juridiskt således: "Statsfeminism!"
Inlägg #55: Postat: 2011-07-14 11:24:00
Dippen
#49 Hörru, Leif E Dum, den där mästrande tonen klär dig illa med tanke på ditt svar, så dina råd kan du ta och stoppa upp i en lämplig anatomisk öppning.
Inlägg #56: Postat: 2011-07-14 12:35:00
Aguirre
#ankersen...hur mycket kontroll behöver vi utöva på dig för att få dig att bete dig som folk ? Hur mycket ordning skall vi tvinga på dig för att få hyfs på dig ? Eller är det bara "de andra" vi skall ge oss på ? Det är oftast kontrllfreaksen som går bärsärk på samhället och befolkningen...några fjuttiga AFA-snubbar lär inte dansa om inte polisen bjuder upp. Folk är i huvudsak goda om man behandlar dem uutifrån det...och misstänksamma och avoga om man kommer med regler och kotrollapparater...som Lennart påpekar mer frihet och kaos.....det tar fram det mänskliga i oss...det lekfulla och positiva.
Inlägg #57: Postat: 2011-07-14 12:36:00
Aguirre
touchscreen är inte alltid bra :-
Inlägg #58: Postat: 2011-07-14 12:44:00
perfect10
Suck! Det här kunde ha blivit en intressant diskussion. Synd att det finns ett så stort behov av att vilja ha rätt att det helt tappas fokus på ämnet och att det istället omvandlas till personangrepp av den absolut lägsta sorten...
Inlägg #59: Postat: 2011-07-14 12:59:00
Dippen
#57 Nej, jag måste på nåt sätt ändra inställningarna i telefonen, är man inte uppmärksam på förslag på stavning och särskrivningar blir det fel ibland..ja ja teknikens under.
Inlägg #60: Postat: 2011-07-14 13:08:00
Dippen
#58 Du har naturligtvis rätt, jag erkänner mig skyldig till första graden av löjliga personangrepp, mitt sydländska temperament spelar mig ett spratt när jag möter dumhet.
Showing page 3 of 9: 1  2  3  4  5  6  7  8  9
Laddar...