Jag skyller på er

Den här tråden diskuterar artikeln Jag skyller på er.
Inlägg #1: Postat: 2011-06-01 13:42:00
Thomas L. Aabo
Bra artikel. Ingen svensk med tillstymmelse till självbevarelsedrift skulla våga sätta sitt namn under en slik artikel.
Inlägg #2: Postat: 2011-06-01 14:01:00
Jocke S-43
Ja,en björntjänst mot invandrare har de gjort! Politikerna. Är det fel bara på oss, eller vad är det för fel på ER? Jo: Härska genom att söndra, att spela ut folk, kön och generationer, föräldrar mot barn, mot varandra!
Inlägg #3: Postat: 2011-06-01 14:35:00
Dag Nilsson
När ett folk skyller brister på de politiker de gång på gång väljer om, då står vi inför ett fenomen.
Inlägg #4: Postat: 2011-06-01 16:16:00
FalsktNamn
Jag håller helt med Daniel Mohtaram. Etablissemanget har genom sin missriktade välvilja och ängslighet inför att "kränka" invandrare uppmuntrat och förstärkt de skillnader som finns mellan olika invandrarkulturer och den svenska kulturen. Istället för att försöka ena svenskar och invandrare under gemensamma ideal så har skillnader uppmuntrats och förstärkts. Denna politik har lett till ett land där varken svenskar eller invandrare känner sig trygga med varandra. Kritiker mot detta system har bemötts med epitetet "rasister" och "främlingsfientliga".

Historien har visat att åsikter som förtrycks alltid kommer upp till ytan på ett eller annat sätt. Jag tror att merparten av befolkningen håller med mig i det jag säger, och därför kommer Sverigedemokraterna att växa ytterligare. Jag ser Sverigedemokraterna som ett nödvändigt ont. De är inkapabla att regera landet och de har en del konstiga åsikter, men de är nödvändiga för att få resterande partier att öppna ögonen. Om resterande partier samt medierna förkastar den nuvarande mångkulturella modellen där skillnader mellan invandrare och svenskar uppmuntras, så kommer svenskar och invandrare på lång sikt att integrera sig med varandra under gemensamma ideal. Först då så åker Sverigedemokraterna ut ur riksdagen.

Jag är svensk och jag vågar inte uttrycka denna åsikt offentligt. Jag är rädd att jag skall förlora jobbet och bli alienerad av ängsligt politiskt korrekta bekanta. Därför använder jag ett falskt namnt när jag skriver denna kommentar. Det är mycket sorgligt men även symptomatiskt för etablissemangets förtryck av oliktänkande att jag upplever detta som nödvändigt i Sverige år 2011.
Inlägg #5: Postat: 2011-06-02 20:06:00
Mats Persson
Jaha, nu är ni här också. För ett tag sedan fanns den här artikeln i "Politiskt inkorrekt". Den här artikeln är som alla andra alster som publiceras där nonsens från början till slut. Jag begränsar mig till ett enda citat: "Detta har drabbat mig och alla de invandrare som har kommit till Sverige i sökandet efter ett bättre liv. Jag vill bli bedömd för det jag gör, står för och min moral,"// Min käre vän. Just detta gäller för de invandrare som kommer idag också. De har kommit hit för att söka ett bättre liv. De vill bli bedömda för vad de själva gör. Inte bli hopklumpade som ett stort problem. De vill inte bli avfärdade som de blir på Ditt hemmaforum för att de råkat få för mycket skäggväxt när de är 17 år. Jag är inte förvånad att detta är en av de få artiklar som är skrivna på Sourze annonymt.
Inlägg #6: Postat: 2011-06-03 15:23:00
Arga Gubben
Det finns en poäng i Daniel Mohtarams text. Det intressanta är de ev.invändningar som kommer. Vi väljer tyvärr inte politiker som Dag Nilsson säger, utan ett parti. Vi är tvungna att till viss del köpa grisen i säcke
Inlägg #7: Postat: 2011-06-06 11:51:00
Micke A
Det finns fler faktorer till att rasismen ökade från början på 90-talet och artikeln visar bara på en enkel bild och avfärdar själva intergratiationspolitiken.

Största problemet vi fick då var när människor från Mena Arabvärlden började komma i större antal, det var grupper av människor som skulle stannat kvar 10 år tidigare. Det är en outbildad herde/bondkultur och när anhöriginvandringen skapades av Sossarna så började denna grupp ta hit alla släktingar. Rosengård och liknande förorter fylldes och eftersom detta var folk av stamkultur tog dom hit den kulturen med vilket resulterade i att ungdomarna började skapa egna stammar där kriminalitet stod högst i kurs.
Eftersom dom bor där dom bor så trycktes dom ner av själva kulturkrocken och började hata svenskar.

Dette ledde till att dessa stamungdommar tog över många skolor där det då gick relativt många svenskar, de började systematiskt trakassera sina svenska klasskamrater genom bötning, rån och i vissa fall gruppvåldtäkter mot tjejer, det fanns ett visst mörkertal på 90-talet, många tjejer kunde bli indragna på en toalett i skolan och våldtagen av ett gäng och ingen vågade polisanmäla, rektorerna blundade och gav stamungdommarna belöningar.

Så fort nån gick emot stamungdommarna eller beskyllde dem för de rån och trakasserier de utsatte omvärlden med så kallade de kritikerna för rasister och hela Sverige fick rasistnoja, allt från svenska flaggan till nationalsången och den blomstertid nu kommer bannlystes från dessa områden eftersom Menainvandrarna tyckte detta var rasistiskt.

Detta utnyttjade de riktiga rasisterna, Nazisterna blomstrade och fick hela tiden nya medlemmar, i stort var det ungdomar som kom från dessa skolor där stamungdommar härskade som blev nazister.

Läs Enzo Aneröds triologi om detta han beskriver allt från skinskallekulturen/MC gängens intåg i takt med att menainvandrare tog över våra förorter, detta har ett klart samband.

De människor från Menaländerna som lyckats i vårt land, det är utbildade människor från Iran, Irak och Mellanöstern/Libanon/Gaza området.
Andra generationens invandrare från dessa grupper är oftast idag högutbildade, detta beror främst på att de tog sig ur förorterna.

Sverigedemokraterna hade inte haft luft under vingarna om inte politiker och AFA grupper hade lyft upp gen genom att osynliggöra dem.
AFA är den grupp som lyfte nynazismen och gjorde den legetim genom deras gatuaktioner, de drog ner dem under jorden och de upptäckte internet tidigt genom detta.
Många Sossepolitiker har omedvetet bidragit till detta genom att inte ta kraftag mot både Nazister och AFA.

De problem vi får handskas med i framtiden med den outbildade menagruppen är fosterskador deras barn får genom deras kusingiftemål, ökat våld mot barn i hemmet, kvinnomisshandel, övertagande av bostadsområden.
I mitt område där jag bor kallar de oss rasister som klagar på när vi hör barnmisshandel/Kvinnomisshandel genom väggarna eller öppna fönster på somrarna, en familj har försökt trycka på några äldre människor att flytta så deras släktingar kan överta deras lägenheter, de tar över cykelgaragen genom att flytta ut svenskars cyklar ideligen, nu står det mängder med cyklar både hela och traiga, när vi svenska boende försöker ta bort deras cyklar slänger de ut våra cyklar med ett brak som svar. Ägarna till bostadsområdet och Soc svarar inte på våra klagomål.

Alla andra invandrargrupper välkomnar jag till vårt land, till och med Romer, men inte outbildade menagrupper.
Inlägg #8: Postat: 2011-06-06 12:57:00
Mats Persson
Samma litanior från samma anonyma personer som - givetvis - bor mitt i ett lika anonymt område. Anonymt blir ni kallade rasister vilket naturligtvis är anledningen till att man själv måste vara anonym. Vad jag inte förstår är varför man alltid nämner SD och slika organisationer i tredje person? Om man anser att en grupp människor till exempel araber är underlägsna andra till exempel nordbor och så till den milda grad odugliga att man inte ens kan vårda sina gener genom att söka sin partner utanför sin egen familj - då handlar det om just rasism. Sedan kan man åla sig hur mycket man vill men rasism är det. När man är beredd att erkänna detta, åtminstone för sig själv, så kan vi börja diskutera varför rasism inte är bättre för vårt samhälle än det var för Tyskland för sjuttio år sedan.
Inlägg #9: Postat: 2011-06-06 16:04:00
Lasse i Gatan
Mycket bra artikel.
Inlägg #10: Postat: 2011-06-06 16:05:00
Lasse i Gatan
#7/ Klockren analys.
Inlägg #11: Postat: 2011-06-06 20:30:00
Leif Erlingsson
#7 Micke A, mycket viktig analys och förstahandserfarenhet.
Laddar...