Det är ont om skitjobb

Den här tråden diskuterar artikeln Det är ont om skitjobb.
Inlägg #1: Postat: 2011-04-21 09:24:00
Jan Olsson
Ja,Karlsson,får man inte ligga åtminstone på natten då kan man lika gärna dö! - Så sant,så sant! - Är det inte ett skitjobb att handhava påsen på magen? - bara elände med dåliga människor - oj,oj,oj! - Mvh.
Inlägg #2: Postat: 2011-04-21 13:11:00
Jan Brunnegård
När jag var 17 år anno 1957 så låg jag en hel sommar under gamla bilar o skrapade rost. Sedan hade jag en stor pensel som jag doppade i ngt som liknande tjära och på det sättet fick bilen en utmärkt underredsbehandling. Men skitjobb var det. Jag fick tvätta både händer o ansikte med bensin. Men tio år senare tog jag socionomexamen. SÅ såg det ut i min generation.
Inlägg #3: Postat: 2011-04-21 13:12:00
Jan Brunnegård
JA det var ett hemskt jobb men viktigt jobb o det gav mig försörjning samt pengar till en bra motorcykel....
Inlägg #4: Postat: 2011-04-21 13:21:00
Jan Olsson
Inte konstigt att Du blev socionom,med den utbildningen,rost & tectyl i en skön blandning!! - /skämt/ - vad var det för motorcykel? - Mvh.
Inlägg #5: Postat: 2011-04-22 17:14:00
asdf
"Den borgerliga regeringen är måttligt intresserad av bottenskiktet i samhället" Bottenskiktet som du kallar det har aldrig lyft ett finger för att bojkotta produkter från Kina, dit även resterande "skitjobb" kommer exporteras. Peka finger på de onda borgarna är ju lätt, men en dag blir det kanske dags att börja se sin egen del i ekvationen?
Laddar...