Norra alliansen ger inte kvinnorna bättre villkor

Den här tråden diskuterar artikeln Norra alliansen ger inte kvinnorna bättre villkor.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-15 15:45:00
Berit H.
Bra text! Det är hemskt att amerikanerna verkar tro på Norra alliansen!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-15 16:27:00
Fredrik Jung Abbou
Ur synpunkt hur talibaner eller NA behandlar kvinnor e de i mina ogon nestan samma javla pack. Jag tror pa en ljusare framtid for Afghanistan men tror inte de fega rattorna till men kommer palla ge kvinnorna mer en lite skrap pa ytan rettigheter. De kommer fortfarande vilja ha full kontroll pa damerna o full frihet sjelva o de kommer de anvenda religionen till att bibehalla. hojta till om jag e galen.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-15 16:32:00
Beatriz Quevedo de Hansen
Det är bra att forsätta upplysa världen om förtrycket som afghanska kvinnor utsätts för med eller utan talibanerna Mvh Beatriz
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 16:41:00
Markus Hankins
Bullshit! Snacka om att förenkla och anpassa historien till sina syften.
När nu nyheten bör vara att talibanernas fall ger kvinnorna sina rättigheter tillbaka startar du en skräckkampanj mot hur hemska de i NA har varit/är. Du glömmer att histiorien är, just det historia och inte nutid...
Inlägg #5: Postat: 2001-11-15 18:54:00
gisela
Norra Alliansen är ju just en allians och inget enhetligt... förhoppningsvis tillsätts en, uh, riktig och demokratisk och frihetlig regering. Men de *har* ju sagt t.ex. att "alla kvinnor och systrar är välkomna tillbaka" till arbetsliv, skolor and whatnot. Man blir inte dödad för att inte ha slöja. De får spela musik. Jag tycker det låter som en klar förbättring. fast nu är det iofs mer anarki.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-15 20:25:00
john
Mycket bra text!
Inte fasen kommer afghanerna själva att kunna ta sig ur 20 år av krig och inbördeskrig, flertalet män och pojkar känner ju inte just till något annat liv än kriget,de ser sig om efter enklaste möjligheten att överleva vardagen vilket säkert är att fortsätta leva som soldat under någon lokal krigsherre. klart vi och muslimska länder ska skicka dit soldater för att förhindra fortsatt inbördeskrig.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-15 21:41:00
juanita zanetti
Det var just det som slog mig när USA började använda sig av NA som marktrupper. Visste de vad det var för typer eller begår de samma misstag igen? Jag tror som du att de har gjort bort sig nu.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-16 01:11:00
Jacob Winqvist
Men nu är frågan: Är det inte trots allt bättre att ersätta ett större ont med ett mindre?
Själv skulle jag helst se att någon som är helt oberoende av de båda makterna i Afghanistan tar makten. en "tredje part" så att säga..
Att FN skickar en styrka till Afghanistan är en bra idé, tills Norra Alliansen har stärkt sin makt så att de kan hålla landet, och tills vi ser att de verkligen behandlar kvinnor som man verkligen ska, om inte, så får helt enkelt en ny regering tillsättas.
Laddar...