Inlägg #161: Postat: 2011-05-11 13:28:00
|
Michael Lundahl |
mseder: argumenten och faktan avhandlades för åratal sedan. Vi har redan sedan mycket lång tid tillbaks gjort allt det du ber om. Och slutsatsen var - när sakargumenten undersökts - att trudisarna snackar skit. Att trudisarna sedan är immuna mot den typen av slutsatser är vad som diskuteras i den aktuella artikeln.
|
|
Inlägg #162: Postat: 2011-05-11 13:33:00
|
Leif Erlingsson |
Avhandlades på ett sätt som bevisligen innebär vetenskapligt bedrägeri. Redan DRG visar detta med rent vetenskapsfilosofisk analys av påståenden i NIST-rapporterna.
|
|
Inlägg #163: Postat: 2011-05-11 13:37:00
|
Dag Nilsson |
#138 - Michael, är det verkligen sant? Talar du om ANDRA listor än de PASSAGERARLISTOR jag hela tiden utgår från att vår ordväxling gäller?
|
|
Inlägg #164: Postat: 2011-05-11 13:39:00
|
Michael Lundahl |
#163: du kan ju böärja med att redovisa vilka passagerarlistor du avser, som du påstår att terroristerna saknades ifrån.
|
|
Inlägg #165: Postat: 2011-05-11 13:49:00
|
Dag Nilsson |
#164 - Jag minns inte exakt var man visar upp sina biljetter och får dem avstämda mot en lista när man går ombord på ett flygplan, men det är i vart fall vid passagen ut till flygplanet. Sedan minns jag inte om det checkas en gång till när man går ombord. Finns någon här som vet? Jag tycker nästan man hör på namnet "passagerarlista" vad det är.
|
|
Inlägg #166: Postat: 2011-05-11 14:00:00
|
Leif Erlingsson |
Men det begriper du väl, Dag, att det bara är vanlig passagerare som går i passagerarkön. Kapare går ju i den särskilda kaparekön, och hamnar på egna listor. Om någon inte hängde med på det: Detta var ett skämt.
|
|
Inlägg #167: Postat: 2011-05-11 14:24:00
|
Patrik |
Dag, ordet "passargerarlista" är översatt mer eller mindre fritt. ÄVEN om någon säger passagerarlista på engelska så är det bara slarv när det handlar om en lista över offren. Slarv tolkat av trudisar blir genast en konspiration. För övrigt är allt sådant datoriserat nuförtiden, men självklart släpper inte flygbolagen bara ut informationen efter dödsfall, utan först skall anhöriga underrättas.
|
|
Inlägg #168: Postat: 2011-05-11 14:33:00
|
Michael Lundahl |
Dag.... utan att du var på plats morgonen den elfte september 2001 och hängde över axeln på flygplatspersonalen så har du inget som gör att du kan påstå att kaparna bara vinkades igenom utan att finnas på några listor.
Din kontring, att säga "Ja men det skulle kunna ha varit så... för någon trudis sa det till mig", har ingen vikt utöver en grundlös fantasi om du inte visar upp källan till påståendet.
Så vad är källan till ditt påstående att kaparna inte fanns på passagerarlistorna?
|
|
Inlägg #169: Postat: 2011-05-11 14:57:00
|
Babol54 |
Michael:
Man kan inte skriva citat som man hittat på själv att andra har sagt. Pratar du med dig själv eller fiktiva Dag:ar
|
|
Inlägg #170: Postat: 2011-05-11 15:00:00
|
Thomas L. Aabo |
"Spartacus" inlägg 89 "kapitalistiska system"?! Har du något bättre?!
|
|
Inlägg #171: Postat: 2011-05-11 15:04:00
|
CMO |
#160 Relax AGurra, Vi har ca hundra identifierade ögonvittnen, vi har vrakdelar från flygplanet, vi har DNA från passagerana och kaparna, vi har flight recordern, vi har ett saknat flygplan. Ändå är du inte ”säker” på att ett flygplan träffade Pentagon, tvärtom, trots att du inte har några som helst bevis verkar du och dina kompisar hävda motsatsen. Så hur skulle vi kunna få dig att bli ”helt säker”? Att ödsla tid och pengar på att ta fram bevis för att övertyga människor som inte är mottagliga för bevis är korkat. Det är mycket rationellare att dra slutsatsen ni är idioter eller, i likhet med författarna till Sions Vises Protokoll, medvetet sprider desinformation i politiskt syfte, eller någon kombination av dessa.
|
|
Inlägg #172: Postat: 2011-05-11 15:08:00
|
Thomas L. Aabo |
Mseder "sannigshatare" du får mig att skratta! Att du skulle ge detta benämning på dig själv!
|
|
Inlägg #173: Postat: 2011-05-11 15:11:00
|
open minded |
#171 haha och det är det enda du kan bevisa med... WOW vilken bevisning.... Haha
|
|
Inlägg #174: Postat: 2011-05-11 15:26:00
|
CMO |
#80 mseder ber om ursäkt för sent svar. Man kan naturligtvis mäta mediautrymme genom att söka i mediaarkiven och konstatera hur många spaltmeter eller sändningstimmar som ägnats åt rörelsen i ledande media. Lämpligt är väl också att dela in mediatäcningen i positiva, negativa och neutrala inslag och titta på trender. Har ni gjort det? Som jag fattar det så har du inget objektivt underlag för ditt påstående att ni haft framgångar i form av ökad mediatäckning. Jag vet inte vad du syftar på med uttalandet ”risken att det fanns en koppling mellan läkemedelsindustrin och WHO. Detta blev också konstaterat.” Vad var det som blev ”konstaterat”? Vad var det som blev ”besannat” om vaccinationerna och, som vi kan tacka sanningsrörelsen för? Kan du visa på sanningsröresens påståenden, och var dessa sedan ”besannats”? Vad var sanningsrörelsens bidrag till avslöjandet av Gladio och P2? Förstår inte riktigt vad de exemplen säger om sanningsrörelsens framgångar.
|
|
Inlägg #175: Postat: 2011-05-11 15:58:00
|
Dag Nilsson |
#167, 168 - Patrik, Michael - jag för mitt resonemang strikt utifrån inläggen #92, 93 och 117. Om ni har problem med de avgränsningar detta innebär så känner jag det meningslöst att försöka debattera vidare angående passagerarlistorna. --- Meningsutbytet vi haft gör att jag känner er bättre nu än innan. Såtillvida var det positivt. --- För den som är intresserad av info om passagerarlistorna -
Länk: 911hardfacts.com -
Länk: american-buddha.com
|
|
Inlägg #176: Postat: 2011-05-11 16:05:00
|
Patrik |
Varsågod, Dag, att föra resonemang baserat på missförstånd och annan felaktig data. Det ger säkert mycket tillfredsställelse.
|
|
Inlägg #177: Postat: 2011-05-11 16:33:00
|
CMO |
#175 Du har naturligtvis en poäng i ditt resonemang Dag. Om någon t.ex. kommer med obestyrkta uppgifter om att en person, låt oss kalla honom "Dag Nilsson”, är en pedofil som serie-våldtar småflickor och småpojkar i grannskapet ska man naturligtvis inte avfärda sådana allvarliga anklagelser bara pga total brist på framlagda bevis. Saken måste naturligtvis utredas i rättegång där vittnen korsförhörs av skickliga jurister och samtliga barn som varit i ”Dag Nilssons” närhet måste undersökas av gynekolog och djupintervjuas av vittnespsykologer. Man vill ju vara ”helt säker” som AGurra säger...
|
|
Inlägg #178: Postat: 2011-05-11 16:36:00
|
Michael Lundahl |
175: Tack Dag.... där fanns exakt det vi letade efter. Det handlar alltså om de partiella passagerarlistorna som nyhetsföretagen släppte under just elfte september, 2001 eller dagarna däromkring... inte om de listor som existerade vid boardingen.
Detta är alltså en höna av en fjäder... de första publiceringarna av listorna var ej kompletta, så långt säger ingen emot. Men det var nyhetsföretagen som sållade bort namn av ett antal anledningar som inte hade med konspirationer att göra.
Så ja, för din del är det helt meningslöst att debattera vidare om listorna därför att du haringet att komma med.
|
|
Inlägg #179: Postat: 2011-05-11 16:52:00
|
Dag Nilsson |
#178 - Michael, jag misstänker att du inte läser igenom mina svar till dig. I inlägg #117 skrev jag - "Michael, givetvis faller punkt två bort i och med att vi divergerar redan på ettan. Jag varken kan eller vill ta strid angående sanningshalten hos påståenden som styrker respektive uppfattning." --- Om det är svårt för dig att förstå eller acceptera innebörden i citatet så kan du väl säga det.
|
|
Inlägg #180: Postat: 2011-05-11 16:58:00
|
Dag Nilsson |
#177 - CMO, det du beskriver är en brottslig gärning som kallas - falsk tillvitelse. Ingenting av det du fantiserar fram stämmer med svensk rättstillämpning. --- Lagarna är kanske annorlunda i USA?
|
|