Omänskliga sjukförsäkringsregler dödar

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2011-02-17 21:10:00
Diplomatenologgad
Herr Nilsson har gjort en sk klassresa, liknande vulgära uttalanden typ "trygghetsnarkomanernas och bidragsalkoholisternas" har jag hört till leda från slikt överklass patrask.
Inlägg #22: Postat: 2011-02-17 21:28:00
Aguirre
Ja Nilsson....här lyckas du t.o.m. blåsa mig och Diplomaten till samma slutsats....du toppar ju Sarah Palin här...fast det tar väl du som smicker.
Inlägg #23: Postat: 2011-02-17 21:34:00
CMO
#12, 14, 20 Dag Nilsson verkar i allt väsentligt vara ett skolexempel på den förvirrade och paranoida typ som finns även här i USA och som springer omkring i skogarna med automatvapen för att förbereda sig inför slutstriden mot ZOG Zionist Occupation Governement.
Inlägg #24: Postat: 2011-02-17 21:41:00
Aguirre
CMO verkar i allt väsentligt vara ett skolexempel på den förvirrade och paranoida typ som finns även här i Sverige och som springer omkring i media med automatkäftar för att förbereda sig inför slutstriden mot "patrasket" TOD trygghetsnarkomanerna och bidragsalkoholisterna
Inlägg #25: Postat: 2011-02-17 22:15:00
Kalle Tuntolej
Guds fruktansvärda nåd...? Ja, det vore väl om Dag tappade sin jordgubbsmilkshake i tangentbordet. Men vänta nu... det är kanske det han gjort, och tangenterna har som en följd klibbat igen? Givet att man svårligen kan tänka sig så förvirrade tankar som de Dag ger uttryck för, så tror jag att k sitter ihop med s, som i sin tur klibbat ihop med i, o, n, i, s och t. Kärlek blir följaktligen en folkrupp eller vad det nu är istället. Oah alla spretiga personangrepp och den urskiljningslösa ilskan då? Mja, som betraktande sig själv såsom lite bättre, är det förstås de senaste bilinköpen Dag egentligen talar om. Den nya Lexusen givetvis i första hand. Den spikar lite faktiskt, och Dag finner detta synnerligen anmärkningsvärt och irriterande; här köper man en ny bil med adaption och allt också spikar ***skapet. Så, mina vänner: Dag är en kärleksfull man, men han för en svår strid med sitt jordgubbsinkletade tangentbord. Besinna det innan er dom faller!
Inlägg #26: Postat: 2011-02-17 22:35:00
Mats Persson
inlägg #2 Herregud, Kalle vad befriande att läsa Ditt inlägg. Jag försökte för någon månad sedan att föra en sorts ansvarsfull och respektfull diskussion men har givit upp. Alla trådarna domineras av ett litet, litet närverk som spyr sin galla över alla. Mestadels anonymt. Alla beskrivs som ondsinta, blodtörstiga eller i bästa fall som jag och mina kollegor som skamlösa horor. Samtidigt kan man notera att dessa människor sitter dagar och nätter och sprider sin galla - tider som jag själv antingen sover eller försöker göra ett gott arbete i mina möten med utsatta människor. Diskussionerna hade definitivt kunnat skapa någon nytt och meningsfullt men istället resulterar det i det ena stolleprovet som överträfffas av nästa.
Inlägg #27: Postat: 2011-02-17 23:07:00
Kalle Tuntolej
Tack Mats. Tyvärr har du helt rätt. Och det är väldigt tråkigt att inte forumet kan fungera pga det. För det kan det i princip inte. Var enda tråd som kan kidnappas av en konspirationsteoretiker blir just det. Nu är ju detta en beta-version, men jag har svårt att se hur man skall kunna åtgärda grundproblemet. Eftersom de fem personer det kanske rör sig om dessutom är sjukskrivna eller arbetslösa, så har de ju all tid i världen. Jag tror dock samtidigt att man bör försöka mota dem i grind, på olika vis. Eller åtminstone få dem att anta en något vänöigare och mer ödmjuk samtalston. Än har den sista tulipanarosen inte slocknat...
Inlägg #28: Postat: 2011-02-17 23:10:00
Aguirre
Jag beklagar att du är sjukskriven och arbetslös Kalle..men trots att du skriver mer än de flesta tillsammans så bör du inte censureras.
Inlägg #29: Postat: 2011-02-18 00:02:00
CMO
#24 & 28 Aguirre, om du inte vore så tonårsaktigt ängslig för att inte vara tillräckligt cool och ironisk, så skulle du säkert kunna bidra till debatten här. Du är ju anonym så varför inte släppa sargen och komma in i matchen? Och sen var du faktiskt roligare när du kallade dig "Kent Katt".
Inlägg #30: Postat: 2011-02-18 01:11:00
Aguirre
CMO...jag är inte så ängslig för att jag är för lite cool och ironisk, det som ger mig närmast ångest är när jag ser att jag tappar distansen till grupperna i diskussionen och tittar för ofta på vad som sägs här..anser jag att det tar mig över två minuter att knacka ett inlägg..så lämnar jag det..jag ser hur det går för dem som hänger sig åt "matchen"...jag tror inte den spelas här om den finns. Kent Katt har jag aldrig varit..synd att han inte är kvar..då hade man kanske haft lite assist.
Inlägg #31: Postat: 2011-02-18 02:01:00
CMO
#30 Ok, det föklarar ju varför KK var roligare.
Inlägg #32: Postat: 2011-02-18 06:36:00
Aguirre
Jag vet inte..jag är gift..men gillar du KK så ok.
Inlägg #33: Postat: 2011-02-18 07:02:00
Pia I
Skönt att kent katt är borta. Han var inte rolig. Sen undrar jag vad inläggen har med artikeln att göra. I alla fall, ytterst tragiskt för den här tjejen. Man hade kunnat rädda henne med en annan politik. men dte är väl en utopi förstås, som så mycket annat i samhället. Hoppas i alla fall att vi kan börja med mr boultbee, när det gäller att stryka vissa personer. Sen undrar jag vem läkarna är rädda för, när
de inte har någon "sej" i fall som detta tragiska?
Inlägg #34: Postat: 2011-02-18 08:05:00
Kalle Tuntolej
´bekymra dig inte om min arbetssituation Aguirre. har varit min egen sedan jag var sexton, och inte varit utan jobb en dag i mitt liv.
Inlägg #35: Postat: 2011-02-18 08:45:00
Aguirre
Kalle det var inte jag som bekymrade mig om debattörernas arbetssitustion ..det var du..kort minne ? Om du "inte varit utan jobb en dag i ditt liv" så är det väl dax att du tar och inför åtminstone ledig söndag.
Inlägg #36: Postat: 2011-02-18 09:32:00
Kalle Tuntolej
hehehe... Bra Aguirre att du inte missar ett tillfälle till att missförstå. men jag skall vara tydlig. de jag avsåg fem personer ungefär är de extrema konspirationsteoretiker som flummar omkring på detta forum. de är i allmänhet arbetslösa. också en liten detalj vännen, det är en skillnad mellan att ständigt ha mängder med arbete, och att alltid arbeta. Jag kan dock ge dig rätt om söndagar; de helgas mer sällan...
Inlägg #37: Postat: 2011-02-18 12:57:00
Jannerrr
En lunginflammation botas med antibiotika och efter det är man arbetsför igen.
Att inte komma överens med sina arbetskamrater innebär inte att man inte är arbetsför, är det konstigt?

Detta har inget med sjukförsäkringsreglerna att göra!!!!
Inlägg #38: Postat: 2011-02-18 13:18:00
Leif Erlingsson
Sjukskrivna utför en tjänst åt friska: Att vara "de sjuka". Fast nu vill "de friska" alltmer avskärma sig från "de sjuka". "Bort med dem"...
Inlägg #39: Postat: 2011-02-18 13:32:00
Pia I
Håller inte med dig. Allt hänger ihop med den sjuke. Kanske det behövs stora insatser för att få personen att fungera med andra? Det borde proffsen se till, det är deras jobb och det de har lön för.
Ofta mycket hög lön men noll insats. Man ska se till helheten. Då hjälper man människan.
Inlägg #40: Postat: 2011-02-18 17:29:00
Leif-Arne
Nog skall man vara försiktig med att alltför entydigt peka ut orsak- verkansamband. Att det finns människor som tar livet av sig är självklart tragiskt, men det finns ofta en komplex bild bakom. Där finns med och motgångar i livet, en del klarar i en given situation en viss motgång sämre än vad en annan individ skulle ha gjort, varför det är så kan ha många och komplicerade förklaringar. Att människor tar livet av sig är en trist realitet som kräver att man närmar sig frågan med mer respekt och seriositet än artikelförfattaren gjort.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...