SVT för kommersiellt – enligt TV4

Den här tråden diskuterar artikeln SVT för kommersiellt – enligt TV4.
Inlägg #1: Postat: 2011-03-08 14:49:00
steno
I betalkanalen Canal plus, som ägs av TV4 räcker det inte att tittarna betalar höga avgifter för medlemsskapet. De varvar på med lika mycket reklam som moderkanalen. Dubbel finansiering alltså. Jag anslöt mig en gång till Canal plus för att jag ville följa engelska ligan och serie a när Zlatan spelade där. Ett annat skäl var att den var reklamfri. Men det tog inte länge förrän avbrotten i började och det drog med sig övriga betalkanaler.
Inlägg #2: Postat: 2011-03-08 15:06:00
steno
TV4:s Jan Scherman anklagade igår SVT för atty tälja sponsorskyltar med upp till 50 rabatt. Det förnekar SVT:s sportchef Per yng idag i DN. De köper liksom TV4 evnemangen från EBU. Först därefter säljer de skyltarna och de behöver inte ge rabatter. De tar in 35 miljoner för att kunna ge tittarna del av stora sporthändelser. De är viktiga. De kommersiella betalkanalerna har redan tagit över champions league och hockey-VM.
"Varför ska de sportintresserade mer och mer hänvisas till de kommersiella kanalerna", frågar Per Yng.
Inlägg #3: Postat: 2011-03-08 18:59:00
steno
"SVT1:s ändrade inriktning mot alltmer underhållning, samt deras ökade resurser, har gjort dem mycket framgångsrika under året och satt en stor press på hela den kommersiella tv-marknaden, vilket medfört att även de mindre kanalernas ökningstakt har avstannat. Konkurrensen från SVT1 är en tuff och spännande utmaning för hela den kommersiella tv-marknaden", säger TV4-Gruppens kanaldirektör Peter Lindström i ett pressmeddelande.Mediavärlden 3 jan 2011.
Har vi inte här förklaringen till Jan Schermans agerande?
Inlägg #4: Postat: 2011-03-08 19:07:00
steno
SVT1 rekordökar – även bland de unga – medan samtliga kommersiella storkanaler backar. Det visar unika siffror som MMS tagit fram på uppdrag av dagensmedia.se. Dagens media 23 dec 2010 under rubriken "SVT mosar kommersiell TV"
Det som oroar mig är att även lulturministern Lena Adelsohn verkar kritisk mot SVT:s inriktning på även populära underhållningsprogram
Inlägg #5: Postat: 2011-03-08 19:15:00
Diplomatenologgad
Personligen tycker jag att TV 4 kan ta över Melodifestivalen och låta den dö sotdöden i TV 4 .
Inlägg #6: Postat: 2011-03-08 19:30:00
Aguirre
Tv har blivit reklam med vissa avbrott för program...länge leve fildelningen..då kan man se det lilla som är sevärt utan reklame
Inlägg #7: Postat: 2011-03-08 19:34:00
steno
Melodifestivalen är inte heller min favorit, främst för att den sällan presenterar några melodiösa kvalitetslåtar. Men unga tittare och de är många slipper de fåniga och irriterande reklaminslagen, det uppskattar de.
Inlägg #8: Postat: 2011-03-08 19:36:00
steno
Företagen slåss för att få köpa reklamtid hos TV4 enligt dem själva. Men vad händer när tittarna minskar mer och mer. Det måste ju finnas några köpare som går på reklame
Inlägg #9: Postat: 2011-03-11 18:17:00
steno
Nya Sportspegeln har blivit en succé.

SVT:s söndagsmagasin är nu mer än dubbelt så stort jämfört med söndagssporten i TV4.

– Publiken tycker uppenbarligen att vi är bäst, säger tv-sportens chef Per Yng.
Det säger Yng till Aftonbladet. Hurra säger jag som aldrig ser på TV4 sport. Reklamfritt är underbart
Laddar...