|
Inlägg #21: Postat: 2011-12-05 15:35:00
|
|
CMO |
#18 Nej det förekommer nog inte att Amish genomför blodtranpantationer eftersom de inte arbetar som läkare. Däremot har de inget emot det som patienter.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-12-06 07:14:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se CMO 2011-12-05 15:23, - I det här fallet syftar du vad jag förstår på studien av Dr. Kevin Strauss, MD och Dr. D. Holmes Morton, MD. Ur citaten i bloggtexten framgår att Strauss anser att den låga förekomsten av "idiopathic autism" skulle kunna bero på Amish-folkets genetik. Menar du att de är en egen Amish-ras? Man kanske rentav blir en egen ras av att tillhöra en viss grupp, är det så du menar?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-12-06 15:36:00
|
|
CMO |
Vad jag syftar på är att det inte finns några välgrundade studier som visar det du påstod, dvs dels att Amish inte vaccinerar sig och dels att de inte drabbas av autism. Utan att motsatsen till vad du påstår är sant, i vanlig ordning.
Om du har svårt att ta till dig att genetiska särdrag kan uppstå i en grupp som under lång tid är isolerad från den allmänna populationen och som reproducerar sig inbördes så rekommenderar jag en grundkurs i biologi.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-12-06 16:25:00
|
|
Leif Erlingsson |
Det tycks inte ö.h.t. finnas några studier. Du hänvisar via din länk till läkare som redovisat sin kliniska erfarenhet. Läkare kan inte göra kliniska studier på icke-problem, det ligger i sakens själva innersta natur.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-12-06 17:21:00
|
|
CMO |
#24 Det ligger i "sakens natur" att om Amish konsekvent inte vaccinerar sina barn som du påstod skulle en klinik som tar emot många sådana barn inte vaccinera en stor majoritet av just dessa barn med föräldrarnas samtycke. Inte heller skulle de påträffa autistiska amish barn om sådana inte existerade vilket du också påstod.
Det ligger tydligen i din "innersta natur" att obekymrat sprida myter och lögner oavsett om det gör att barn blir handikappade eller t o m avlider som en följd.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2011-12-06 17:38:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag påstod inget alls, jag citerade Beyondthemedia. Dock intressant att Amish tycks ha mindre autism än vi andra.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2011-12-06 18:29:00
|
|
CMO |
#26 Så du menar att när du citerar påståenden från dina "alternativmedia" utan ytterligare kommentar är de vanligtvis grundlösa eller medvetet felaktiga uppgifter du sprider.
Jo jag vet det mycket väl, men tillfälliga läsare kanske inte känner till det.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2011-12-06 20:54:00
|
|
amish |
Alternativmedia är den mest växande i världen,är det inte fantastiskt. CMO får det att framstå som något hemskt. Vem litar du på CMO?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-12-06 22:10:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
#28 Jomenvisst. Sanningen finns på Youtube, och gillar jag inte den sanning jag hittar så går det lätt att hitta en ny sanning som passar mig.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2011-12-06 22:19:00
|
|
Leif Erlingsson |
Nä du CMO, så värst fel ute var inte de journalister vars story min länk från början byggde på. Visst, något år senare skrev dina två medicinare ihop en rapport eller som de kallade den, studie, utifrån kliniska data. Men t.o.m. den senare ihopskrivna rapporten berättar ju en historia om mindre vaccinering och mindre autism bland Amish. Och du tror aldrig det förekommit att en DN eller SvD eller SVT eller SR journalist missat en senare studie från någon medicinare som mildrar tidigare slutsatser, och byggt en artikel utan den senare rapporten från någonstans i tjottahejti?Sedan har vi ju de riktiga desinformatörerna som sprider grundlösa eller medvetet felaktiga uppgifter, som t.ex. de man kan rösta på på denna sida: Länk: aretsforvillare.nu Länk: aretsforvillare.nu . Ta t.ex. Annika Linde, Chef avd. virulogi, Smittskyddsinstitutet, vad ska man säga om det hon sysslat med?! "Motivering: Annika Linde medverkade till hysterin kring svininfluensan i Sverige 2009 och har orsakat ett nedsatt förtroende för skolmedicin. Smittskyddsinstitutet och Annika Linde har ansvar för att svenska folket skadats immunologiskt och neurologiskt av vaccinet där narkolepsin förmodligen bara är toppen på ett isberg. Läs mer... Länk: aretsforvillare.nu "Då ligger alternativmedias missar av ännu ej utförda, eller återrapporteringar av artiklar från innan sådana studier skapats, i lä!
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2011-12-06 22:43:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se CMO 2011-12-06 17:21.Jag har redan delvis svarat på denna. Men inte på slutet, där du skrev om att "obekymrat sprida myter och lögner oavsett om det gör att barn blir handikappade eller t o m avlider som en följd". Eftersom detta ju är vad Annika Linde, Chef avd. virulogi, Smittskyddsinstitutet, har gjort så håller du rimligen med mig om att man inte likt henne och fulmedia se listan på medielänkar från artikeln om henne ska sprida myter om att det skulle vara säkrare att vaccinera än att låta bli?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2011-12-06 23:32:00
|
|
CMO |
"inte så värst fel ute"
De citerar två påståenden.
1. Amish barn vaccineras inte.
2. Amish barn drababs inte av Autism.
Båda dessa påståenden är uppenbart felaktiga.
Jag inser att det är "par for the course" för dig med noll rätt av två möjliga. Men mer än 100 fel kan ju faktiskt inte ens du ha.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2011-12-06 23:34:00
|
|
CMO |
#31 Det ÄR säkrare att vaccinera än att låta bli.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2011-12-06 23:39:00
|
|
Hansson |
Får jag nu fråga er som kommenterar den artikel vad fan detta som in surrar om har att göra med dålig skolmat?
för det är de den handlar om vare sig mer eller mindre, ja jag vet att det finns de kommuner som satsar på skolmaten och de högaktar jag dem för men de som inte gör de. Ja de är de artikeln handlar om så håll er till ämnet och mattan.
Sväva ut i rymden kan ni gör på annat håll BASTA !
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2011-12-06 23:47:00
|
|
Leif Erlingsson |
Barnatro är sympatiskt. Från barn. Ang. felaktiga påståenden så visade det ju sig även från din källa finnas viss korrelation för kopplingen minskad vaccination, minskad autism. Men vaccinationer började man strax efter att folk blivit mycket friskare av mer renlighet. Har du något fog, någon undersökning som kunnat påvisa att vacciner generellt sätt stärker hälsa och minskar dödlighet och sjukdom jmf. med icke-vaccinering?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2011-12-06 23:52:00
|
|
Leif Erlingsson |
Hej Hansson. Känner du till att skolor inte bara serverar dålig skolmat, de sprutar även i elever vacciner och låter dem gurgla flour. Kan man inte liksom se lite holistiskt på det hela? :
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2011-12-06 23:58:00
|
|
Lennart Asp |
Hansson: Vad äter Amish för mat? Förlåt, vad äter Amishbarnen för mat i skolan? För de har väl egna skolor? :
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2011-12-07 00:05:00
|
|
CMO |
Key Messages.
•On the basis of representative KiGGS data, 0.7 of children and adolescents aged 1–17 years from non-immigrant families in Germany have never been vaccinated.
•The evaluation showed that vaccinated children and unvaccinated children differed substantially only in terms of the lifetime prevalence of vaccine preventable diseases; as is to be expected the risk of such diseases is notably lower in vaccinated subjects.
•In the largest study in children and adolescents so far none of the often anticipated health differences—such as allergies and the number of infections—were observed in vaccinated and unvaccinated subjects aged 1–17 years.
Länk: ncbi.nlm.nih.gov
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2011-12-07 00:23:00
|
|
Leif Erlingsson |
Ja, enligt den studien tycks ju vaccinationer generellt sett hjälpa något. För mindre barn visade resultatet dock ökad sjukdom. Men hur vet man att man inte får i sig ett vaccin som orsakar handikapp eller värre, jmf. svinerivaccineringarna? Enligt försiktighetsprincipen, för att undvika en ingång för giftinsprutning, så vill jag inte att jag eller min familj vaccineras.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2011-12-07 10:23:00
|
|
amish |
Vi ser ju klart och tydligt att vaccinet "hjälpt" CMO. Vilken halt av kvicksilver tror ni han har i hjärnan. Enligt mig ganska höga doser med tanke på hans avskärmande sätt att se på det sanna som sker.
|
| |