Den digitala revolutionen är här

Inlägg #1: Postat: 2011-02-21 19:44:00
Jocke S-43
Bra artikel, och visst är det som du säger. Jag hoppas det för framtiden iaf. Ett svenskt exempel. Fram till ca -95, var det absolut tabu att kritisera svensk feminism. Det var synonymt med kvinnoförtryck, inte acceptera kvinnors frigörelse, tillbaka till spisen osv osv. Jag vet. Men då kom internet, bl.a. bildades AFS just -95 Antifeministiska samfundet Nu hann dessvärre statsfeminsmen emellan med sin enögda populistpolitk. Men som vi sett i fallet Assange, och åtminsotne skymtat i frågan om t.ex. pojkars orättvisa skolbetyg, diskrimineringen av pappor genom soc. osv. Så kommer sanningen så småningom att kasta denna odemkratiska elitrörelse för så är det på politikens sophög, till fromma för både kvinnor och män.
Inlägg #2: Postat: 2011-02-21 19:49:00
Jocke S-43
Bara Bill Gates m.fl. kan lugnna ner sig lite och göra detta med datorhantering lika enkelt som att köra bil! För så är det inte. Du får gärna skriva en artikel om hur det humana missbruket skapar datorer och program som är fullkomligt nersölade med onödiga saker, och dålig pedagogik/info, vilket både ökar priset, känsligheten och minskar hastigheten. Samt försvårar för U-länderna att komma in i cybervärlden!
Inlägg #3: Postat: 2011-02-21 19:53:00
tobias
Nja, nu har jag inte samma uppfattning som dig i just den frågan. Men du har helt rätt i att sådana grupperingar och sammanslutningar med folk med liknande åsikter knappt skulle ha varit möjligt innan Internets tid. Det är väl lite på gott och ont, eftersom en del extremare grupper kan växa sig stora, men samtidigt tror jag att de grupperna på samma sätt kommer slås tillbaka av ännu större medborgerliga rörelser som organiserats helt eller till viss del med hjälp av Internet.
Inlägg #4: Postat: 2011-02-21 20:00:00
Jocke S-43
Jag kan väl hänvisa till den här artikeln. För det är väl ändå demokrati du är ute efter?
Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2011-02-21 20:12:00
Jocke S-43
Eller till den här, där AB äntligen erkänner männens roll i de revolutioner du nämner! Länk: aftonbladet.se
Inlägg #6: Postat: 2011-02-21 20:19:00
Jocke S-43
Eller kankse till den här, där en gammal feminist går till skarpt angrepp mot statsfeminsimen och hur den gjort unga kvinnor ansvarslösa!
Länk: newsmill.se
Sedan Tobias, kanske även du får välja? Om att bli negligerad för din artikel, eller att få ett svar av någon intresserad, vilket dock innebär att du måste bli påverkad, genom internet. Precis som din artikel tar upp!
Inlägg #7: Postat: 2011-02-21 20:21:00
Jocke S-43
Sitter och skriver med ficklampa i N Afrika och dålig anslutning. Därav en del brister mm.
Inlägg #8: Postat: 2011-02-21 23:45:00
Aguirre
Och igår rapporterade SVT att svenska krigsmakten förutom gamla goda FRA hade fått igång sin PsyOps-avdelning en god blandning av grönklädda våldsexperter och reklamfolk utan moral..chefen sa att de inte sysslade med propaganda :-
Företag,myndigheter och organisationer..har redan sina inplants i de digitala medierna...Vi som ser möjligheterna med internet och verklig demokratisering måste fatta att motståndarna redan har posterat sig i cyberspace...Wikileaks,AnonOps,VuxnaFörbannadeHackare,Corruptio.blog,m.fl är essentsiella nu...inget för bara technördar.Vad har du för motvapen på din burk ? ...den frågan kommer du att få ställa dig förr eller senare..det går fort nu
Inlägg #9: Postat: 2011-02-22 10:28:00
tobias
Jocke: Min artikel handlade inte om antifeminism och jag har inget som helst intresse av att diskutera det, eftersom jag tycker det är trams. Men jag är ändå positiv till att alla olika åsikter kan komma fram med hjälp av informationsteknologin, även om det är på gott och ont. Men vad som är gott och vad som är ont beror väl iofs på vem man frågar. Som Voltaire sa: "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem".
Inlägg #10: Postat: 2011-02-22 10:39:00
tobias
Aguirre: Du har nog helt rätt i att stater och länders regeringar för sin kamp även på Internet. Det är ju inte en slump att man valde att stänga av Internet under flera av revolutionerna i Nord-Afrika, eller att man nästan har total kontroll över nätet. Men jag tror att nätet är så stort, och när användarna är många och de tekniska möjligheterna är många så kommer det bli en kapplöpning och kraftmätning mellan idealister och auktoritära stater. Visst kan man övervaka nätet och informationen på många olika sätt, men det finns många sätt att undkomma den övervakningen också. Låt säga att det finns et 50-tal som sitter och jobbar dagligen med nätövervakning i ett valfritt land. Antalet skickliga datanördar som arbetar för att undkomma övervakning kommer alltid vara oerhört många fler och därför alltid ha ett övertag tror jag.
Inlägg #11: Postat: 2011-02-22 11:08:00
Jocke S-43
9 ÄHHH, om "antifeminism" är trams, så beror det på att feminism är trams. Har du inte följt med? Tycker du på fullt allvar att den debatt och politik som förs, är demokratisk, jämställd och rättvis i könshänseende? Läs länkarna för guds skull, jag har bara skrivit en av dem. Diskriminering av pappor på soc, av pojkar i skolan, sexköpslag oach assange och gud vet vad. Nu får du skärpa dig om du vill framstå som en internets demokratiförkämpe! För här kommer du inte undan med "trams" argument. Och glöm inte att det var jag som väckte din borglömda artikel till liv! Du kunde ha varit långt ute i cyberrymden redan, utan mig!
Det är MYCKET viktigt att vi får en debatt och politik som omfattar
även män, för BÅDA könens skull, och förhållandet mellan oss. Sverige ligger i botten i väst!
Inlägg #12: Postat: 2011-02-22 11:37:00
tobias
Självklart finns det orättvisor åt båda håll. Det är väl ingen som påstått nåt annat. Men bara för att det finns orättvisor som drabbar män så fråntar det väl inte kvinnor rätten att kämpa för orättvisor som drabbar dem? Det ena utesluter väl för farao inte det andra? Man kan väl kämpa emot orättvisor som både drabbar män och kvinnor? De kvinnor som har en lägre lön för samma jobb som sin manlige kollega behöver ju inte tycka det är bra att män diskrimineras i vårdnadstvister. Det är väl inget jävla könskrig vi för, eller?
Inlägg #13: Postat: 2011-02-22 13:24:00
Jocke S-43
12 Orätttvisor åt båda håll? Har du sett något genomgripande om de mot män, förutom på - just internet? Jo det är ett könskrig. "Statsfeminismens militanter, inbördes könskrigert startat, sexism på alla håll och kanter, debatt som helt har urartat..." Lönegapet är en av många myter, den lilla skillnaden får kvinnor själva ordna, om de vill. Vårdnadsfrågan är diskrimineringen genom staten och offentliga sektorns ständiga handlande, liksom betygsdiskrimineringen, mycket allvarligt accepterat av skolverket, detta inser även lärarnas tidning, obs!. En anledning till att flcikor domierar högskolan, 60,, lumpen har tidigar iaf varit en annan finsk forskning Det finns inge formell diskriminering mot kvinnligt kön idag. Det finns statlig diskriminering mot män, sexköpslagen, kvinnofridslagen, , plus det ovannämnda. Samt total negligering av manlig problematik, genom fjäsk och feghet från media och politiker!
Inlägg #14: Postat: 2011-02-22 13:34:00
Jocke S-43
9 Sedan, Voltaire är vissst död, var det därför? Men du behöver inte dö för mig bara för att jag räddade dig ur cyberglömskans svarta hål!
Dock, menar du att feminismen är så fulländad, så den får inte kritiseras, det är "antifeminism"? Hade deta skett från början, och inte avfärdats, även som "kvinnoförtryck" så hade vi kanske haft en bra feminism idag! Men Schyman, Eva Lundgren, Eva Pia Boethius mfl., de skall få hålla på obesvärat på med sina lögner? Känner du till dem? Den första valsar ständigt runt i media som en hjältinna efter alla fula klavertramp! Och fege Reinfeldt som på fullt allvar i meida beskyller männen för att kvinnor "tvingas" jobba deltid? Men internet avslöjar det. Vi har ingen "jämställdhetsdebatt", Tobias, vi har en feministmonolog, och den är toppstyrd. Vanliga människor är tysta, de känner pinsamheten. Tack för att du gav mig möjligheten att framföra detta. Internet är fantastiskt!
Laddar...