| Inlägg #241: Postat: 2011-05-13 09:25:00 | |
|
Babol54 |
|
| Inlägg #242: Postat: 2011-05-13 09:49:00 | |
|
open minded |
Jag är verkligen glad över den här debatten äger rum som verkligen visar hur dessa människor verkligen är. Det värsta är att det är exakt likadana människor som står i makt positioner med samma sätt att se på oss andra människor. Michael du är sannerligen en äkta GOY hatare som gör allt i sin makt för att både dölja det o hålla det vid liv.
|
| Inlägg #243: Postat: 2011-05-13 10:36:00 | |
|
Michael Lundahl |
Michael du är sannerligen en äkta GOY hatare som gör allt i sin makt för att både dölja det o hålla det vid liv.
Som jag säger till mseder: säg det där 10 gånger högt så kommer du dessutom att tro på det hela. Det är ju det enda du har att ta till när dina argument inte håller. : |
| Inlägg #244: Postat: 2011-05-13 11:00:00 | |
|
Michael Lundahl |
I Aftonbladet idag: "Vi behöver myter". Länk: aftonbladet.se
– Det är naturligt att vi söker förklaringar till otur och olyckor, säger folkloristen Tora Wall. ... Vi behöver myterna På samma sätt har människor länge funderat över talet tretton och dess egenskaper. Enligt Tora Wall sträcker sig myterna så långt tillbaka som till Babylonien. – Där stod talet tolv för harmoni och ordning medan talet tretton stod för kaos och magi. Det finns också en teori om att otursmyten kommer från att man vid nattvarden var tretton vid bordet med den förrädiske Judas. De två myterna smälte samman i slutet av 1800-talet och förstärktes sedan under 1900-talet. Tora Wall tror det beror på att idén om en otursdag är lockande för fantasin. – Det är tacksamt att leta efter varsel och söka förklaringar till otur och olyckor. Jag tror vi behöver myter och saker att berätta om. Och efter att ha läst om alla fantasier om 9/11 och liknande... tja... jag kan inte annat än hålla med om att vissa männsikor desperat behöver myter. : |
| Inlägg #245: Postat: 2011-05-13 11:11:00 | |
|
open minded |
Jag behöver inte skriva de 10th gånger för att förstå det. Du jar redan övertygat mig om att det är så... Se där du har änligen lyckats övertyga mig med något...
|
| Inlägg #246: Postat: 2011-05-13 11:11:00 | |
|
Dag Nilsson |
Mannen som inte behövde myter, sade - Vad skall jag med myter till? -- Jag har ju mig själv!
|
| Inlägg #247: Postat: 2011-05-13 12:42:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Professor grönsak!! Inlägg 185. TACK för dagens skratt. DET var en riktig femetta!!
|
| Inlägg #248: Postat: 2011-05-13 13:00:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Spartacus inlägg 189. Kan DU ge något exempel på et slikt fungerande?
|
| Inlägg #249: Postat: 2011-05-13 13:06:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Da Inlägg 212. Har Du själv det "inre djup" du refererar till?!!!!!!!!
|
| Inlägg #250: Postat: 2011-05-13 13:10:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Spartacus inlägg 229. Så DU har en samhällsmodel, som ingen annan har kommit på?! Tillåt mig skratta!
|
| Inlägg #251: Postat: 2011-05-13 13:29:00 | |
|
Blackie |
The Project for the New American Century PNAC"Two events brought PNAC into the mainstream of American government: the disputed election of George W. Bush and the attacks of September 11th. When Bush assumed the Presidency, the men who created and nurtured the imperial dreams of PNAC became the men who run the Pentagon, the Defense Department and the White House. When the Towers came down, these men saw, at long last, their chance to turn their White Papers into substantive policy.". Länk: sourcewatch.org "PNACs policy document, "Rebuilding Americas Defences," openly advocated for total global military domination." Länk: newamericancentury.org Publicerad September år 2000 där man i början på sidan 51, skriver:"Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, ABSENT some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.". Jag menar, om nu Al-Qaida/Al-CIAda verkligen ville skada USA ordentligt, varför göra det på ett sätt som dom millitära intressen som styr över USA själva skriver öppet skulle gynna deras intressen/agenda ett helt år innan!?. Även kallat för Pax Americana Länk: sourcewatch.org Sen har vi Petrodollar warfare Länk: en.wikipedia.org "In 2000, Iraq converted all its oil transactions under the Oil for Food program to euros. When U.S. invaded Iraq in 2003, it returned oil sales from the euro to the USD.After considerable delay, Iran opened an oil bourse which does not accept U.S. Dollars. Proponents of the petrodollar warfare hypothesis fear that the move will give added reason for the United States to overthrow the Iranian regime as a means to close the bourse and revert Irans oil transaction currency to U.S. dollars. In mid-2006 Venezuela indicated support of Irans decision to offer global oil trade in the euro currency.". Sen har vi det faktum att banksystemen i både Afghanistan och Irak blev helt övertagna av IMF och World Bank systemet och nu är Libyens oberoende central bank på tur.. Är bara 4 Länder kvar nu om jag inte kommer ihåg fel. Och NEJ!, jag är inte för Gadaffi!. Jag bara påpekar ett tydligt mönster med en tydlig och öppen agenda!. Det är bara så att det inte rapporteras om det i nyheterna, så därför är man helt tokig om man lyckas se ett mönster ;
|
| Inlägg #252: Postat: 2011-05-13 13:38:00 | |
|
Patrik |
"Jag menar, om nu Al-Qaida/Al-CIAda verkligen ville skada USA ordentligt, varför göra det på ett sätt som dom millitära intressen som styr över USA själva skriver öppet skulle gynna deras intressen/agenda ett helt år innan!?"
Därför att AQ har det scenariet som uttalad strategi. AQ VILL ha krig med USA. De skiter nog i om någon inom PNAC har skrivit att ett "Pearl Harbour" skulle påskynda processen. Så långt har AQ strategi fungerat utmärkt bortsett från att huvudtomten nu är död. De får många martyer att fira också. Så länge AQ och dess talibanvänner är ute efter att rasera väst kvittar det nog vad PNAC tänker och tycker -resultatet blir detsamma. |
| Inlägg #253: Postat: 2011-05-13 13:48:00 | |
|
Blackie |
Och nu kommer säkert nån länk ifrån någon luddig internetsida tillsammans med ett HAHA!..här ser du ju att dom säger du har fel!. Medans jag håller mig till aktuella dokument och rapporter som är svåra att avfärda!. Men så får man väll hålla på.. det är för andra läsare jag anstränger mig. Jag har inga illusioner om att kunna få någon motdebatör att ändra sin åsikt, eller ens att läsa dokumenten eller kolla upp någonting själva.
|
| Inlägg #254: Postat: 2011-05-13 15:23:00 | |
|
banestyrelsen |
#253. Citatet "absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor" är ett typisk exempel på trudisars systematiska oärlighet. Som vanligt har idioterna inte läst och än mindre förstått källorna de citerar från. Dokumentet finns att läsa i sin helhet här: Länk: newamericancentury.org I gruppen bakom dokumentet från år 2000 fanns flera tunga amerikanska politiker och militärer som genom dokumentet förespråkade en *specifik* *teknologisk* *omställning* inom USA:s militär för att kunna bemöta den framtida militärtekniska utvecklingen. Man kritiserar ur detta perspektiv gjorda investeringar i stora militära projekt A, B, C och förordar istället investeringar i projekt D, E, F läs dokumentet för detaljerna. Pearl Harbor nämns för att understryka att den typ av storskaliga militära omställningar som gruppen rekommenderar tar årtionden i fredstid - "absent a new Pearl Harbor" - och man betonar därför vikten av att omgående skrota de utvecklingsprojekt man motsätter sig och sätta igång med den omställning man rekommenderar gällande forskning och utveckling så att USA bättre ska kunna hantera framtida högteknologiska militära hotbilder. Det mest ironiska i att trudisar älskar att rapa citatet "absent a new Pearl Harbor" är att utvecklingen PNAC förespråkade har omöjliggjorts eller åtminstone skjutits rejält på framtiden *på grund* AV 9/11. PNAC ville inte att militärbudgeten skulle brännas på markkrigföring i Mellanöstern och Centralasien utan att forskning och utveckling skulle prioriteras för att modernisera USA:s militär. De projekt man ville skrota har inte skrotats, de projekt man ville driva på har inte pådrivits. Om trudisar spenderade mindre tid på att lukta på sina egna fisar och istället behandlade även de egna argumenten skeptiskt istället för att rikta kritik i alla riktningar utom den egna, så kanske det skulle kunna gå att ta dem på allvar. Men eftersom de med så stor konsekvens väljer bort logik och rationalitet och istället föredrar att bära pajashatt och kasta bajs omkring sig går det inte att behandla dem som annat än bajskastande pajasar.
|
| Inlägg #255: Postat: 2011-05-13 18:36:00 | |
|
Dag Nilsson |
#254 - banestyrelsen, när du kastar bajs med citationstecken, så krävs att det skall vara ett citat som överensstämmer exakt med det citerade. Om detta blir svårt för dig så uteslut citattecknen. Du citerar "absent a new Pearl Harbor". I originalet på sid 51 står - "absent some catastrophic and catalyzing event - like a new Pearl Harbor". --- Många av oss foliehattar är känsliga för skillnader, som kan verka bagatellartade för er, som redan sålt sig till lögnens USA/CIA/Mossad och därför på förhand vet hur sanningen kring 9/11 ser ut.
|
| Inlägg #256: Postat: 2011-05-13 19:35:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Micke A #239, nu har du väl ändå spänt vagnen för hästen! Ditt inlägg: Länk: sourze.se . Hitler skulle inte ha fått så stort globalt stöd utan det sionistiska hotet. Krigsförklaringen 1933 från "världsjudendomen", som de kallade sig. Och varför i hela friden skulle man i USA närapå lyckats upprepa det Hitler gjort, om det inte vore just för det sionistiska hotet?! Och varför misslyckades man med detta i USA trots så brett stöd även från de djupaste intellektuella? Som det stod på BBCs påannons, ""The coup was aimed at toppling President Franklin D Roosevelt with the help of half-a-million war veterans. The plotters, who were alleged to involve some of the most famous families in America, owners of Heinz, Birds Eye, Goodtea, Maxwell Hse & George Bushs Grandfather, Prescott believed that their country should adopt the policies of Hitler and Mussolini to beat the great depression." Länk: bbc.co.uk . Sonsonen George Walker Bush har ibland antytt att eftervärlden kommer att se honom som en stor hjälte. Han har ju faktiskt genom sina kanske avsiktligt idiotiska uttalanden gjort mer än någon annan för att väcka människor till medvetande ut ur den sionistiska propagandadrömmen. Tänk om han har rätt ang. att eftervärlden kommer att se honom som en stor hjälte -- p.g.a. att han väckt upp oss ur vår sömn?! Glöm aldrig att sionismen vann - först 1933, och senare WWII. Och segraren skriver historien... Vi är uppfödda på segrarens berättelse. Glöm aldrig det.
|
| Inlägg #257: Postat: 2011-05-13 19:37:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Ursäkta -- avslutande , och rättad version:
Micke A #239, nu har du väl ändå spänt vagnen för hästen! Ditt inlägg: Länk: sourze.se . Hitler skulle inte ha fått så stort globalt stöd utan det sionistiska hotet. Krigsförklaringen 1933 från "världsjudendomen", som de kallade sig. Och varför i hela friden skulle man i USA närapå lyckats upprepa det Hitler gjort, om det inte vore just för det sionistiska hotet?! Och varför misslyckades man med detta i USA trots så brett stöd även från de djupaste intellektuella? Som det stod på BBCs påannons, ""The coup was aimed at toppling President Franklin D Roosevelt with the help of half-a-million war veterans. The plotters, who were alleged to involve some of the most famous families in America, owners of Heinz, Birds Eye, Goodtea, Maxwell Hse & George Bushs Grandfather, Prescott believed that their country should adopt the policies of Hitler and Mussolini to beat the great depression." Länk: bbc.co.uk . Sonsonen George Walker Bush har ibland antytt att eftervärlden kommer att se honom som en stor hjälte. Han har ju faktiskt genom sina kanske avsiktligt idiotiska uttalanden gjort mer än någon annan för att väcka människor till medvetande ut ur den sionistiska propagandadrömmen. Tänk om han har rätt ang. att eftervärlden kommer att se honom som en stor hjälte -- p.g.a. att han väckt upp oss ur vår sömn?! Glöm aldrig att sionismen vann - först 1933, och senare WWII. Och segraren skriver historien... Vi är uppfödda på segrarens berättelse. Glöm aldrig det. |
| Inlägg #258: Postat: 2011-05-13 19:44:00 | |
|
banestyrelsen |
#255. Med bajs syftar jag på kvaliteten på er argumentation, och ditt inlägg är ett gott exempel på varför du förtjänar epitetet pajas. För hur ska man kunna ta ditt inlägg seriöst? Det är inte *jag* som felrepresenterar PNAC utan Blackie och övriga idioter i byfånekulten, och det var ingen lös anklagelse utan jag förklarade specifikt varför jag anser det ovan. Mitt argument att Blackie försöker ljuga sig fram till Sanningen via djupt ohederlig quote mining har du tydligen inga invändningar mot, det är tydligen mycket viktigare för dig att passivt-aggressivt försöka vända fokus från trudisklavertramp #4325324A till en parafrasering av mig som inte påverkar mitt argument det minsta. Antyder du att jag felrepresenterar PNAC? Visa då hur, eller vänj dig vid att behandlas som en pajas.
|
| Inlägg #259: Postat: 2011-05-13 20:02:00 | |
|
Spartacus70 |
#258 Banestyrelsen, om du skulle felrepresentera PNAC så skulle du i teorin vara en trudis, så det kan ju inte vara fallet. Nej, jag tycker att du representerar både PNAC som tankesmedja i helhet och medlemmarna i synnerhet alldeles utmärkt. En stjärna i kanten för dig.
|
| Inlägg #260: Postat: 2011-05-13 20:43:00 | |
|
Dag Nilsson |
#258 - I inledningen till #254 står - "Citatet "absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor" är ett typisk exempel på trudisars systematiska oärlighet." Hur kan ett exakt citat ur PNAC:s skrift vara ett "typisk exempel på trudisars systematiska oärlighet"? --- Längre ner i #254 står - "Pearl Harbor nämns för att understryka att den typ av storskaliga militära omställningar som gruppen rekommenderar tar årtionden i fredstid - "absent a new Pearl Harbor" - och man betonar därför vikten av att omgående skrota de utvecklingsprojekt man motsätter sig och sätta igång med den omställning man rekommenderar gällande forskning och utveckling så att USA bättre ska kunna hantera framtida högteknologiska militära hotbilder." - Här syftar du tydligt på PNAC:s eget resonemang eller hur? Om det är så, då kan citatet "absent a new Pearl Harbor" inta vara annat än ett ologiskt placerat felcitat, skapat av trudisar . Vilket är syftet? --- Kan det vara så att ditt behov av att ideligen lätta det anala tryck du tycks lida av, distraherar dig och genererar syftningsfel?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.