|
Inlägg #41: Postat: 2011-12-07 10:31:00
|
|
amish |
Vad bekräftande skolmat så är ämnet E621 mononatriumglutamat ganska flitigt använt vilket i sig är det sämsta med skolmaten. Vilket i sig skapar en hel lista med sjukdomar och åkommor.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-12-07 10:44:00
|
|
Lennart Asp |
amish: Du som är amish och allt kanske kan svara på min fråga i inlägg #37. :
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-12-07 10:46:00
|
|
Lennart Asp |
amish: Annars håller jag med dig att glutamat inte är så hälsosamtfinns även i en del buljonger om man inte ser upp och kollar innehållsförteckningen.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-12-07 12:08:00
|
|
Jan Olsson |
Heter det inte glyttamat på skånska,sånt man får på bespisningen? - Stackars barn!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-12-07 13:46:00
|
|
Lennart Asp |
Ja du, Jan.De stackars "glyttarna", smågluttarna som vi säger i Sverige, får stå ut med mycket, innan dem själva kan bestämma om de vill inmundiga kvicksilver, glutamat och annat gift via maten.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-12-07 15:24:00
|
|
CMO |
#39 "hjäpa något"? Studien visar att vaccineringen är både effektiv och ofarlig.
Dvs du har, återigen, 100 fel när du påstår att vaccinering är ineffektiv och riskabel.
Vad som inte nämns i passusen jag citerade är att även de som inte vaccineras skyddas av att majoriteten är vaccinerad. Därigenom minskas naturligtvis antalet smittkällor och risken för epidemier högst dramatiskt.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-12-07 15:41:00
|
|
amish |
Studien? Vilken studie visar att den är helt ofarlig och om så nu är fallet så strider den mot mänskliga rättigheter för oss att få veta rätt information. Innefektiv är den verkligen inte med tanke på alla virus den innehåller. Är du helt seriös när du säger att det är helt riskfritt med vaccin? Www.unlessthelordmagazine.com/articles/vaccines Prt1.htm
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-12-07 15:50:00
|
|
amish |
Http:/www.unlessthelordmagazine.com/articles/vaccines20Prt201.htm
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-12-07 15:57:00
|
|
CMO |
#47 Ingenting är "helt ofarligt". Om du äter kan du sätta i halsen och kvävas till döds.
Riskerna med att äta är dock mycket små jämfört med riskerna av att inte äta.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2011-12-07 16:23:00
|
|
Jan Olsson |
Ja,CMO,Äta bör man,annars dör man! - Äta gör man,LIK förbannat!
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2011-12-07 19:17:00
|
|
amish |
#49 svåra på frågan istället för att bolla över det på något helt inrellevant. Ja du kan bli överkörd när du går över gatan med men det har inte med saken att göra. Dessutom motsäger du dig själv från det ena inlägget till det andra. Du har dubbla budskap som du försöker hålla s ett budskap. Det är inte ofarligt med varken vaccin eller mononatriumglutamat e621 . Sen kan du även kolla upp e951 när du ändå håller på. Det är bara att inse att vi lever i en farlig värld med många farliga ämnen som mänskligheten sakta men säkert dör av och det enda vi kan göra är att reducera det dagliga intagen av dessa ämnen. Personligen känner jag till många av dessa ämnen som skadar mig och undviker dessa, dessutom försöker jag få andra medmänniskor att undvika dessa farliga och dödliga ämnen.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2011-12-07 19:54:00
|
|
Jan Olsson |
#51 - Ja,amish,har jag fattat rätt? - "sakta men säkert dör av" - Det gör vi väl oavsett vad vi äter? - Eller menar du att vi vore odödliga,utan dessa gifter som du påpekar? - Heureka! - Du har funnit det! - Eller? - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2011-12-07 19:59:00
|
|
CMO |
#51 Bara för att du inte förstod relevansen betyder inte att den inte fanns där.
De som kan stava till "irrelevant" t.ex. förstod nog att det handlade om att väga fördelar mot nackdelar. Ingen läkare skulle naturligtvis rekommendera vaccin eller någon annan medicin om inte de förväntade positiva effekterna var större än de förväntade biverkningarna oavsett hur små och sällsynta biverkningarna var.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2011-12-07 20:16:00
|
|
Leif Erlingsson |
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2011-12-07 20:25:00
|
|
amish |
Ni kan inta dessa ämnen som det passar er. När du har tillsatser som har oerhörda bieffekter som i sig påskyndar dödlighet så tycker jag att det är relevant att andra får kännedom om det. Vad bra C M O att du är odödlig till skillnad från oss andra. Men att du sitter och försvarar dessa gifter är för mig ofattbart. Sen vad min stavning har med saken att göra är även det irrelevant.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2011-12-07 20:29:00
|
|
amish |
#54 Tack dessa små handdatorer är inte det enklaste funktionsmässigt. De gör lite som de vill lite då och då.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2011-12-07 20:59:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se CMO 2011-12-07 15:24, - Måste ha missat det när jag kastade ett öga på studien, att de enligt dig kl. 15:24 undersökt om vaccin var ofarligt. Peka gärna ut hur de hade undersökt det. Själv noterade jag bara att de hade undersökt hur effektivt vacciner hade skyddat mot de sjukdomar de skulle skydda mot. Menar du att de också gjort någon slags totalstudie vad gäller all annan sjuklighet i jämförelse mellan vaccinerade och ovaccinerade? Intressant, i så fall. Får bestämt titta efter... Länk: ncbi.nlm.nih.gov Länk: ncbi.nlm.nih.gov . "MethodWe evaluated data on diseases that are preventable by vaccination, infectious and atopic diseases, and vaccinations received that had been collected between 2003 and 2006 in a representative sample of 17 641 subjects aged 0 to 17 years in the framework of the German Health Interview and Examination Survey for Children and Adolescents Kinder- und Jugendgesundheitssurvey, KiGGS." Hmm. Näe, var har du tittat? Jag hittar banne mig inte att de har kollat hur den totala sjukligheten skiljer sig. Vad jag kan se så har de bara tittat på de sjukdomar vaccineringarna ska skydda mot. Nu får du faktiskt hjälpa till lite här, CMO. Jag kan inte hitta det du har hittat, att det skulle vara visat att vaccinerade är friskare. Jag hittar bara att vaccinerade enligt denna studie inte blir lika sjuka i de sjukdomar de vaccinerats mot. Det är ju en avsevärd skillnad, de ser du väl?
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2011-12-07 21:01:00
|
|
Leif Erlingsson |
Ja, allergi hade de förstås tittat på också, men det tycks stanna där.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2011-12-07 21:02:00
|
|
Leif Erlingsson |
Inget om neurologiska skador.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2011-12-07 21:28:00
|
|
Lennart Asp |
Jag försökte i mitt inlägg #37 föra debatten tillbaka till sakfrågan- skolmaten - med min fråga: "Vad äter Amish för mat? Förlåt, vad äter Amishbarnen för mat i skolan? För de har väl egna skolor?" Kanske har betydelse för de små livens hälsa? Men det är väl ingen som bryr sig om mig och vad jag säger? :
|
| |