Såklart finns det våldtäktsmän även på äldreboenden

Den här tråden diskuterar artikeln Såklart finns det våldtäktsmän även på äldreboenden.
Inlägg #1: Postat: 2011-05-20 13:17:00
gbgjohn
Mycket spekulationer, what ifs, öppna frågor, påståenden utan faktagrund och för att denna artikel skall uppfattas som saklig och intressant. Men det är bra att debatten är igång omkring äldre och deras tillvaro, man glömmer gärna bort dom.
Inlägg #2: Postat: 2011-05-20 17:24:00
Kyreus
Den här sk artikeln är behäftad med ett gravt nedlåtande fel:
män? naturligtvis skulle det stått människor.
Kön har inget a priori med våld att göra.
Männen och kvinnorna utför sitt våld, och på olika sätt.
Inlägg #3: Postat: 2011-05-20 18:03:00
Leif-Arne
"Kön har inget a priori med våld att göra" Nä, men vi har olika fysiska förutsättningar. Kvinnor är rent generell riktigt usla på att utöva våld, hur rabiata de än må vara.
Inlägg #4: Postat: 2011-05-20 19:28:00
Per W
Bra Leif-Arne! Men många män gnäller över kvinnors "pskykiska" våld, men det brukar inte resultera i så mycket blåmärken och dödsfall....
Inlägg #5: Postat: 2011-05-20 19:33:00
Aguirre
Undvall...det finns en otäck trend med kick-boxning och andra japanska baletter som sprider sig bland kvinnorna...förr fick den grötmyndige en rejäl handväska i skallen,som han oftast förtjänat...nu blir det pepparspray och ett par sparkar som penetrerar bukhinnan..."-Hallå Baby..ska vi knulla"...blir sjukstugan numer.
Inlägg #6: Postat: 2011-05-20 19:46:00
Leif-Arne
#5Jag har sprungit på en hel del av exotist spex, när det kommer till kritan så är det ändå ändå elakhet per kilo som räknas. Vi män är helt överlägsna där, åtminstonde vi som har redigt med kilon.
Inlägg #7: Postat: 2011-05-20 22:00:00
Kyreus
Fråga POLISEN om det aktuella våldet. Gissa inte.
Inlägg #8: Postat: 2011-05-20 22:05:00
Kyreus
Vidare: blåmärken som syns typ männens snytingar, må smärta. Men enligt psykologer jag hört på seminarier, kan själens blåmärken tillfogade av både män och kvinnor, vara nog så traumatiska.
Inlägg #9: Postat: 2011-05-20 23:52:00
Aguirre
Helt korrekt Kyerus...själen...men våldsbrott mot själen är svåra att leda i bevis...rättsläget är fortfarande på den låga nivå Undvall och jag befinner oss.."elakhet per kilo"...och tur är väl det annars hade tingsrättens förhandlingar blivit terapisessioner av oförutsägbar karaktär. Men jag skulle önska att din synvinkel fanns.
Inlägg #10: Postat: 2011-05-21 00:19:00
Tälje Söder
En sanslöst avskyvärd artikel. Vet bara inte var jag skall börja. Man blir bara trött. Sunny Börjesson hade någonting att säga.
Inlägg #11: Postat: 2011-05-21 00:35:00
Aguirre
Unvall helt off the record... ett betyg 1-5 på denna ? Länk: youtube.com
Inlägg #12: Postat: 2011-05-22 23:48:00
sunnyb
Självklart finns det både väldtäktsmän o pedofiler överallt.Kvinnor som män.I den stora barnporrhärvan nyligen figurerade en enda man o många kvinnor:den äldsta 70 år.Men min artikel handlade om de förutfattade meningar som verkar orubbliga hos många:Att alla män våldtar,att ingen gammal eller senil kvinna vill ha sex frivilligt samt att alla pedofiler är män.Inget av detta är sant.
Laddar...