Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hela artikeln ser i mina ögon nog mera om en process som du själv går igenomhar gjort det själv. Och med denna artikel så söker du nog motstånd så att du lättare kan få bränsle till att motarbeta din egna inre process. mycket av det som nämns i artikeln kan ju lika gärna sägas om folk som har en likasinnad världsuppfattning som dig själv. Bara ännu ett exempel av att peka med ett anklagande finger mot någon annan, medans man samtidigt har tre fingrar som pekar tillbaks rakt emot en själv. För att nämna en del som går att ta på, spekulerar du i att: "Ibland är verkligheten också skrämmande. En sak som 9/11, att nitton snubbar med mattskärare helt plötsligt och utan förvarning dödade 3 000 människor, är extremt chockerande. Stora naturkatastrofer som jordbävningen på Haiti eller den asiatiska tsunamin 2004 är även det saker som är skrämmande och som den lilla människan känner sig maktlös inför. I det läget känns det paradoxalt nog tryggare att tänka sig att det fanns en större plan bakom det hela. Konspirationsteorier om sådana stora händelser handlar helt enkelt om att skapa trygghet åt sig själv genom att göra sig en världsbild som man har kontroll över, och som ter sig mer logisk och ordnad än en verklighet där "Shit happens... in a big way"." För att sen avsluta artikeln med:"antingen tror jag på att en fantastiskt komplicerad plan som trotsar all vad rim, reson och fysisk verklighet heter har iscensatts av mörka stora krafter... eller så tror jag att människor är människor, med de fel och brister som trots allt är vanligt förekommande. Valet är lätt... ". Jag önskar dig lycka till i din utveckling men jag lovar dig att du är inte påväg att bli knäpp!, även om det kan kännas så när man sakta släpper grenen man panikartat klänger fast vid flodens kantmetafor för att släppa sin rädsla för vad som är bekant och bekvämt Du har många vänner som går igenom samma sak, så tack för att du skrev artikeln så andra kan se att dom heller inte är ensamma!. Det ända man har att vara rädd för, är rädslan i sig ;

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?