Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?

Den här tråden diskuterar artikeln Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?.
Showing page 11 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #201: Postat: 2011-05-12 10:44:00
mseder
"Det känns verkligen som jag har träffat en riktigt öm tå hos dig mseder eftersom du så ihärdigt försöker utmåla mig som dum dum dummare dummast" Nja du försöker framstå som seriös men saknar täckning för det. Din artikel är en elak saga om ditt monster sanningsrörelsen. Du bemöter inte sakargument och känns faktiskt lite barnslig i din attityd, det är nog ett enkelt konstaterande bara.
Inlägg #202: Postat: 2011-05-12 10:45:00
Michael Lundahl
#196: Tja... även statens rätt att använda våld är i såfall "undantag som bekräftar regeln" eftersom statens rätt att använda våld är lika reglerad som nöd och nödvärn. Grundregeln är att "Ingen skall använda våld" och förekomsten av undantag - d.v.s. nödvärn för medborgare och saker som skyddsvaktsinstruktion, polisinstruktion med mera - är undantagen som bekräftar regeln att ingen har rätt att fritt använda våld.
Inlägg #203: Postat: 2011-05-12 10:46:00
mseder
kan bara hålla med Open minded "Det finns inget vettigt att argumentera om i artikeln och det verkar alla vara ense om.." vilket också bestyrks av läsarnas dåliga omdömen. Dags att dra sig tillbaka kanske Michael.
Inlägg #204: Postat: 2011-05-12 10:48:00
Michael Lundahl
#200: Du bemöter inte sakargument

Du har ju inte framfört några sakargument. Jag framförde fem möjliga skäl som kan motivera/driva en människa till att framföra lögner och fantasier som vore de verklighet, och inte en enda gång har du sagt något i stilen "Nej, detta gäller inte en enda människa inom trudis-rörelsen"... och än mindre har du framlagt några argument för det.
Inlägg #205: Postat: 2011-05-12 10:49:00
Michael Lundahl
#204 är svar på #201, inte #200
Inlägg #206: Postat: 2011-05-12 11:04:00
mseder
#204 Och i och med att du stoppar/smyger in ordet fantasier så har du också lämnat möjligheten till att bli bemött, då du förvandlat artikeln till en medveten retorisk sak. Presentera de saker du anser vara föremål för fantasier genom att tydligt ge skäl för varför det skulle vara fantasier, lägg sedan fram dina teorier om detta och be om, en diskussion om det. Så skulle du gått tillväga om du varit ärlig och seriös i ditt uppsåt. Sorry, alla ser något som du uppenbarligen inte kan/vill se.
Inlägg #207: Postat: 2011-05-12 11:10:00
Michael Lundahl
#206: Så mseder... till slut kommer vi alltså fram till att de enda som får antyda att folk ljuger, fantiserar eller försöker hittepå att framstå som verklighet, det är ni trudisar... men ingen får ens antyda att ni gör samma sak.

Up yours...
Inlägg #208: Postat: 2011-05-12 11:18:00
Michael Lundahl
Rättelse på #207: "...de enda som får påstå att folk ljuger..."
Inlägg #209: Postat: 2011-05-12 11:50:00
open minded
#207 Naaaw . vad du har antyt om trudisar i diverse ordväxlingar så går det nästan att skriva en ordbok om. Trudisar har för länge sedan fattat lögner inte håller i längden och därför kallas de väl trudisar för att de håller sig till sanningen och dokument som även bevisar detta. Om du hört talessättet : ärlighet varar längst,då vet du vad jag lever efter.
Inlägg #210: Postat: 2011-05-12 11:56:00
Michael Lundahl
#209: Och förutom ditt hejdlösa självförhärligande, vad det något du hade att säga?
Inlägg #211: Postat: 2011-05-12 12:10:00
Patrik
Agge,

"Patrik...kommunismen är testad säger du...och kapitalismen är verkligen testad...vad med ett samhälle utan makthavare då "

I fablernas värld..

Om man inte är naivare än en sexåring så inser man att utan någon som står för någon övergripande polisfunktion så kommer diverse frilansande individer och organisationer att ta sig friheten att fylla detta utrymme. Jag vet ju vad jag föredrar i valet mellans dagens system och ett system som mer liknar något från en Mad Max film. Men Agge kanske tror att alla blir snälla och goda i hans tänkta värld.. Man kan bara skratta åt sådan naivitet.
Inlägg #212: Postat: 2011-05-12 14:21:00
Dag Nilsson
#221 - Aguirre och jag har olika uppfattningar om hur man når till anarki. En sak är vi nog överens om - människors mognadsnivå måste vara mycket högre än din, Patrik. Såväl empati som intuition måste, som jag ser det, vara fullt utvecklade innan alla normerande regler kan släppas. Så länge det finns de som anser att det är smarthet att lura sin nästa att sälja sig för billigt för att själv berika sig på honom/henne då kan inte anarkin fungera. Jag tror inte ens att Patrik kan föreställa sig ett samhälle utan piska och morot och där det inte finns en pyramid att sukta efter toppen på. Det krävs ett inre djup för att alls kunna förstå.
Inlägg #213: Postat: 2011-05-12 14:21:00
open minded
#210 är det inte fantastiskt att kunna göra det.
Inlägg #214: Postat: 2011-05-12 14:48:00
CMO
#212 Utmärkande för dem som har ett "inre djup", är att de inte ägnar sin tid åt att tala om för resten av världen att de har ett inre djup eller hur underbara de är i största allmänhet, eller åt att kalla andra för "ytans människor" eller annat dravel.
Inlägg #215: Postat: 2011-05-12 14:56:00
Leif Erlingsson
Åh, upptäckarglädje kan sprudla ett bra tag.
Inlägg #216: Postat: 2011-05-12 14:57:00
Dag Nilsson
#214 - Bra CMO, endera beskrivningen stämmer väl in på dig - Ytans Människa eller Annat Dravel. Det kunde jag inte ha sagt bättre själv. --- Om inte Världens - och i synnerhet västvärldens - ledande människor mycket snart når en betydande mognad så kommer de att förgöra oss alla. Och det är vi som ser detta som måste agera. --- Endast några få av dem har nått samma insikt om sig själv som CMO.
Inlägg #217: Postat: 2011-05-12 15:01:00
Blackie
Hela artikeln ser i mina ögon nog mera om en process som du själv går igenomhar gjort det själv. Och med denna artikel så söker du nog motstånd så att du lättare kan få bränsle till att motarbeta din egna inre process. mycket av det som nämns i artikeln kan ju lika gärna sägas om folk som har en likasinnad världsuppfattning som dig själv. Bara ännu ett exempel av att peka med ett anklagande finger mot någon annan, medans man samtidigt har tre fingrar som pekar tillbaks rakt emot en själv. För att nämna en del som går att ta på, spekulerar du i att: "Ibland är verkligheten också skrämmande. En sak som 9/11, att nitton snubbar med mattskärare helt plötsligt och utan förvarning dödade 3 000 människor, är extremt chockerande. Stora naturkatastrofer som jordbävningen på Haiti eller den asiatiska tsunamin 2004 är även det saker som är skrämmande och som den lilla människan känner sig maktlös inför.

I det läget känns det paradoxalt nog tryggare att tänka sig att det fanns en större plan bakom det hela. Konspirationsteorier om sådana stora händelser handlar helt enkelt om att skapa trygghet åt sig själv genom att göra sig en världsbild som man har kontroll över, och som ter sig mer logisk och ordnad än en verklighet där "Shit happens... in a big way"." För att sen avsluta artikeln med:"antingen tror jag på att en fantastiskt komplicerad plan som trotsar all vad rim, reson och fysisk verklighet heter har iscensatts av mörka stora krafter... eller så tror jag att människor är människor, med de fel och brister som trots allt är vanligt förekommande.

Valet är lätt... ". Jag önskar dig lycka till i din utveckling men jag lovar dig att du är inte påväg att bli knäpp!, även om det kan kännas så när man sakta släpper grenen man panikartat klänger fast vid flodens kantmetafor för att släppa sin rädsla för vad som är bekant och bekvämt Du har många vänner som går igenom samma sak, så tack för att du skrev artikeln så andra kan se att dom heller inte är ensamma!. Det ända man har att vara rädd för, är rädslan i sig ;
Inlägg #218: Postat: 2011-05-12 15:01:00
Michael Lundahl
Dag, att du konstant stämplar alla som inte tycker som du som defekta människor som inte är lika mogna eller på annat sätt lika bra som du... tycker du det är ett beteende som gör att man bör känna förtroende för dig?
Inlägg #219: Postat: 2011-05-12 15:03:00
Michael Lundahl
Blackie... se #218... samma gäller dig. Det funkar inte bara att säga "Ser du det inte på mitt sätt är du bara en rädd ynklig stackare".
Inlägg #220: Postat: 2011-05-12 15:14:00
CMO
#216 Dag din clown-akt börjar kännas alltmer utsliten och tonen av desperation blir allt gällare, det är faktiskt rätt tragiskt att bevittna. Ta en paus från internet, vistas mer ute i naturen, läs några klassisker, diskutera igenom din medicinering med din läkare, och återkom sedan stärkt till kropp och själ.
Showing page 11 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...