Kan vi sluta prata om tjejer nu?

Den här tråden diskuterar artikeln Kan vi sluta prata om tjejer nu?.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-16 19:09:00
gustav almestad
jättebra! det här är precis en sådan sak som jag själv känner starkt för. men jag hoppas även att du känner att många feminister faktiskt även tänker på männen och männens plats/roll läs till exempel susan faludis "ställd - förräderiet mot mannen".
Inlägg #2: Postat: 2001-12-20 00:17:00
Christian Hasselberg
Kanonbra text , men varför återkommer hela tiden gråt som en förtryckt förmåga?? Jag gråter i stort sett aldrig. Var femte år kanske men sällan mer än ett par tårar och aldrig okontrollerat. Jag saknar inte den förmågan, är snarare nöjd utan men det är ju för att jag är den typen av _människa_
Inlägg #3: Postat: 2002-04-23 17:17:00
Kaya
Jag förstår inte hur det hela tiden kan förbigås att kommer vi bort från könsrollstänkandet, så befrias BÅDE flickor och pojkar från deras förväntningar. Detta borde ligga i allas intresse och ämnet borde inte kännas uttjatat förrän målet är uppnått. Mannens könsroll skulle inte kunna existera om inte kvinnans gör det.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-26 03:30:00
CW
*snyft*.. det var så.... vackert... seriöst talat så tycker jag det var ofantligt bra*klapp på axeln*.. definitivt något jag sparar ner för att vidarebefodra till kompisarnamajoriteten tjejer.
/En vanlig tjejdyrkande kille
Laddar...