Julian Assange tappar glorian

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-04-29 14:49:00
Jan Olsson
"RÄTTVISANS"kvarnar mal långsamt kanhända?
Inlägg #22: Postat: 2011-04-29 19:23:00
Inger Olsson
Har Julian Assange haft någon gloria? Det hade jag ingen aning om! /// Hans påstående om att svenska rättssystemet är värre eller lika med Saudiarabiens och att han nojar sig för att Sverige ska utlämna honom till USA är befängt. Han befann sig ju i UK - som har betydligt bättre utlämningsavtal med USA om så vore fallet...///I boken "Inside WikiLeaks" beskriver Daniel Domscheid-Berg sin f d kompanjon Julian Assanges beteendemönster som extrema inkl. hans förföljsemani... /// I en del länder, som Sverige t ex, är den, som idkar sex ofta och med olika partners skyldig att både skydda sig själv och motpartner mot svåra t ex svåra könssmittor. Även om man alltså heter Julian Assange. HAN är alltså inget undantag. Svårare än så är det alltså inte...
Inlägg #23: Postat: 2011-04-29 19:41:00
Pia I
# 22 Det är inte jag som satt rubriken! Det har redaktionen gjort och deras rubriker stämmer inte alltid med mina. Känner du igen det problemet? Ibland känns det som en annan artikel, men jag kan ju ha fel. Julian Assange har ett lite helgonlikt utseende, så det kanske är det som folk uppmärksammar? Vad det gäller hans åsikt om det svenska rättsväsendet, kanske det beror på att han överskattat sig själv? Vad jag tänker, är att ibland blir problemen så stora, alltså uppförstorade- och sen kom de här kvinnorna, som utgett sig själva till Assange efteråt och klagade. Har de inget ansvar själva tycker du? Det är väl inte bara en persons sak om man använer kondom eller inte? Det finns ett litet ord som hetet NEJ! Kanske kvinnor skulle tänka på ibland? Man kan skrika NEJ allt vad man orkar- och då når man ett resultat i alla fall. Man skrämmer iväg antagonisten! Fler borde prova det i stället för att gnälla!
Inlägg #24: Postat: 2011-04-29 20:13:00
Inger Olsson
Pia: en del sätter sina rubriker själva, så man kan ju aldrig veta.../// Du har visst bara en bild/uppfattning av hur det har gått till i fallet "Don Juan" Assange? Om det hade varit så enkelt som du gör det till, hade det inte blivit en rättsak... /// Förresten, "Don Juan" Assange har ju som bekant ett förflutet, som heller inte är fläckfritt. Om det vittnar även Daniel Domscheid-Berg, som var med och grundade Wikileaks och som hade dessutom en högre moral med grundidén. Även "Don Juan" Assanges vuxne son, har uttalat sig i hur hans far har behandlat kvinnor. Förutom hans egen mamma. En del kvinnor kan nog tycka om sådan "behandling". Dock inte de flesta... /// "Helgonlikt ansikte"??? Vad säger det om hans ev. emotionella och sociala mognad?
Inlägg #25: Postat: 2011-04-29 20:15:00
Inger Olsson
Pia: Bara så du vet? Du skrev i din text: "Nu får du skärpa dig, om du ska behålla din helgongloria, Julian!"
Inlägg #26: Postat: 2011-04-29 22:44:00
Pia I
Hej.

Jag är förvånad.
JG skriver en lysande, nyanserad artikel om Assange och du tycker att han inte gör tillräckligt.

Du engagerar dig i allt som är bra - mänskliga rättigheter, barn och allt detdär. Men analyserar inte. Det gör JG.

JG sympatierar med, hyllar det som Wikileaks står för. Ogillar Assanges personlighet.
Sak och person.

Och nu är dethär ett fall för JG?
Varför det?

Är det inte ett fall för dig? Som är så god, välmenande.
Har du startat ett stödforum för den fängslade, torterade Manning?
Jag bidrar gärna. Svara när du dragit igång kampanjen för Manning!

Med vänlig hälsning
Staffan Nilsso
Inlägg #27: Postat: 2011-04-29 22:54:00
Pia I

Det passar tydligen inte på sourze att skriva "fel" enligt eliten som skriver här? Rubriken har jag inte satt själv på artikeln, men jag använde "helgonglorian" i texten. Vad är det för fel med det? En del människor tycker att denne man har en helgongloria, vilken var just vad Jan Guillou ville ta bort. Så uppfattade jag det i alla fall.
Sen fick jag ett så fint brev ovan från en "Stefan" som jag inte känner. Så den här artikeln var tydligen under all kritik, men så som står i texten, får man inte säga här!Kontentan var att Asaange har tre advokater och Manninga har inte en enda. Mannings får dessutom stå naken i cellen och genomlida tortyr. Det tyckte Guillou var skit !
Jag läste vad han skrev och reflkterade på det. Man lär så länge man lever.
Inlägg #28: Postat: 2011-04-29 22:57:00
Pia I
Ett har jag lärt mig här i världen, att livet är fullt av gnällspikar, som inte har ett hum om hur de ska få ihop en åsikt som är användbar i praktiken!
Inlägg #29: Postat: 2011-04-30 00:47:00
Aguirre
Bradley Manning borde tilldelas fredspriset fortast möjligt...om det nu var han som läckte...Amnesty,pen-klubben m.fl. borde ju ha detta överst på listan....problemet är att han väl inte erkänt sig skyldig till hjältedådet ännu...så det blir ju honom till last att hylla honom, vad jag förstår...Vad Assange gör, skall dömas utifrån vad andra gör och har gjort...och då ligger Assange fortfarande skyhögt upp jämfört med gemene man...fast enligt Guillou som blir aldrig nån så bra som Guillou...det vet vi ju på förhand. :-
Inlägg #30: Postat: 2011-04-30 08:51:00
Pia I
Vad vet man om sanningen egentligen? Den kan vara en helt annan, än vad den ser ut att vara...........och med det önskar jag alla en TREVLIG VALBORG!
Inlägg #31: Postat: 2011-04-30 09:35:00
Inger Olsson
Pia: för mig får du skriva vad du vill men du bör även ta att det finns andra åsikter ang. Julian Assange och vårt svenska rättsystem. Eftersom principen förr fria än fälla gäller i Sverige, går även t ex biltjuven och rånaren fri i brist på bevis.../// Tycker inte att det är konstigt att du beskriver t ex J Guillou, i sitt sammanhang, i din text. T ex hur han är på bokmässan o sv. /// Jag har inte läst Guillous artikel heller. i Aftonbladet eller? Är personligen inte förtjust i dennes påstådda "journalistiska gärningar" i IB-affären Bratt gjorde jobbet s a s och Cederholmsaffären, som är ett stycke svensk tragik vad gäller hela denna släktens brottsbana, vilken i stället skulle ha förhindrats... /// Grundidén med Wikileaks, som Daniel Domscheid-Berg beskriver den, är inte helt tokig. Men Julian Assange, med möjligen "gloria" på huvudet för vissa, styrde Wikileaks överbord och stollar börjar att dregla efter 3:e persons uppgifter - som internationella politiska bevis - för än det ena eller andra. Det har absolut inte med journalistik att göra då det första kravet om källgranskning saknas. /// Trevlig Valborg! Grant brasväder idag!
Inlägg #32: Postat: 2011-04-30 10:08:00
Jan Olsson
Inger,på tal om Cederholms,var inte dom i "nöjesbranschen"? - Mvh.
Inlägg #33: Postat: 2011-04-30 10:12:00
Inger Olsson
#32 Jo, redan farfarn..
Inlägg #34: Postat: 2011-05-05 20:49:00
Bizon
Här en länk till fler som inte direkt hurrar för den svenska rättssäkerheten - Länk: expressen.se - kanske lite tunn artikel, men den menar att även ganska många jurister har dåliga erfarenheter av att vårt rättssystem har en hel del övrigt att önska.
Inlägg #35: Postat: 2011-06-05 09:36:00
Leif Erlingsson
Hesham Bahari på Newsmill:

"Sverige har också bidragit genom att överlämna oppositionella till de egyptiska myndigheterna mot ett tomt löfte om att tortyr inte skulle tillämpas mot dem.

"Demokratiseringen av det egyptiska polisväsendet är a och o" 2011-06-03 15:06 Länk: newsmill.se .

Jag kommenterade:

Hesham, vet inte om du tänkt på det, men sista stycket gör din artikel helt omöjlig i DN, SvD, Expressen, Aftonbladet o.s.v. eftersom den helt punkterar det pågående mediedrevet om att WikiLeaks grundare Julian Assange bara hittar på om att Sverige skulle kunna utvisa honom till det USA som vill ha fast honom p.g.a. just WikiLeaks avslöjanden. Svenska media spekulerar om fel i Julian Assanges psyke. Utan att du förmodligen tänkte på det, så skulle din artikel i media få dem att se väldigt fåniga ut.

-- Kommentar på Newsmill Länk: newsmill.se #4 Leif Erlingsson, 2011-06-05, 08:27_
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...