Gubbjävlar och klimakteriekossor på nätet

Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #121: Postat: 2011-07-02 13:33:00
Per W
Är det inte sionister så är det feminister som skrämmer....
Inlägg #122: Postat: 2011-07-02 15:35:00
Lennart Asp
Fortfarande samma låga taktik som vanligt från dig, Jocke! Dina svar till mitt inlägg bekräftar bara min analys av dig och dina gelikars debatteknik, det vill säga,"Om du inte kan döda budskapet döda budbäraren!"...
Inlägg #123: Postat: 2011-07-02 15:42:00
Lennart Asp
119 Jocke S. Glömde en sak! Vill du att det ska vara förbjudet att ”plötsligt” ge sig ”in i ett ämne och tydligt välja sida”? Jag är ganska ny här på Sourze, men jag såg inte att det fanns några sådana debattregler på Sourze. Anledningen till att jag var lite sen att ge mig in i den här debatten och även Ship to Gaza-debatten är att det varit fullt upp på sista tiden med många olika saker, plus att jag samtidigt tar hand om en gammal dement kvinna.
Jag vet inte om du kan peka på någon debatt på Sourze som inte varit fylld av plötsliga inhopp, oftast av anonyma sådana?
Inlägg #124: Postat: 2011-07-02 19:32:00
Jocke S-43
120 DU ser ner på kvinnor argumentlöse AA, du inser inte att de har samma potential som män idag, omvittnat! "Jämställdhet". Och det finns de som vill utnyttja det. Men du är alltså "en nyttig idiot" som Chamberlain! OK för mig!
Inlägg #125: Postat: 2011-07-02 19:35:00
Jocke S-43
122 "Samma låga taktik som vanligt...jag är ny här." Hur kan du då döma ut min taktik så lättvindligt? Kolla in min sida, tryck på bilden om du är intresserad av en politik som gynnar både kvinnor och män!
Inlägg #126: Postat: 2011-07-02 19:48:00
Jocke S-43
121 Argumentfattige Per W.
"Sionister och feminister". Anita Goldman är en svensk-israelisk författarinna. Hon har skrivit "Snäckans sång" som behandlar samma ämne som den artikel dubbelsida hon hade i DN den 8 mars! nån gång på 80-talet: "Grymmare än mannen".
Den beskriver kvinnor som krigare, Israel har kvinnlig värnplikt, i princip i gerilla, som terrorister. Hon skriver som titeln antyder: Om att t.ex på Fidji så användes kvinnor som torterare, de var "särskilt lämpade".
Så även i ditt fall:
1 Sluta se på kvinnor som maktlösa fjollor.
2 Läs på.
3 Inse att även män lider, utnyttjas och diskrimineras.
4 Eller har du inte mer argument än tio-ords slogans - lägg ner!
Inlägg #127: Postat: 2011-07-03 01:09:00
Aguirre
"3 Inse att även män lider, utnyttjas och diskrimineras."...Jocke...vänligen utveckla hur detta drabbat dig ?
Inlägg #128: Postat: 2011-07-03 01:59:00
Leif Erlingsson
Den i #45 utlovade referensen:  Judisk Krönika Nr 5 sidan 2.  Bläddra från denna Länk: webbkampanj.com .  Bilden på Lasse Wilhelmson och Israel Shamir återkom med något slags kladd över i ett senare nummer men jag kommer ej ihåg vilket.
Inlägg #129: Postat: 2011-07-03 02:15:00
Leif Erlingsson
Av #91 tbx Länk: sourze.se inser jag att svenskar inte förstår att rent juridiskt så är uppvigling till krig ett krigsbrott.  Givetvis kan endast en domstol eller motsvarande slutgiltigt etablera brottslighet härvidlag, men jag och andra kan i debatt hävda att en sådan domstol rimligen kommer att finna politiker som helt uppenbart bryter t.ex. artiklarna 25:3c, 25:4, 27, 30:1 eller 33:1a-c av romfördraget måste vara brottslingar.  Åter med den brasklappen att innan skuldfrågan är juridiskt fastställd i domstol så är detta en politisk bedömning -- och politiska bedömningar duger ju som bekant att gå till krig på, så varför skulle de inte duga för att gå till fred på?!

Sedan vet vi ju att de-facto så är denna typ av krigsbrottslighet numera helt accepterad, så varför skulle någon vara upphetsad över att våra politiker är krigsbrottslingar när nu sådan brottslighet -- iallafall vad gäller uppvigling till krig -- inte längre betraktas som ett problem?!
Inlägg #130: Postat: 2011-07-03 09:00:00
Per W
#126 Jag har läst på, t ex Forbes lista på världens rikaste människor.
Inlägg #131: Postat: 2011-07-03 09:56:00
Leif Erlingsson
Det vete fåglarna om inte istället uppvigling till fred numera är vad som bestraffas, se "Senaste nytt om Ship to Gaza" på Länk: sourze.se .  Addendum till #129 Länk: sourze.se .
Inlägg #132: Postat: 2011-07-03 10:20:00
Leif Erlingsson
Hade vad som är lagligt och olagligt styrt, då hade de flesta regeringar i väst suttit bakom lås och bom nu.  En professor i straffrätt vid Oslo Universitet, Ståle Eskeland, säger i en intervju av Alf Skjeseth den 31 maj i norska Klassekampen att norska politiker borde ställas inför rätta för deltagande i tre olovliga krig, men att han samtidigt vet att detta inte kommer att ske.  Om vi tillämpar samma tillämpning retroaktivt, så hade de som åkte dit vid Nürnberg-rättegångarna efter andra världskriget istället kunnat fortsätta sina karriärer.  Med tanke på vad som i dag pågår kan man till och med undra om det inte hade varit bättre om så skett.  Vi hade ju t.ex. inte haft någon universaldjävul tyskarna, nazismen att jämföra allt annat djävelskap med, och hade redan av den anledningen behövt ta större moraliskt ansvar för vårt eget handlande...
Inlägg #133: Postat: 2011-07-03 21:00:00
Lennart Asp
125#Jocke S. Det behövs inte att vara så gammal på Sourze för att snabbt upptäcka din och en del andra debattörers taktik i många av debatterna. Även om man är ny kan man titta på gamla artiklar, vilket jag gjort.
Jag uppfattade inte att den här artikeln och debatten handlade om ”en politik som gynnar både kvinnor och män”. Men det är klart jag är ju "ny" så jag kan ju ha missförstått artikelförfattarinan?
Inlägg #134: Postat: 2011-07-03 22:23:00
Jocke S-43
133 L Asp. För min del försöker jag, och de flesta flera andra här, att diskutera sakfrågor, inte "taktik" eller person.
Går man själv in på dylikt, så kan man förstås få svar på tal.
F.ö så byter jag ofta "taktik", "bönder på bönders vis" osv.
Är du intresserad av något ämne i min artiklar, så kan du gå in där och kommentera, och då kan jag besvara det. Har möjligen ej internet under några dar. Att diskutera "taktik eller person" är jag för min del mindre intresserad av, men det finns säkert andra med det intresset här.
Inlägg #135: Postat: 2011-07-04 14:38:00
Lennart Asp
134 Jocke, jag noterar att du inte är intresserad av att diskutera artikeln...
Inlägg #136: Postat: 2011-12-28 01:50:00
Sanningen å ingenting annat!
Jag vill börja me att tacka Ann Velin för en mycket bra artikel.Sen kan jag snabbt konstatera att det är samma mossiga gubbgäng som hänger här.År ut och år in.undrar ifall dom har några egna liv överhuvudtaget?

Hade jag ett fast förhållande me nån snäll å pålitlig kvinna så skulle jag knappast sitta här å dega å gnälla.Då skulle jag hellre umgås så mycket det bara gick me den underbara kvinnan.Tvåsamhet är ju mycket roligare än ensamhet.Fattar mej inte på vissa människor i dagens knepiga samhälle.Generation mtv kan inte/orkar inte tänka själva är tydligen dagens framtidshopp.Tragiskt tycker jag...
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...