Var håller artisterna hus?

Den här tråden diskuterar artikeln Var håller artisterna hus?.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2011-04-01 17:14:00
Leif Erlingsson
Aguirre: "Det fanns två sorters "röda"...de som var röda för att de hatade borgarna...och de som var röda för att de älskade mänskligheten...det blev olika saker av dem." Ja, det är två helt olika drivkrafter och personligen har jag i ganska många år nu struntat i vad folk tror på för att istället se på VARFÖR de tror som de tror. De som drivs av att de älskar mänskligheten kommer inte att luras av lögner för evigt, medan den andra sorten alltid är opålitlig. Re: #16, Länk: sourze.se .
Inlägg #22: Postat: 2011-04-01 17:49:00
Aguirre
Aabo..Jag har volvo,vovvar en liten gård...gift,kortklippt,glasögon,...kunde varit din lokale banktjänsteman...men allt är inte vad det synes vara...jag slänger gärna en gatsten på polisen eller ett bankkontor...mycket roligare än ett besök på operan :-...man skall inte ha fördomar..
Inlägg #23: Postat: 2011-04-01 17:51:00
Leif-Arne Undvall
#22 Nu narras du J L.
Inlägg #24: Postat: 2011-04-01 18:06:00
Nexa
Aguirre: Du låter som du har kul hobbies;.

Apropå fördomar: Innan jag blev gammal; och desillusionerad var jag en gång ute på skolorna och informerade om "mitt parti". Träffade där människor som var snabba på att placera mig i ett fack. De var alla helt säkra: Jaja, du kommer väl från Moderaterna. Andra var lika säkra: Jaja, du kommer väl från Vänstern. Jag kan avslöja att ingen av dem hade rätt;, men att jag nu är lika besviken på "mitt parti".

Så man ska inte döma hunden efter håren;

I andra sammanhang har jag fått höra att de är säkra på att jag är ute på gatorna och kastade gatsten. Här kan jag avslöja att det har jag aldrig gjort heller;. Fast efter att ha hört Aguirre, visst låter det som något att ägna sig åt om man har lite tråkigt en kväll...

Hade jag någon som helst talang på det området hade jag nog hellre skrivit låtar, men nu får jag nöja mig med att skriva artiklar här på Sourze.
Inlägg #25: Postat: 2011-04-01 18:19:00
Aguirre
en anarkist har aldrig trist :-
Inlägg #26: Postat: 2011-04-01 18:20:00
Aguirre
#Leif-Arne ...J L ..jag trodde det var en förkortning för jämtlning ?
..och nej...jag narras bara i förhör :-
Inlägg #27: Postat: 2011-04-01 18:23:00
Leif-Arne Undvall
# Du har ett ursprung i Jämtland men bor i Gtb trakten, J L, du har aldrig kastat en gatsten även om du påstår dig ha gjort både det ena och det andra. Jag tänker inte "outa dig" det får du göra själv, avsiktligt eller oavsiktligt.
Inlägg #28: Postat: 2011-04-01 18:29:00
Nexa
Oj nu blir jag besviken. Kan inte folk som bott i Jämtland och sen en sväng i Gbg-trakten vara anarkister?:. *suck* Då är det antagligen därför jag aldrig fastnat för den karriären då...
Inlägg #29: Postat: 2011-04-01 18:33:00
Aguirre
Nä...Leif...jag har inget ursprung i Jämtland...men skulle gärna haft...och jag har redan berättat att jag bor nära Stenungsund...så du får gärna "outa" JL...han blir nog förundrad :- Gatsten har jag hystat..och ägg...blev nekad visum till USA p.g.a. äggning under Kissingers besök...hur man visste det på ambassaden förvånar mig än idag.
Inlägg #30: Postat: 2011-04-01 18:35:00
Aguirre
Nu efterforskas identiteter...det är kul...då får väl konspirationnsteoretikerna vatten på sin kvarn :-
Inlägg #31: Postat: 2011-04-01 18:35:00
Leif-Arne Undvall
#28 Det handlar mer om att många tar tilfället i akt att under nick på nätet ta på sig olika identiteter, dels kan man ponera att man är någon som gör saker man gärna skulle vilja men inte vågar, man kan "blåsa upp sig " på kontaktsiter eller man kan "trolla" som ren förströelse. Slutligen har anarkism rätt lite med stenkastande att göra, de som påstår detta har bara någonslags schablonbild. Det närmaste anarkism man kommit rent sitoriskt är delar av norra spanien före inbördeskriget Katalonien etc. Fortfarande finns i Baskien världens högsta andel av medarbetarägda företag i näringslivet.
Inlägg #32: Postat: 2011-04-01 18:40:00
Leif-Arne Undvall
#30 Som sagt jag avser inte att outa någon. Men du vet, att jag vet, att du långtifrån är den rabulist du försöker framställa dig som, mera det "jag" du skulle vilja vara, om om, inte vore om.
Inlägg #33: Postat: 2011-04-01 19:31:00
Aguirre
Anarkskmen i det tidiga sovjet, i spanska inbördeskrigget, etc..var alla försök att skapa fasta organiserade former för anarki..vilket så klart självklart föll på sin egen självmotsägelse.Anariskm är per definition inte något man organiserar eller upprättar..det är en process för mer frihet i varje läge, dagens levande anarkism har litet att göra med de anarkister som slogs för 60-70 år sedan..de gjorde ofta gemensam sak med den s.k. arbetarrörelsen..idag lever anarkismen i andra former Länk: cveitch.org och Länk: freedomainradio.com Vad gäller JL tycker jag du skall outa honom...kom igen...:- Det blir kul...kanske nån man känner
Inlägg #34: Postat: 2011-04-01 19:42:00
Leif-Arne Undvall
Tja du verkar faktiskt luta lika mycket mot Ayn Rand tycker jag. Frihet är ju åxå en slags paradox, den, om inte utan egränsingar, frihet vi har idah upprätthåålls ganom statens våldsmonopol. OK avskaffa statens våldsmonopol, vad vill du ersätta det med?
Inlägg #35: Postat: 2011-04-01 21:15:00
Aguirre
Jag vill inte ersätta det med något...Ta inte makten-Krossa den. Då finns det ju alltid folk som invänder att mördare,tjuvar och rövare får fritt spelrum..det visar ju på en trist grundsyn på människan...som en varelse som skulle utnyttja brist på lagstiftning till att vara onda...min erfarenhet är tvärtom, fria människor vill varann väl och är beroende av varandra.
Inlägg #36: Postat: 2011-04-01 21:16:00
Aguirre
Ayn Rand är anarkism för förmögna.
Inlägg #37: Postat: 2011-04-01 21:29:00
Aguirre
#30...om jag framställde mig som den jag var skulle det kallas att inkriminera sig...inget jag rekommenderar. Vad gäller att "blåsa upp sig" på kontaktsiter litar jag helt på dig..det vet du säkert mer än mig om.
Inlägg #38: Postat: 2011-04-01 21:44:00
Ljuramannen
Nexa skriver "Förresten är pennan ett bra mycket farligare vapen än stenar..." Penna, det var exakt vad jag använde då jag skrev texterna. Att innehållet sedan inte handlade om att använda ännu mer penna och skriva ännu mer texter är en annan sak, men jag trodde att det var vad ursprungsartikeln handlade om. Att ingen törs skriva sånger om saker de känner för. Eller mot. Yttrandefrihet är som bekant rätt farligt att syssla med.
Inlägg #39: Postat: 2011-04-01 21:46:00
Aguirre
Leif-ArneOm du kommer i håg Gratulationsdiskussionen och Mats brist på jobb...Diamyd upp från 128,50 till 134,50 sen dess...bara en tankeställare om hur ruttet det kan vara idag
Inlägg #40: Postat: 2011-04-01 22:00:00
Leif-Arne Undvall
Ett samhälle där människor lever i endräkt utan lagar och regler är en, om än vacker så ändå utopi. Att med våld riva ner ett samhälle dess instutioner, lagar och regler, för att skapa ett nytt samhälle utan lagar instutioner, utan våld etc. verkar en aning paradoxalt. Det finns färvisso de som försökt förverkliga liknande utopier, Rudolf Steiner t.ex. Hans lösning var inte våld, i någon form, utan att ge barn en utbildning, fostran som skulle bidra till ett bättre samhälle. Kibutzniks levde i början i kollektiv där alla tillgångar var gemensamma och resultatet fördelades efter behov. De var tidvis rätt framgångsrika, men en viktig detalj var att de som ingick i organisationen gjorde det frivilligt och kunde närhelst lämna. Det är med utopister och utopin vs verkligheten som med militärer kartan vs verkligheten. Stämmer inte kartan/utopin med verkligheten gäller kartan/utopin.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...