Fel i media om Försäkringkassans ekonomi

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2011-07-04 09:51:00
Jan Olsson
Kanske varit bättre om Ni inte deltagit alls i "kassan"?
Inlägg #2: Postat: 2011-07-04 11:31:00
Aguirre
Titta på bilden av Adriana...titta i ögonen...vad ser ni ? Apparatmänniskan i sitt esse. Förvånas inte över något.
Inlägg #3: Postat: 2011-07-04 12:33:00
Leif Erlingsson
Ser en mur.
Inlägg #4: Postat: 2011-07-04 14:10:00
Dippen
#2 Nu har du förvisso ingen bild på dig själv agurra, antagligen skall vi vara tacksamma för det.
En trolig kommentar hade annars varit "en apmänniska i sitt esse".
Inlägg #5: Postat: 2011-07-04 14:20:00
Per W
#2 och #3: Idioter. Ni vet ingenting om den kvinnan. Jag ser en tjänsteman, som måste genomföra dåliga politiska beslut och vad jag har hört i intervjuer varit tydlig om konsekvenserna av sparbetingen.
Inlägg #6: Postat: 2011-07-04 16:35:00
Mats Persson
Jan, den här gången förstod jag nog inte alls. Hur menar Du, vilka skulle inte delta i kassan? Eller menar Du deltagandet i servicekontoren?
Inlägg #7: Postat: 2011-07-04 16:38:00
Mats Persson
Aguirre, för första gången är jag väldigt tacksam att jag inte orkat lägga upp någon bild. Kan ana vilka djupt sårande kommentarer Du skulle kunna anse Dig ha rätt att uttrycka eftersom jag enligt Dina svepande generaliseringar är "en sån". Och eftersom jag just är "en sån" har jag garanterat sårat utsatta människor och därmed saknar rätt till sådan hänsyn som "riktiga människor" givetvis har.
Inlägg #8: Postat: 2011-07-04 17:14:00
Jan Olsson
#4, - T.o.m.Dippen,kan vara rolig,på bekostnad av en som antagligen tål det! - #6, - Jag menar de av Aguirre betecknade som "apparatmänniskor" - Med vänlig hälsena!
Inlägg #9: Postat: 2011-07-04 18:32:00
Mats Persson
inlägg #8 Får nog utsätta mig för allmän missaktning för jag begriper fortfarande inte, Jan. Du förklarar alltså att Du med "ni" menar en kategori som en annan debattör först halvannan timme senare definierar?
Inlägg #10: Postat: 2011-07-04 19:01:00
Jan Olsson
Mats P! - Adriana och hennes underhuggare menar jag. - Apparatmänniskor var en definition som jag också kunde ställa upp på! - Klarlagt? - Annars får Du återkomma!
Inlägg #11: Postat: 2011-07-04 19:28:00
Per W
#10 Nu är det jag som inte förstår. Vad är det för fel på offentligt anställda tjänstemän. Jag jobbar själv med IT i ett landsting, som numera styrs av poltiker jag inte röstat på. Ska jag säga upp mig då för att inte bli underhuggare och apparatmänniska?
Inlägg #12: Postat: 2011-07-04 19:35:00
GunnarL
5/ Jag antar att Leif Erlingsson skrivit in sig själv i det arkiv han skulle upprätta över dumma uttalanden. Han kom väl in som andra namn efter Aguirre.
Inlägg #13: Postat: 2011-07-04 19:38:00
Mats Persson
Jan, jag kan utan vidare se fram emot den dag då vi generöst delar vårt större eller mindre överflöd med våra sämre lottade medmänniskor men jag kan inte se att vi hittils haft någon sådan tradition. Istället försöker vi, med varierande framgång, åstadkomma motsvarande transfereringar via en gemensamt styrd administration. Om vi regelmässigt stigmatiserar alla som befattar sig med denna hantering kommer man att få allt svårare att få de lämpligaste att söka sig till sådana arbeten. Det ser jag ingen vinst med. För övrigt tycker jag här, liksom i den debatt som flyktingrädda för, att man inte skall generalisera utan döma varje person för det den gjort eller underlåtit. Och kanske i synnerhet inte efter hur han eller hon ser ut. Med minst lika vänliga hälsningar
Inlägg #14: Postat: 2011-07-04 21:13:00
Jan Olsson
Om nu Generaldirektören tycker att det är något fel på hanteringen av Försäkringskassan,då vore det verkligen ett sätt att få uppmärksamhet på problemen,genom att visa civilkurage. - "Hota" med att avgå,få igång verkliga resonemang om saken,löpa linan ut,men det kräver sin man/kvinna. - Lättare då att föja Regeringens linje,ha jobbet kvar,slippa besvär och allt som följer med ett sådant handlande! - Eller också är det kanske så att man tycker som regeringen,administrerar dess tankegångar och är nöjd! - Då kan man kallas "Apparatmännniska" av de som tycker annorlunda! - Jag tycker att hennes uttalande i "artikeln" var vag,lämnade dörrarna öppna,så att säga! - Tycks detta också vara "konstigt",då har jag förmodligen inte förstått ett dugg av problemet! - Tjingeling!!
Inlägg #15: Postat: 2011-07-04 21:24:00
Mats Persson
När Du skriver "Adriana och hennes underhuggare" beskriver Du drygt tiotusen personer. I senare inlägg verkar det som om Du begränsar Dig till verksledningen. För övrigt behöver Du nog inte oroa Dig för Adrianas nattsömn. Hon är tillräckligt gammal för att kunna ta pension när som helst. Jag är därför viss att hon har ett arbete som hon tycker om. Inklusive att administrera den nuvarande riksdagens lagstiftning.
Inlägg #16: Postat: 2011-07-04 21:49:00
Jan Olsson
Har inte,så vitt jag minns,oroat mig för A:s nattsömn! - Men,kan vi nu anse den här ordväxlingen avklarad,och låta henne sova i ro?
Inlägg #17: Postat: 2011-07-04 21:56:00
Mats Persson
Det bestämmer givetvis Du, Jan. Men när Du och Andra kallar mig och mina kollegor för Apparatmänniskor så gör ni givetvis inte det för att roa oss. Om vi då inte blir roade skall Du kanske inte verka överraskad. Om Du hemfaller åt att falla in i den kören är det väl rimligt att man får fråga vad Du egenligen avser? Att presentera ett altervativ till den av Dig kritiserade ordningen kan jag förstå är uteslutet.
Inlägg #18: Postat: 2011-07-04 22:37:00
Per W
#17 Jag hoppas att detta kan sätta "P" för Jan O:s vanligtvis korkade och irriterande kommentarer.
Inlägg #19: Postat: 2011-07-04 22:44:00
Per W
Det vanligtvisa ordrika flödet av kommentarer från Aguirre och Leif E upphörde plötsligt. Märkligt.
Inlägg #20: Postat: 2011-07-04 23:08:00
Leif Erlingsson
Per W #19, somliga har jobb att sköta.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...