|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-20 10:12:00
|
|
Beatriz Quevedo de Hansen |
Gripande! Bra skrivet Lena. Jag också gråter över talibanernas öde. Grymhet begås alltid i hämndens namn, i de "godas" namn.
Mvh Beatriz
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-20 13:41:00
|
|
Michael Lundahl |
Helt rätt.... det är människor. Hur vi än försöker undvika att erkänna det genom att kalla de oönskade för opersonliga saker som "Brottslingar", "Våldtäktsmän", "Pedofiler", "Talibaner", "Terrorister", "knäppskallar" kvarstår faktum att även de - vars handlingar får oss att vilka kräkas på stället - även är människor. Inte sagt att vi måste förlåta dem... men vi måste behandla dem som människor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-20 14:04:00
|
|
Carola |
Ja, Lena hur man än vänder och vrider på det så är det människor. Att öppna ögonen och se... Bra skrivet, framförallt tänkvärt. Din sista mening har satt sig hos mig. Mvh
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-20 16:25:00
|
|
Juanita Zanetti |
Jag vet inte vad jag ska säga, du beskriver honom som en männsika som fruktar döden. Han fruktar döden nu när den drabbar honom men han är villig att döda andra, han är villig att vända och vrida koranen så att den passar honom. Visst är han männsika och visst är det svårt att döma någon till döden. Men det måste finnas ett men även för dig Lena.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-23 07:37:00
|
|
Magnus |
Men Lena. Du grater over alla manniskor som skall do. Det ska alla manniskor gora - det ar det enda vi kan vara riktigt sakra pa. Jag ser den personliga tragedin i att en manniska dor, men kan anda tycka att det ar ratt med tanke pa vad Talibanerna gjort/gor.
|
| |