|
Inlägg #1: Postat: 2011-04-20 14:08:00
|
|
Yngve K |
Bra att Du försöker att sprida historiskt kunnande till Sourze läsare.I vissa hänseenden har det dock uppkommit felaktigheter. Tyskland uppkom 1871 som en enad stat och det var Preussens kung som utropades till tysk kejsare i spegelsalen i Versailles slott efter det att Preussen hade besegrat Frankrike 1870-71 i fransktyska kriget.Efter andra världskriget frånträdde Tyskland ytterligare landområden och fick sin nuvarande yta efter återföreningen 1990.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-04-20 23:11:00
|
|
Hansson |
Tack Yngve för ditt påpekade jag måste ha missat detta, när jag höll på med artikeln, men jag måste skylla på ren trötthet i huvudet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-04-22 09:57:00
|
|
Spartacus70 |
Imperierna har aldrig gått förlorade men är idag inte längre nationer eller ens sammanslagningar av nationer De är istället gränslösa och deras främsta vapen är inte den militära makten, som mest är en illusion utan en ekonomisk makt som sprider sig likt en löpeld över världen. Idag styr organisationer, tankesmedjer och globala företagskarteller och för "tysta krig" mot oss alla. Genom visioner om demokratier, frihandel, miljöarbete, frihet och rättvisa åt alla tar de över en nation efter den andra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-04-22 12:49:00
|
|
Dag Nilsson |
#3 Jag delar din analys, Spartacus och vill poängtera att militär makt visserligen inte gör jobbet att stegvis förslava hela Världen i händerna på några få, men utgör förutsättningen för att dessa få skall kunna behålla makten när sanningen går upp för folk. Eljest kan människor komma att ignorera alla avtal och lagar som backar upp dem. Staterna kan annars besluta sig för att återta det som de monetära trollkarlarna lurat till sig. --- Se sex minuter om Uniform Commersial Code - Länk: youtube.com - Ytterst är det USA-England/EU-Israels militär som backar upp lydnaden av UCC. Men det är med monetära affärer erövringarna görs.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-04-22 20:31:00
|
|
Spartacus70 |
#4 Dag visst är det så att den militära makten kommer eg till störst nytta när nätet väl är kastat. Genom det ekonomiska övertagandet kan man inte bara smyga in planerna mn även knäcka livsgnistan utan att befolkningen kan motagera. De khazariska blodslinjernaRothchild har gjort ett gott förarbete och håvar numera in näten ett efter ett. Staterna måste behålla sin suveränitet om de inte ska slukas.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-04-24 21:27:00
|
|
GunnarL |
Hansson, Med all respekt - men om Din ambition är att kartlägga de imperier som kommit och gått under århundraden så är berättelsen minst sagt lite tunn. Men Ditt syfte är ju gott och ämnet intressant.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-04-24 22:04:00
|
|
GunnarL |
forts. För övrigt är ämnet för stort att behandlas i en artikel. Det skulle behövas en serie på minst tio artiklar bara för att få med det mest elementära. 1/ Du Yngve Karlsson kan väl fundera på detta med allt Ditt historiska kunnande. Allt från babylonier, sumerer och egyptier fram till våra dagars Sovjetunionen och USA. Fast ämnet kanske är ogreppbart.
|
| |