Utkastad från utbildningen utan förvarning

Den här tråden diskuterar artikeln Utkastad från utbildningen utan förvarning.
Inlägg #1: Postat: 2011-05-04 13:30:00
Michael Lundahl
Har du problem med din skola, hör av dig till Skolinspektionen eller möjligen JO. Att gråta ut och gnälla via Sourze är bara oprofessionellt. Vad förväntar du dig skall hända, hm? En klapp på ryggen och "Stackars dig" ifrån läsarna? På vilket sätt hjälper det dig? Den här artikeln får mig bara att vilja fråga skolan vad de har att säga om historien.
Inlägg #2: Postat: 2011-05-04 14:34:00
steno
En varning till andra som studerar på fritiden är väl ändå på sin plats. Sedan utgår jag ifrån att författaren anmäler företaget till myndigheterna. Jag har alltid sett med misstänksamhet på alla grälla annonser från privata företag om utbildning.
Inlägg #3: Postat: 2011-05-04 17:28:00
Leif Erlingsson
Tack, Mikael Vasara, för varningen. Det är många som måste jobba för att ha råd att studera och hemtjänsten brukar ju alltid behöva bra folk. Det är ju inte så lätt att hitta assistenter till alla brukare, titta bara på en del av figurerna här på Sourze så förstår man dilemmat. Brukaren bestämmer ju. Så det är klart att studietakten inte alltid kan bli den högsta, även när ambitionen är ett betyg och behörighet av något slag.
Laddar...