|
Inlägg #61: Postat: 2011-12-07 21:40:00
|
|
CMO |
#58-59 "In addition to atopic disorders, we further compared diseases—such as obstructive bronchitis, pneumonia and otitis media, heart disease, anemia, epilepsy, and attention deficit hyperactivity disorder ADHD—in unvaccinated and vaccinated subjects. No relevant differences in the lifetime prevalences were found, neither for different age groups nor between girls and boys."
Dålig läskunnighet?
De sjukdomar som vaccinen bevisligen skyddar mot kan ju å andra sidan leda till allvarliga komplikationer och skador, inte minst neurologiska skador.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2011-12-07 21:49:00
|
|
amish |
#61 kan du läsa det var något nytt.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2011-12-07 22:55:00
|
|
Leif Erlingsson |
OK, så den studien hittade inga skillnader i ADHD läste inte hela texten, försökte hitta var de beskrev vad de hade tittat efter men missade att det stod utspritt. Nu brukar det ju vara Autism och Asperger som förknippas med vacciner, inte ADHD, men du hittar väl att de har kollat efter även det? Hursomhelst, detta var en studie. Det finns som jämförelse massor av studier som visar att mobiltelefoni är farligt, men ändå betraktar vi det som ofarligt, så man får vänta på fler många fler studier innan man kan tro på vacciner. Dessutom är det ju känt att folk både dött av vacciner och nu helt nyligen fått sömnsjuka och allt möjligt, så vacciner är farliga saker.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2011-12-08 11:00:00
|
|
amish |
Ja du CMO hur förd bakom ljuset du är kan en ju undra sig. Länk: http:
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2011-12-08 14:32:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se amish 2011-12-08 11:00, tack för den studien -- Länk: healthfreedoms.org Länk: healthfreedoms.org Jag efterfrågade ju till CMO fler studier. Och även att man undersöker kopplingen till Autism-spektra. Den studie du nu länkar till nämner 2-5 ggr större risk för barn att få sjukdomar och olika diagnoser om de är vaccinerade, än om de inte är vaccinerade. Även den studie CMO refererade hittade att barn hade ökad risk, om de var vaccinerade, men vad jag förstår så tittade den inte - utöver ADHD - på neurologiska problem, och den menade att det över hela livet skulle jämna ut sig till fördel för vaccinerade. Som sagt, utan att titta på neurologiska problem, CMO rätta mig om jag har missat något. Med tanke på att det är så vanligt att inte vilja se några risker med vaccin, skolsköterskor och andra är helt inställda på att prata väl om vacciner och att det inte finns några risker, så tänker jag personligen att det finns ett bias att inte se problem som gör mig oerhört försiktig. Inget mer vaccin, känns det.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2011-12-08 15:31:00
|
|
CMO |
#64 - 65 "The data was collected from parents with vaccine-free children via an internet questionnaire by vaccineinjury.info and Andreas Bachmair, a German classical homeopathic practitioner."
LMAO
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2011-12-08 16:26:00
|
|
amish |
#66 www.vaccineinjury.info/vaccinations-in-general/health-unvaccinated-children/survey-results-illnesses.html
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2011-12-08 16:34:00
|
|
amish |
|
| |