|
Inlägg #121: Postat: 2011-05-10 17:44:00
|
|
Leif Erlingsson |
Den oberoende utredningen: En summering av fysiska bevis från Dr. Judy Woods federala qui tam ärende med anklagelser om vetenskapligt bedrägeri finns i hennes "WHERE DID THE TOWERS GO", den enda nya, öppna och oberoende undersökning som existerar i den öppna publika arenan, se vidare Länk: wheredidthetowersgo.com . Här finns de fysiska bevisen!
|
| |
|
Inlägg #122: Postat: 2011-05-10 17:56:00
|
|
Michael Lundahl |
#121: Oberoende enligt dig och vem mer? Det första jag möts av när jag kommer till sidan är en "Buy"-länk... och *poff* försvann oberoendet på en gång. Se punkt 1 på denna Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #123: Postat: 2011-05-10 18:07:00
|
|
Patrik |
Om man måste ta till fantasi-vetenskap eller fantasi-teknologi för sina "bevis" så är det ju illa. Då har man nog börjat i fel ände av bevisarbetet. "Directed free-energy technology".. he he..
|
| |
|
Inlägg #124: Postat: 2011-05-10 18:14:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se .. att följa bevisen är alltid rätt ände av bevisarbetet. Duh. Bra text om det på Länk: wheredidthetowersgo.com till boken: br>"This is a crime that should be solved by a forensic study of the evidence. Before it can be determined who did it, it must first be determined what was done and how it was done. The order of crime solving is to determine 1 WHAT happened, then 2 HOW it happened e.g., what weapon, then 3 WHO did it. And only then can we address 4 WHYthey did it i.e. motive." .
|
| |
|
Inlägg #125: Postat: 2011-05-10 18:20:00
|
|
Leif Erlingsson |
Kan ens Michael Lundahl/Karnerfors tro att någon ägnar åratal av sitt liv till stor professionell försakelse arbete med att stämma staten i syfte för att bli rik på att skriva en bok om det. Nej, det är otänkbart. Han hycklar. En sådan bok kostar mycket mer än de intäkter den ger ens om man räknar bort arbetet med att skriva den.
|
| |
|
Inlägg #126: Postat: 2011-05-10 18:23:00
|
|
GunnarL |
88/ Om jag kommer i diskussion med en människa som hävdar att "jorden är platt för det har jag själv sett och vi blir fler och fler som ser det" så kan jag bemöta honom med alla de vetenskapliga bevis på att jorden är rund som funnits i hundratals år. Om vederbörande då framhärdar och plockar fram länk efter länk från nätet som påstår att "jorden är platt" så blir det till slut meningslöst att diskutera Om du vill kalla det "soppatorsk" så är det ok för mig.
|
| |
|
Inlägg #127: Postat: 2011-05-10 18:24:00
|
|
Leif Erlingsson |
... Och när man följer bevisen bör man göra det, oavsett om de leder utanför det vetenskapliga etablissemangets bopålar.
|
| |
|
Inlägg #128: Postat: 2011-05-10 19:07:00
|
|
Michael Lundahl |
#127: ... Och när man följer bevisen bör man göra det, oavsett om de leder utanför det vetenskapliga etablissemangets bopålar.
*fniss* Alltid lika roligt att höra det där tramsandet därför att det visar så tydligt på antingen 1 stor bitterhet över att inte fått sina egna galna ideer erkända eller 2 total okunskap om vad vetenskap är och vad dess mål är eftersom påståendet går helt på tvärs med vetenskapens gärning och mål. :D
|
| |
|
Inlägg #129: Postat: 2011-05-10 19:12:00
|
|
Patrik |
Dr Judy Wood verkar inte riktigt frisk.
|
| |
|
Inlägg #130: Postat: 2011-05-10 20:15:00
|
|
Dag Nilsson |
#119 - Patrik, en av länkarna i den kedja av händelser som sammanfattas 9/11 är passagerarlistorna till de fyra plan som påstås vara kapade. Om vi bryter ut den länken och endast ser på den, då kan vi dela upp resonemanget i två delar. --- 1. Är det sant att ingen av de nitton påstådda kaparna fanns upptagna på någon av de fyra listorna? --- Mina uppgifter är att det förhåller sig så. Har du Patrik andra uppgifter som tvärtom styrker att kaparna var med på listorna? ---
2. Om även du Patrik, antar att ingen av kaparna fanns med på listorna, då vill jag höra din bedömning av hur sannolikt det är att person som inte är listad passagerare ändå släpps ombord på USA:s inrikesflygplan. Själv tror jag att sannolikheten för att en person kommer ombord "olistad" är mindre än en på tusen. Vad tror du om det, Patrik? --- När det sedan gäller att fem eller fyra personer kan komma ombord utan att vara upptagna på passagerarlistan ser jag som praktiskt taget uteslutet, vad tror du om det? --- Och när det kommer till att detta skulle ha upprepats vid fyra tillfällen vid fyra olika flygplatser - det ger jag så låg sannolikhet att den i praktiken inte existerar. --- Vad säger du om det resonemanget, Patrik?
|
| |
|
Inlägg #131: Postat: 2011-05-10 20:25:00
|
|
Patrik |
Källa? Påstående utan källhänvisning är totalt meingslösa.
|
| |
|
Inlägg #132: Postat: 2011-05-10 20:33:00
|
|
Michael Lundahl |
#130: Debunkat för läääänge sedan: Länk: 911myths.com Kommentar Dag? Eller du hålla fast vid påståendet?
|
| |
|
Inlägg #133: Postat: 2011-05-10 20:52:00
|
|
Leif Erlingsson |
Är vetenskapens gärning och mål att använda FBI för att undanröja besvärande forskningsresultat och data? OK, då förstår jag vad det är för sorts vetenskap Michael Lundahl/Karnerfors lutar sig på - makt gör att det blir sant-vetenskap. Svar på #128 Länk: sourze.se .
|
| |
|
Inlägg #134: Postat: 2011-05-10 20:56:00
|
|
open minded |
|
| |
|
Inlägg #135: Postat: 2011-05-10 22:42:00
|
|
Leif Erlingsson |
Den som tycker att vårt samhälle är friskare än Dr Judy Wood kan man inte vara riktigt klok.
|
| |
|
Inlägg #136: Postat: 2011-05-10 22:59:00
|
|
Leif Erlingsson |
PS till Michael Lundahl/Karnerfors ang vetenskapens mål & mening: Skilj på sanningssökande -- det ursprungliga målet -- och vetenskaps- resten-av-etablissemangets mål & mening. En väldig massa "pseudovetenskap" är det för att det inte passat etablissemanget. Inte av något annat skäl. Man måste vara väldigt naiv om man tror något annat.
|
| |
|
Inlägg #137: Postat: 2011-05-10 23:17:00
|
|
Spartacus70 |
Mr Karnefors efterfrågar konkreta bevis och då fiskar vi väl upp ett ur håven. President Bush påstod sig ha sett den första attacken på en monitor utanför klassrummet strax efter att det inträffat. Detta trots att den första filmen av attentatet inte visades förrän dagen efter. Hur löser du detta?
|
| |
|
Inlägg #138: Postat: 2011-05-10 23:21:00
|
|
CMO |
#137 Han sade väl fel om han nu sa det du påstår. Folk säger, och minns fel ibland serru...
|
| |
|
Inlägg #139: Postat: 2011-05-11 00:07:00
|
|
Patrik |
#132: OK, det var ju inte så svårt att förstå! Så vad i hela friden är det som gör att trudisarna inte kan förstå? Det är något lite sjukligt över att de inte kan förstå enkla samband..
|
| |
|
Inlägg #140: Postat: 2011-05-11 08:12:00
|
|
Spartacus70 |
#138 och då hörde han väl fel i klassrummet vilket förklarar den sena reaktionen? Länk: youtube.com Och det skulle förklara varför hela Secret Service med Andrew Card i toppen inte skyndade ut presidenten ur klassrummet, för de hade väl också hört fel. Dessa felsägningar/hörsammningar skulle ju också förklara varför Bush krävde att han skulle ha sällskap under kongress-utfrågningen. Han skulle ju inte vilja höra eller säga fel igen, eller? Du är så öppenbart insyltad i det här CMO att en 3-åring skulle kunna peka ut dig i en hög med elefantskit.
|
| |