|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:16:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Du skriver om "gemene man" och "Folk som DU. Jag litar sålunda inte på dig." som en massa. På vilket sätt anser du att du inte tillhör denna? Vad arbitrerar urskiljandet?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 15:26:00
|
|
Jörgen G |
Hej igen Michael : Jag satt just och funderade på om du hade någon personlig relation till någon polis, efter dina vilda utfall och den blinda frenesi och raseri som du försvarade polisen med efter Kajsa Granellis artikel. Nu förstår jag din inställning, efter att i 27 år blivit matad vid middagsbordet med den ena sidans version av verkligheten.
Forts...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 15:32:00
|
|
Stefan Holmqvist...Igen |
Jag tänkte fråga två saker till om det går bra: Du skriver "självutnämd kritiker" Finns det utnämnda kritiker då? Vem menar du med jag har åtminstOne KUNSKAP och ERFARENHET av poliser och rättsväsendet sedan 27 år. Vad har du att komma med" Var det inte det dom drabbade i Göteborg fick?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-14 15:55:00
|
|
Per J |
Ditt förakt för det du väljer att kalla gemene man och medelsvensson genomsyrar denna artikel.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-14 16:04:00
|
|
Jörgen G |
Å ena sidan är man Oskyldig Tills Motsatsen BEVISATS. Å andra sidan är man aldrig oskyldig om man fått pryl av polisen, eftersom Ingen får stryk för att de gjort "Ingenting"! Så bästa sättet att se om någon är skyldig är att fråga sig "Har han blivit slagen av polisen? OK, då är han skyldig!"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-14 16:42:00
|
|
Patrik |
SKÖNT att det äntligen är någon som orkar försvara poliskåren. Artikeln är kanske lite väl provocerande ibland, men syftet är gott. Polisen får ta så jäkla mycket skit att det är lätt att glömma bort hur mycket gott de gör för samhället.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-14 21:08:00
|
|
nihilisten |
jag litar inte på någon.
är inte en polis oftast en medelsvensson?
|
| |