Sveriges framtid ingen söt saga

Den här tråden diskuterar artikeln Sveriges framtid ingen söt saga.
Inlägg #1: Postat: 2011-04-21 10:20:00
Jan Olsson
Alla bara tänker på sig - Anders Karlsson,han tänker på alla! -
Inlägg #2: Postat: 2011-04-21 13:58:00
Lars Nilsson
"Jag varnade för detta redan på 80-talet men ingen ville lyssna", säger Du. Kaxigt så det förslår. Påminner lite om den svenska landsortstidning, som efter Nazitysklands fall, också sa sig "redan på 30-talet ha varnat herr Hitler".
Inlägg #3: Postat: 2011-04-22 20:41:00
Spartacus70
Du har rätt i din iakttagelse Anders och detta är följderna av den bolagsfascism vi lever i idag. Konsumtionssamhället är ett resultat av vårt moderna räntebärande ekonomiska pyramidsystem som skapats av globalisterna för att få hjulen att snurra. I den finns dels den inbygda kontinuerliga tillväxten men också stressen som ett brev på posten. Vi människor är tillgångar - bränsle - i maskineriet och när vi är förbrukade så ersätts vi av nya. Allt annat runt omkring, sport, media, reklam osv är placerat där för vår underhållning - vårt opium - så att vi ska undgå och se vad som eg pågår och helst av allt inte ens fundera över det. När du har ljud överallt så hinner och kan du aldrig lyssna på din inre röst.
Inlägg #4: Postat: 2011-04-23 01:29:00
Aguirre
Så rätt Anders...men du tror väl inte att du skall kunna rösta bort skiten ? När,var,och Hur vill du bli motståndare till systemet ? riktig motståndare ..våldsam ?
Inlägg #5: Postat: 2011-04-26 11:57:00
anders61
#2 ja det är kaxigt och det behövs. Jag har skrivit om detta på 80 talet. Jag har skickat in insändare i tidningar om det. Men var det någon som läste vad jag skrev? Nä det tror jag knappast. Men faktum kvarstår jag förutspådde detta helvete som vi har i dag. Oavsett vad du tycker om vad någon blaska skrev på 30 talet.
Inlägg #6: Postat: 2011-04-26 12:55:00
Leif Erlingsson
Min farfar varnade för Hitler på 30-talet. Det är inte löjligt bara för att den som varnar inte sitter högt upp i en maktpyramid. Den som är auktoritetsberoende tänker så, men den som är fri i anden tänker inte så. Anders, BRA text!
Inlägg #7: Postat: 2011-04-26 13:40:00
Patrik
Försök förstå att välfärd dröms inte fram. Skatterna kan inte höjas för att skapa något välfärdsymnighetshorn. De glada dagarna är över för att det inte håller i längden att låna pengar, samt trycka mer pengar för att artificiellt skapa välfärd. Situationen efter WWII kan inte återskapas idag. Svensken är inte av hävd på något sätt berättigad till latemansvälfärd när resten av världen för kämpa för sin välfärd.
Inlägg #8: Postat: 2011-04-26 18:41:00
Leif Erlingsson
Patrik har fel. Välfärd dröms fram. Det är pengar som inte dröms fram! -- Jo, förresten, även pengar dröms fram, men i den drömmen är det en monopoltillgång. Orsaken att vi inte har äkta välfärd är att vi krossar varandras drömmar.
Inlägg #9: Postat: 2011-04-27 12:59:00
Patrik
Nej, Leif, ideer om välfärd dröms fram. Själva välfärden arbetas fram.
Inlägg #10: Postat: 2011-04-27 13:20:00
Jan Olsson
En sparad årslön på banken,eller i madrassen,inga onödiga kortfristiga lån - betala kontant,eller giv f-n i att handla - det ger sinnesro och välfärd - lev inte över edra tillgångar,se där receptet!
Inlägg #11: Postat: 2011-04-27 13:47:00
Leif Erlingsson
Och den som arbetar fram välfärden måste ges möjlighet härför. Men i vårt samhälle begränsas ramarna för vad som tillåts skapas väldigt extremt. Vetenskaplig Diktatur, uttryckte Blackie nyss ang. EU-förbud mot alternativhälsa. Venus-projektet har skissat på hur vi kan få extremt välstånd, men pengarna kan vi skippa. Man kan bygga automatiska anläggningar som skapar den mat vi behöver, energi finns, och om vi bara inte hetsas att vi måste köpa-slita-slänga skräp till designad hållfasthet att gå sönder strax efter att garantin går ut utan istället hålla i hundra eller femhundra år med lämpligt underhåll, ja, då har vi allt välstånd vi behöver, och alla får jobb: Att hålla vårt välstånd i skick. Men det nuvarande ekonomiska systemet är ett anti-välfärds-system i alla bemärkelser. Det syftar bara till pengarnas välfärd, ej till människornas.
Laddar...