Inlägg #41: Postat: 2011-02-18 19:40:00
|
CMO |
Jordanien, Filippinerna och Azerbadjan har extremt låga självmordsfrekvenser. Jag antar att det beror på deras generösa välfärdssystem. Länk: en.wikipedia.org
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-02-18 21:51:00
|
forsblom |
Enligt artikeln: "En mycket svår lunginflammation och svårigheter med arbetskamraterna gjorde att doktorerna sjukskrev henne gång på gång. Det gick så långt med sjukskrivningarna att hon bli utförsäkrad." Frågan är förstås om doktorerna hänvisade henne till psykiatrin eller inte? Om inte, då har "doktorena" ett stort ansvar för hennes självmord.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-02-18 22:33:00
|
Mats Persson |
Sjukpenning är en inkomstförlustförsäkring som skall utbetalas för den som omfattas av försäkringen och som på grund av sjukdom har förlorat hela eller delar av sin arbetsförmåga. Den definitionen brukar accepteras också av den som generellt är kritisk mot den gällande sjukförsäkringen. Med det som bakgrund får man också fundera på om "svårigheter med arbetskamraterna" är en sjukdom som nedsätter arbetsförmågan.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-02-18 22:53:00
|
Aguirre |
Javisst är det så ..sen har vi ju de här tolkningarna.."att stå till arbetsmarknadens förfogande generellt" och så drar vi in sjukersättningen för det kanske teoretiskt är så att den sjuke kunde jobbat där...och vi drar in den bums..inte i väntan på att det skall styrkas att nåt sådant existerar. Sen omyndigförklarar vi läkarna också..vad vet dom om sjukdom och arbetsförmåga ? Det är klart att inga drabbas av såna metoder..och det är klart att ingen har gjort nåt fel...opinionen som jagas upp mer och mer kommer väl från patrask och bidragsalkoholister...Välfärd med måtta för tusan..annars skämmer vi bort "dom"
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-02-18 23:03:00
|
Pia I |
Jag tycker att en människa som inte klarar av det sociala har något fel. Depression eller annat. Då kan man inte anse den människan som arbetsför. Det är cynism. Hårt och tufft klimat i Sverige. Man ska var tuff, tjäna mycket pengar, skit samma på vad och ha egendomar som man kan skryta med. Då är allt ok. men inte för mig.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-02-18 23:13:00
|
Aguirre |
Att sparka på en svag medmänniska är ett åtalbart brott..att sparka på hundratusentals svaga människor är politik.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-02-18 23:31:00
|
Pia I |
Jag bröt armen en gång i livet. Chefen sa att "du kanske inte får sjukpenning" sjukkassan sa: Vi räknar med att du har sparat två månadslöner! Jag ringde till högsta chefen som sa: Det är klart, att så får man inte säga!
Jag fick min lön i tid, så jag kunde betala min hyra.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2011-04-03 10:22:00
|
Leif Erlingsson |
"Tja, en metod är naturligtvis att be Ryssland och några andra länder upprätta en zon i Sverige där de sjuka kan skyddas mot regimen Reinfeldts omänsklighet. Exempelvis kan en sådan zon skapas genom att man flygbombar kvarteren runt Rosenbad i Stockholm." Från "Bomber kan hjälpa här också" Länk: fotolasse.se
|
|