|
Inlägg #21: Postat: 2011-12-05 15:35:00
|
|
CMO |
#18 Nej det förekommer nog inte att Amish genomför blodtranpantationer eftersom de inte arbetar som läkare. Däremot har de inget emot det som patienter.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-12-06 07:14:00
|
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se CMO 2011-12-05 15:23, - I det här fallet syftar du vad jag förstår på studien av Dr. Kevin Strauss, MD och Dr. D. Holmes Morton, MD. Ur citaten i bloggtexten framgår att Strauss anser att den låga förekomsten av "idiopathic autism" skulle kunna bero på Amish-folkets genetik. Menar du att de är en egen Amish-ras? Man kanske rentav blir en egen ras av att tillhöra en viss grupp, är det så du menar?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-12-06 15:36:00
|
|
CMO |
Vad jag syftar på är att det inte finns några välgrundade studier som visar det du påstod, dvs dels att Amish inte vaccinerar sig och dels att de inte drabbas av autism. Utan att motsatsen till vad du påstår är sant, i vanlig ordning.
Om du har svårt att ta till dig att genetiska särdrag kan uppstå i en grupp som under lång tid är isolerad från den allmänna populationen och som reproducerar sig inbördes så rekommenderar jag en grundkurs i biologi.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-12-06 16:25:00
|
|
Leif Erlingsson |
Det tycks inte ö.h.t. finnas några studier. Du hänvisar via din länk till läkare som redovisat sin kliniska erfarenhet. Läkare kan inte göra kliniska studier på icke-problem, det ligger i sakens själva innersta natur.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-12-06 17:21:00
|
|
CMO |
#24 Det ligger i "sakens natur" att om Amish konsekvent inte vaccinerar sina barn som du påstod skulle en klinik som tar emot många sådana barn inte vaccinera en stor majoritet av just dessa barn med föräldrarnas samtycke. Inte heller skulle de påträffa autistiska amish barn om sådana inte existerade vilket du också påstod.