| Inlägg #1: Postat: 2011-02-15 10:48:00 | |
|
Jocke S-43 |
Visst är det allvarligt. Men i botten ligger intge bara hela den katastrofala utvecklingen i en feminiserad skola. Det gäller också samhällsklimatet som mobbar efter kön, och det gäller här det INKOMPETENTA skolverket själv som skyller ifån sig, på skolorna och på t.ex. Arbetsmiljöverket. Jag har jobbat med det här på mina barns skola, där mängder av barn skadades fysiskt, två kunde mist livet. Men skolverket slog ifrån sig, fick dock Arbetsmiljöverket att agera med skarp varning till skolan i flera fall. Sammma när det gäller ekonomiskt utnyttjande av föräldrar på friskolor, osv osv.
Nu har en s.k. "jämställdhetsutredning" gjorts av skolverket som totalt görs ner på Newsmill bl.a.: "Ett svek mot pojkarna!" Och "det senaste" är att pojkar får sämre betyg än de skulle ha, statistik som legat gömd på skolverket i åratal! Nu i Lärarnas tidning, var så god och se. Länk kommer Könsdiskriminering av våra pojar med stora konsekvenser för deras framtid, genom statsfeministiska skolverkets nonchalans och inkompetens! |
| Inlägg #2: Postat: 2011-02-15 10:52:00 | |
|
Jocke S-43 |
Det här är mobbing efter kön. Vilket indirekt säkert orsakar mobbing även mot flickor i skolan, av förbittrade pojkar! Kommer det här, liksom annat som visar på tydlig diskriminering mot det manliga könet, att snart blir bortglömt? Bortprioriterat i skuggan av bl.a. det i svensk könsdebatt jättelika problemet att ett par tusen svenska kvinnor inte lyckas ta sig in i styrelser!? Som om en plats där vore en mänsklig rättighet. Men att få rättvisa betyg för våra alla hundratusentals uppväxande pojkar – Det är med all självklarhet en mänsklig och demokratisk rättighet som hittills negligerats i den enögda svenska könsdebatten!
Fast det gäller ju här, hittills, ”bara pojkar”, och inte bara både läraryrket och rektorstillsättningar är idag kvinnodominerade. Utan hela debatten är det i allmänhet, och feministinfluerad i synnerhet. Där ligger grundproblemet, än så länge. Länk: lararnasnyheter.se |
| Inlägg #3: Postat: 2011-02-18 09:41:00 | |
|
Leif E Ström |
Eivor, du verkar insatt och balanserad. Dina åsikter är gängse i varje debatt gällande skolor och mobbing. Men enligt mig så leder dessa åsikter inte till någon märkbar lösning, vare sig för skolan, lärarna eller eleverna. Bakom utbildning- och resursfrågor göms i dag de flesta individers tillkortakommande. Har utbildat chefer i ALNA-PAN-frågor på ett större företag, vid varje undfallande i agerandet, åberopade de ansvariga "jag kräver mer utbildning". Engagemang, lidelse för ämne och uppgifter är den stora resursbristen. Du saknar skolvärdinnor, jag saknar några med auktoritet. Eivor, bakom de svenska genusneutrala tituleringarna, ligger en politisk diskurs för att dölja sådana genetiska brister som auktoritet och respekt.
Varför tror du att vi bara har lärare här i landet? När jag gick i skolan fanns det ett kvinnligt kön och i sin yrkesutövning kallades dessa för lärarinnor. Avslutar kort om mobbing: Beklagar vårt svenska samhälle som inte har sociala nätverk hemma och i skolan med styrka att omedelbart sätta in verksamma åtgärder mot Måns förövare. |
| Inlägg #4: Postat: 2011-02-19 21:27:00 | |
|
Spartacus70 |
"Samhället kan aldrig överta föräldrars ansvar för sina barn". Den var bra. Det är precis vad samhället vill och har gjort. Varför annars tvingas de flesta föräldrar jobba heltid? Varför har man överhuvudtaget tvingat ut kvnnan i arbetslivet? Kvinnan som var familjens sista bastion. Numera är bara familjen en löst sammanhängande term för ett antal personer i varierande ålder som delar ett boende. Genom att förstöra alla förutsättningar för en frisk familjebildning får man fram barn som inte fått en stabil uppväxt och knapphändiga verktyg för att klara sig i skolan eller senare i livet för den delen. Det är så här man bygger en stadig svensk. Mobbning är ett välkommer inslag i våra barns liv så att de lär sig sin plats i livet. Det ska finnas två klasser, en som mobbar och en som mobbas. Den mobbade blir arbetsmyran som håller tyst och gör som den blir tillsagd och den som mobbar blir chef för myran. Det gäller att skapa förutsättningarna tidigt så man slipper en massa efterarbete. Nä, fram för det unika i oss alla och vet att du duger precis som du är.
|
| Inlägg #5: Postat: 2011-02-19 21:59:00 | |
|
GunnarL |
4/ Spartacus, Du snackar så mycket skit så hälften hade varit mer än nog! "Varför har man över huvud taget tvingat ut kvinnan i arbetslivet?" skriver du. Kan du möjligen tänka dig att kvinnan VILL delta i arbetslivet - kanske för en så trivial orsak som att hon vill ha en egen möjlighet att försörja sig själv helt oberoende av maken? Kan du tänka dig att kvinnans arbetsliv mycket väl kan förenas med en god familj och ett gott liv för barnen? Hela ditt sätt att angripa ett problem tyder på att du själv har haft ett taskigt liv och det kan jag beklaga. Men i själva verket låter du som någon gammal kommunalpolitiker från slutet av 1800-talet!
|
| Inlägg #6: Postat: 2011-02-19 22:17:00 | |
|
Firgit Briggego |
Nä nu när alla till slut verkar samlade här, faktiskt, verkar inte saknas nån, så tycker jag att vi stämmer upp! C-dur, OK? "We shall overcooome, we shall overcooome"...så häng med nu! "we shall overcome, some dayayayaya......................................................................................................................"
|
| Inlägg #7: Postat: 2011-02-19 23:15:00 | |
|
Spartacus70 |
Gunnar, jag tror att du har missat poängen. Jag tror ingen kvinna vill försaka familjen på bekostnad av karriären. Konsumtionssamhället är skapat så att vi inte ska kunna motstå det och för att få ta del av det så måste vi ha en inkomst, vilket leder till att det blir lättare att motivera slaveriet, förlåt arbetandet. Ingen mår bra utav att bli tvingad till ett onaturligt beteende. Titta bara på dig själv, hur reaktionell du blir av en annan persons åsikter. Du behöver inte beklaga ett dugg Gunnar utan kliv fram officiellt istället och stå för ditt prat. Du verkar vara ett utav dom här ryggradslösa individerna här på Sourze som bara är tuffa bakom tangentbordet.
|
| Inlägg #8: Postat: 2011-02-19 23:37:00 | |
|
GunnarL |
7/ Spartacus, En kvinna behöver inte försaka familjen därför att hon har ett arbete. Ofta är det en fråga om hur man fördelar bördorna mellan man och hustru. Jag själv är lyckligt gift sedan 38 år och min fru och jag har jobbat hela tiden - och det har från hennes sida inte alls rört sig om något "onaturligt betende". Min fru har definitivt inte heller försakat familjen - snarare tvärtom! Vi har tre barn som lyckats bra här i livet. Så jag tror inte att jag är så där speciellt "reaktionell" när jag kritiserar din uppfattning om att det är onaturligt att en kvinna går ut i arbetslivet - för mig är det självklart att kvinnor och män skall ha samma möjligheter att förverkliga sig själva. Och om du ursäktar - du låter fortfarande som en kommunpolitiker från slutet av 1800-talet.
|
| Inlägg #9: Postat: 2011-02-20 00:00:00 | |
|
forsblom |
Eivor tar upp ett viktigt problem i den svenska skolan som alltid har funnits där, vare sig det är elever som mobbar en annan elev eller om det är läraren som mobbar eleven. Men det går inte att skylla på att det alltid har varit så och att vi ingenting kan göra åt saken. När jag säger detta tänker jag på den finska grundskolan som är bäst i världen vad gäller kunskap. Men deras goda resultat, liksom i Japan, kan bero på att skolan är relativt homogen. Det vill säga i klarspråk att deras skolor har ett minimum av invandrare. Men nu blir jag genast kallad för en rasist, trots att jag säger att mobbningen alltid har varit ett problem i den svenska skolan. Men med risk för att förlora mitt sociala anseende vill jag bestämt hävda att den mångkulturella skolan skapar mer problem än vad den löser.
|
| Inlägg #10: Postat: 2011-02-20 00:03:00 | |
|
Spartacus70 |
#8 Att arbeta har inget och göra med att förverkliga sig själv Gunnar. Det verkar som du samställer er lycka med er materiella utveckling när du säger att era barn lyckats väl i livet. Och det är precis vad du ska göra också för att passa in i normen. Så du får en femma i den aspekten. För min del och många andras så är självförverkligande lika med ens personliga och själsliga utveckling baserad på ens ytterst personliga förutsättningar. Jag tror ingen far eller mor hade velat ta tid från sin familj för att arbeta för sin överlevnad. Har du någon erfarenhet av mobbning över huvud taget i din "perfekta" familj?
|
| Inlägg #11: Postat: 2011-02-20 00:13:00 | |
|
GunnarL |
10/ Spartacus, Ett arbete har oerhört mycket att göra med att "förverkliga sig själv". Jag kanske strör salt i blödande sår - och det är inte min avsikt - men när jag skriver att mina barn har lyckats väl så handlar det inte bara om materiella ting. Jag förstår att du förmodligen är väldigt olycklig. Och nej - jag har ingen erfarenhet av mobbning. Min familj är inte heller perfekt - vi är precis "vanliga" människor med allt vad det innebär av både glädje och sorg.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.