|
Inlägg #1: Postat: 2011-04-12 13:07:00
|
|
gosh |
Ett tips politisk lösning för utsatta människor.
Liberaldemokraterna har en workshop på onsdag imorn som handlar om medborgarlön.
Länk: tantrikblog.wordpress.com
Kan ses på nätet via denna länk: Länk: bambuser.com
Medborgarlön tar bort nästan alla marginaleffekter, de marginaleffekter som ofta är helt omöjliga och ta sig över för personer med mer eller mindre problem.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-04-12 13:13:00
|
|
Aguirre |
"Det är bara skurkar och banditer i Sverige i dag. Ohederliga människor som gör allt för att sko sig på de svaga. Det är rena rama maffiafasonerna"....och vad hade du väntat dig ? Det är dessutom de som har gjort de "politiska reglerna" och lagarna i landet. Det är dags att vi börjar strunta i deras lagar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-04-12 13:17:00
|
|
Elis |
Känner en begåvad man som med fyra andra är i Fas 3. De ska vara på "arbetsplatsen" 8 timmar per dag, det finns inget att göra.De kan inte värma mat. De får minimalt bidrag. Ägaren av företaget kammar in 25 000 i månaden på dem... Så jagar man sjuka med blåslampa, tar inte in fakta från läkare, vägrar läsa 14 läkares utredningar om en kroniskt sjuk, men låter företag tjäna pengar på dessa drabbade arbetslösa/sjuka/skadade. It´s a shame!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-04-12 13:29:00
|
|
Aguirre |
Häng ut namn på A-kassehandläggaren..och på Försäkringskassehandläggaren..och på arbetsgivaren som driver skiten..namn,bild,telefon och adress...så människor vet hos vem de skall klaga.Internet är fantastiskt..gör det anonymt så dom inte låser in dig bara.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-04-12 14:55:00
|
|
Jan Olsson |
Elis #3 - Vad är det för "arbetsgivare?" - Vad "produceras?" - Vad är "syftet?" - Vad har Din "känning" för begåvning? - Vilket "företag" handlar det om? - Vore intressant med flera fakta! - Tror inte mina öron? - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-04-12 16:28:00
|
|
adrian |
Regeringen gör penningtvätt , regeringen registrear e.x 100 miljoner mot arbetslöshet, men vart tar pengarna vägen pengarna går till KOMMUNEN
som sammarbetar med arbetsförmedlingen som anordnar praktik för FAS 3 arbetslösa. Så de hela är PENNING TVÄTT FRÅN REGERINGEN ALLIANSENS SIDA.
De som är SKANDAL är hur facket GODKÄNNER sådana avtal som bryter mot egna grundläggande principer . De hela är maffia verksamhet från regeringen,arbetsföremdlingen,kommunen,facket . De är ett STORT MAFFIA NÄT .
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-04-12 16:39:00
|
|
john callenius |
• Och second hand-företaget Prio 1, med butiker i flera städer, använder ett par hundra Fas 3-deltagare i sin verksamhet, för ”lokalt bistånd till behövande”.
– Det är precis så här det är tänkt, sa statsminister Fredrik Reinfeldt när han besökte Prio 1 i Sundsvall i november förra året. ”Riktiga jobb”, kallade han verksamheten som leds av en partikamrat. För arbetskraften får Prio 1 ersättning från staten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-04-12 18:23:00
|
|
open minded |
200 personer är 45000 om dagen i inkomster X 260 arbetsdagar det är ganska stora pengar ca 12 miljoner....
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2011-04-12 19:00:00
|
|
Jan Olsson |
Utan omkostnader,open minded? - det saknas relevans i edra insändare!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2011-04-12 19:01:00
|
|
susanna s |
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2011-04-12 20:08:00
|
|
Aguirre |
Gott Susanna...vi kan väl börja med att spreja Fas3-gris på fönster och dörrar på firmorna...så kanske efterfrågan blir mindre...sen kan vi ju..jaja..:-
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2011-04-12 21:41:00
|
|
Hansson |
Bra skrivet, jag har också skrivet om detta ämne.
Men detta är som du skriver är faktiskt verklighet och jag håller med dig i din analys.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2011-04-14 06:48:00
|
|
anders61 |
Svar till inlägg #5 och nummer 9
Exempel på företag som utnyttjar FAS3 på detta vis är PRIO1 och Jobbfabriken Blatteförmedlingen. Samt alla kommuner i landet.
Dessutom så vill jag tala om att relevansen finns i inläggen. Men är man insnöad och inte ser vad som verkligen håller på att hända i Sverige i dag så ska man inte blanda sig i och sprida sin skit. Utan jag anser att innan man yttrar sig i frågan ta reda på fakta.
Själv är jag en företagare som har blivit utkonkurrerad på grund av att detta system finns. Och jag har till och med blivit tillfrågad om jag vill ha FAS3 i mitt företag, men detta vägrar jag! Jag är ingen slavdrivare.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2011-04-14 13:07:00
|
|
Aguirre |
anders.... "Och jag har till och med blivit tillfrågad om jag vill ha FAS3 i mitt företag, men detta vägrar jag! Jag är ingen slavdrivare."...du är alltså ett exempel på att om man har nån som helst moral så har man inte på marknaden att göra...i vart fall inte om Staten och marknaden jobbar ihop...Då får dom väl snart hålla Starta Eget-kurser där dom avmoraliserar våra nya småföretagare totalt. Inte konstigt att frimurarna får dricka blod i sina ritualer...man får inte vara blöt som företagare :-
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2011-04-18 08:00:00
|
|
anders61 |
Precis så är det Aquirre, detta med FAS3 skulle jag tro att det handlar om så mycket mer. När företag och kommuner bryter mot lagen och ingen absolut ingen gör något. Som egenföretagare så har man inte en chans att vinna ett uppköp om man inte vill ha FAS3 i företaget. Alltså företag som har FAS3 kan erbjuda lägre priser till kund än vad jag kan med reguljär arbetskraft. Just nu pågår en dumpning av priser på marknaden. FAS3 används i arbete som dom absolut inte får enligt lagtexten.
Vi egenföretagare som inte vill ha FAS3 i våra företag blir utkonkurrerade och på det viset tvingar man oss att ta FAS3 eller att gå i konkurs.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2011-04-19 05:21:00
|
|
Aguirre |
Detta är ju en fråga där både småföretagare och fack borde vara eniga..staten dribblar bort vettiga småföretagare som de säger sig värna och samtidigt bidrar de till lönenedpressning för fackanslutna arbetare...har dom avskaffat strejkrätten och upphandlingslagen medans jag sov middag ? Varför finns Fas3 nästa vecka oxå ?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2011-07-04 14:03:00
|
|
Dippen |
Jag tycker att det är bra att man kan långtidssjukskriva sig för stressyndrom om man inte har tid att arbeta. Det kan finnas viktigare saker att göra i livet, t.ex. renovera huset. För en del kanske det räcker med några månader för att komma ikapp och för andra tar det några år och då blir det knappast bättre av att man blir trackad av Arbetsförmedlingen under tiden.
|
| |